Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم، اما هنوز نتوانستیم دیوار بلندی برای رفاه اقشار و توده های محروم بسازیم.

اخبار اجتماعی ایران/ محمد شریعتمداری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اگر موفقیتی در آینده داشته باشیم نتیجه همراهی شرکای اجتماعی با دولت و شکست ها نتیجه ناهمراهی دولت با شرکای اجتماعی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت رفاه بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است و مسئولیت سنگینی را برعهده دارد، گفت: ترمیم آثار ناشی از آسیب های اجتماعی بر عهده بهزیستی است و سازمان های بیمه گر نیز از مجموعه‌های وابسته به این وزارتخانه هستند.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم اما هنوز نتوانستیم دیوار بلندی برای رفاه اقشار و توده های محروم بسازیم. شریعتمداری با بیان اینکه دریافتی خانوارهای تحت پوشش با یارانه ها به 750 هزارتومان رسیده، اما همه می دانیم با این پول نمی توان زندگی را اداره کرد، گفت: برای جلوگیری از 1200 میلیارد تومان زیان سالیانه صندوق ها نمی توان به واگذاری آنها اندیشید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: برای واگذاری بنگاه های زیانده باید راهکارهای خاصی اندیشیده شود در غیر این صورت فقر را بین فقرا توزیع کرده ایم.

تبدیل خدمات اجتماعی دولت محور به خدمات اجتماعی مردم محور 

وی با اشاره به اینکه باید خدمات اجتماعی دولت محور به خدمات اجتماعی مردم محور تبدیل شود، گفت: عمده صندوق های بازنشستگی توان درآمد زایی ندارند و باید به سمت حل مشکلات صندوق ها برویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امروز عمده صندوق های بازنشستگی توان درآمد زایی ندارند و باید به سمت حل مشکلات صندوق ها برویم. گام هایی در این زمینه برداشته شده که یکی از آنها تأدیه ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی است که اگر در نیمه دوم سال محقق شود حدود یک سوم بدهی ۱۵۰ هزار میلیاردی دولت است.

شریعتمداری با بیان اینکه اگر فعالیت تولیدی با عشق و رضایتمندی همراه باشد بدون شک بهره وری ما بالا می رود, اظهار کرد: تولید نیروی انسانی بدون مهارت جزو تخصص های ماست که باید با مهارت آموزی این معضل را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: امروز کارمند دولت، آینده خود را در بازنشستگی می‌داند و دلسرد می‌شوند. باید تکریم نیروی بازنشسته و افزایش انگیزه نیروی کار را مدنظر داشته باشیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اینکه شایسته سالاری و بومی گزینی می تواند بهره وری را افزایش دهد, اظهار کرد: دولت باید به دنبال افزایش روابط با نهادهای اجتماعی باشد.

شریعتمداری  با بیان اینکه یکی از شرکای اجتماعی، کارفرمایان هستند، افزود: کارفرمایان در کنار نظام کارگری و دولت تلاش کرده اند تا امر سه جانبه گرایی تحقق یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زحمات ربیعی تشکر کرد و عنوان کرد: وظیفه خود می دانم از سوی این مجموعه از خدمات برادر عزیزم به جمهوری اسلامی ایران تقدیر کنم همچنین باید از آقای بندپی که هم بهزیستی و هم وزارت رفاه را در حد کلان کفایت سرپرستی کرد و وزارت خانه در دوران سرپرستی نیز با آرامش طی مسیر کرد، تشکر کنم.

وی با بیان اینکه باید در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی کارنامه مناسبی ارائه کنیم، ادامه داد: چند سال قبل مددجویان نهایت با ۵۰ هزار تومان گذران زندگی می‌کردند که امروز به ۵۵۰ هزار تومان و با احتساب یارانه به حدود ۷۰۰ هزار تومان برای خانوار پنج نفره تحت پوشش رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به راهکار های توان افزایی اقشار تحت پوشش و پول پاشی تاکید کرد و یادآور شد: باید از هر دو راهکار استفاده شود. هرچند بدون تردید دولت از عهده انجام این امور بر نمی‌آید و با تعامل وحضور شرکای اجتماعی می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

شریعتمداری از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد برای تسهیل واگذاری صندوق‌های زیان‌ده اقدامی انجام گیرد و در ادامه گفت: سازوکارهایی در حال تدوین است که ارائه خواهد شد. از دولت می‌خواهم همراهی کند تا این مشکل را ظرف دو سه سال حل کنیم که تحرک خوبی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در میان سازمان بورس اسامی اعضای هیئت مدیره شرکت‌های شستا و تامین اجتماعی قابل مشاهده است، افزود: 80 درصد سرمایه آنها در بورس است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ما امانتدار مردم هستیم و مردم بلندگویی جز ما ندارند و افتخار می کنیم اولین گوش شنوا برای سخنان محرومان باشیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به مناسبت هفته کار و کارگر مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مردم و مسئولین به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: یاد و خاطره شهدا موجب اعتلای پرچم مقدس کشور مان می‌شود

دهقانی افزود:  بر همگان لازم است یاد و اهداف شهدا را زنده نگه داریم و بر وصیت های شهدا عمل نماییم.

نظیر این مراسم در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیز برگزار شد.

 

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار