Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:52:43 GMT

هفتمین «شیوه» با پرونده‌ای درباره داریوش شایگان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۷۳۲۲

هفتمین «شیوه» با پرونده‌ای درباره داریوش شایگان

شماره‌ی هفتم (آبان و آذر) دوماه‌نامه‌ «شیوه» منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، شماره هفتم از دو ماه‌نامه شیوه به صاحب امتیازی خانه هنرمندان ایران منتشر شد. این شماره همچون شماره‌های پیش شامل بخش تجسمی، سینما، تئاتر و ادبیات است.

در این شماره آثار و گفتاری از ویکتور دارش، کریل چرچیل، اوراهان پاموک، جون بائز، بهنام بهزادی، فردین صاحب‌الزمانی، پیام یزدانی، دکتر شهاب‌الدین عادل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را می‌خوانید.

در بخش هنرهای تجسمی پرونده‌ای درباره نازیسم و هنر مدرن منتشر شده است که در آن درباره میزان توجه آلمان هیتلری به هنر مدرن اعم از نقاشی و سینما و هنرهای تجسمی توجه شده است.

در پرونده سینمایی این شماره درباره ظهور نسل جدید سینماگران جوان ایرانی پرونده‌ای منتشر شده است که در آن به کارنامه گروه سینمایی رودفیلم توجه شده است و در کنار آن با فردین‌صاحب‌الزمانی و پیام یزدانی نیز گفتگو شده است. همچنین گفتگو با بهنام بهزادی نیز بخش دیگری از این پرونده است.

در بخش تئاتر از این نشریه با حسین پارسایی و ساناز بیان گفتگویی انجام شده که محوریت آن تازه‌ترین اجراهای تئاتری آنهاست و در ادامه پرونده‌ای نیز درباره کریل چرچیل منتشر شده است.

در بخش ادبیات این دوماهنامه گفتگویی اختصاصی با اورهان پاموک داشته و آن را دستمایه پرونده‌ای درباره این نویسنده کرده است و در بخش موسیقی نیز پرونده‌ای درباره جون بائز و موسیقی اعتراض درج شده است.

همچنین در این شماره از این دوماه نامه و پرونده‌ای کوتاه درباره داریوش شایگان درج شده است که با عنوان «در رثای یک متفکر عاشق» چاپ شده است.

دوماهنامه تخصصی هنر (شیوه) با قیمت ۲۵ هزار تومان به آبان و آذر ۹۷ اختصاص دارد و مجید رجبی معمار مدیر مسئول و سیدعماد حسینی سردبیر آن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر زیبای احصایی در دوسالانه ونیز رونمایی شد

دوسالانه ونیز در رویکردی خلاقانه از ۳۰۰ هنرمند مطرح در دنیا خواست تا اثری برای نمایش در این دوسالانه ارائه کنند.

محمد احصایی، هنرمند سرشناس ایرانی پس از دعوت از سوی دوسالانه هنر ونیز یکی از آثار خود را برای نمایش در این رویداد مهم هنری جهان ارائه کرد.

دوسالانه و یا بینال ونیز نمایشگاهی از آثار هنری معاصر است که هر دو سال یکبار (در سال‌های فرد) در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌شود.

دوسالانه ونیز در سال ۱۸۹۵ برای ارائه هنر جدید از سراسر دنیا تأسیس شد و بتدریج این ایده در آن شکل گرفت که هر کشور با شکل‌دادن به یک غرفه خاص، هنر خود را بیان کند.

بلژیک اولین کشوری بود که در سال ۱۹۰۷ این غرفه را دایر کرد.

دوسالانه ونیز، نمایشگاهی بزرگ از هنر‌های معاصر است و به مرور با گسترش این نمایشگاه که از دیدنی‌های ایتالیا است، و میزبانی از هنرمندان سراسر جهان، آثار ارائه شده هم، منحصر به تجسمی نماند و امروز فیلم، موسیقی، تئاتر و معماری را نیز شامل می‌شود. 

نمایشگاه از همان ابتدا با هدف حمایت از هنر‌های تجسمی معاصر و آوانگارد و به اصطلاح هنرِ پیشرو راه افتاده بود. شهردار ونیز در سال ۱۸۹۳ به فکرِ نمایشگاهی بود تا هنرمندان ایتالیا جایی برای نمایش آثارشان داشته باشند. کم‌کم، کشور‌های دیگر هم پیدا شدند و به مرور غرفه‌های ثابتی برای آن‌ها در نظر گرفته شد. 

با جهانی شدن جشنواره، هنر‌های ارائه‌شده هم، منحصر به تجسمی نماند و کار به هنر‌های دیگر رسید تا جایی که بعضی از آن‌ها هر سال برگزار می‌شوند؛ در دههٔ ۱۹۳۰ میلادی بخش‌های فیلم، موسیقی و تئاتر و در دههٔ ۱۹۸۰ پای آرشیتکت‌ها و هنر معماری به این نمایشگاه باز شد.

منبع: خبرگزاری صبا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • عکس| تصویر جدید عموپورنگ در آغوش امیرمحمد/تعجب کاربران از تغییرات داریوش فرضیایی
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • اثر زیبای احصایی در دوسالانه ونیز رونمایی شد
  • گفت‌وگوی اجتماعی با پرونده‌ ویژه‌ توسعه نامتوازن منتشر شد
  • شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد
  • ماهنامه دوست خردسالان ویژه اردیبهشت 1403 منتشر شد
  • سعدی هویت ماست/ آموزگاری که از دوران وحشت مغول برخاست و از عشق سخن گفت