Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ایام اربعین امسال 600 هزار خدمات پزشکی به زائران ارائه شد که بیشتر این خدمات توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، دکتر کریم همتی روز دوشنبه در نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: همچنین در این ایام 78 هزار و 661 زائر به بیمارستان های علوم پزشکی در مرز مهران مراجعه کردند که از این تعداد 818 نفر خارجی بوده و 70 هزار و 668 نسخ دارویی نیز ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و استانداری ایلام در راستای خدمت رسانی به زائران از حوزه سلامت حمایت کردند، افزود: یک هزار و 200 نیروی عملیاتی در مرز مهران و مسیرهای ورودی حضور فعال داشتند و تمام جناح های سیاسی، اجتماعی و همه مردم در این مدت فعالیت گسترده ای داشتند که از سال 83 تاکنون در نوع خود بی نظیر است.
همتی با بیان اینکه در این مدت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی با حضور مداوم در گیت های ورودی و حتی خروجی های کشور عراق با تیم های عملیاتی ارتباط تنگاتنگ داشته اند، گفت: نیروهای امنیتی کشور عراق نیز برای تامنین امنیت زائران در مسیر تردد کار خود را به نحو احسن انجام دادند.
وی در خصوص فوتی های ایام اربعین افزود: در این مدت 9 زائر در حوادث جاده ای در راه های مواصلاتی به مرز مهران فوت شدند و تعداد یک هزار و 221 مورد عمل جراحی نیز در سطح بیمارستان های استان صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین 150 دستگاه آمبولانس،10 اتوبوس آمبولانس و 9 هلی کوپتر نیز به زائرین اربعین ارائه خدمت کردند.
دکتر همتی یکی از اتفاقات خوب در ایام اربعین را اهدا 150 میلیارد ریال تجهیزات توسط وزارت بهداشت به استان ایلام بوده که این موضوع می تواند به بهینه کردن شرایط استان کمک کند.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی استان در ایام اربعین و مشکل اسکان زائران سال آینده یک فضای فیزیکی مناسب و ثابت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار می گیرد که خدمات رسانی آن علاوه بر ایام اربعین به صورت مداوم در طول سال نیز انجام می گیرد.
همتی در خصوص سفر تیم پزشکی موسسه مرهم به استان ایلام گفت: این موسسه متشکل از 56 متخصص و فوق تخصص همچنین پروفسور از جراحان مشهور کشور برای انجام عمل جراحی شکاف لب و کام، ناهنجاری های بدو تولد، جمجمه، سر و صورت از سی ام آبان ماه جاری تا چهارم آذر در بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام مستقر خواهند شد.
مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: هزینه هر عمل جراحی 60 میلیون تا 160 میلیون ریال است که به صورت کاملا رایگان صورت خواهد گرفت.
به گفته وی در سطح استان 160 تا 200 مورد جراحی شکاف کام و لب و 400 مورد جراحی چشم نیز صورت خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: برای استفاده شهروندان ایلامی از این خدمات رایگان همچنین سفر این تیم پزشکی به ایلام رسانه ملی، خبرگزاری ها و سایت ها باید به بهترین شکل و در اسرع وقت اطلاع رسانی کنند.
7180/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي ايلام غذا و دارو نشست خبري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صیامیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عصر چهارشنبه در حاشیه اولین جلسه ستاد استانی برگزاری هفته ملی سلامت استان مازندران افزود: براساس نامگذاری روزهای هفته ملی سلامت برنامه ریزی می‌کردیم، افزود: در جلسات گذشته ۴۲ بند تصمیم‌گیری شد که برگزاری ایستگاه و نمایشگاه در سطح استان با ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت، به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس، اجرای برنامه فرهنگی ورزشی پیاده روی نمادین در روز جمعه و استفاده از تریبون نماز جمعه برای بیان برنامه‌های هفته سلامت، اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و ورزشی، تجلیل از سفیران سلامت، اجرای پویش بدون زباله و اطلاع رسانی آموزش سلامت مراقبت‌های بهداشتی از طریق رسانه‌های مکتوب، استندهای شهرداری و بیلبوردهای جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل مازندران از جمله این موارد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر غربالگری قندخون و نیز ویتامین دی تاکید کرد و گفت: در هفته سلامت باید اطلاع‌رسانی از طریق تمامی شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.

صیامیان گفت: حضور مسئولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در صداوسیما و برگزاری همایش‌های استانی هفته سلامت و افتتاح مرکز رسمی مشاوره سلامت نیز از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان بر لزوم انسجام و هماهنگی برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این نشست به تشریح اقدامات، مأموریت‌ها و نیز انتظارات و هماهنگی‌های لازم با کمیته رسانه سلامت استان پرداختند و بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های هفته سلامت تاکید شد.

گفتنی است هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همراه با برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081253

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق