Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر عبادی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در خصوص انتقال برخی جنگنده ها به فرودگاه بیرجند به عنوان نماینده مردم حدود دو سال گذشته به صورت مکتوب نظرات کارشناسان استانی را به شورای عالی امنیت ملی ابلاغ کرده ایم و تصمیم نهایی با این شورا است.

وی با بیان اینکه مردم از دیدن جنگنده ها نباید احساس ترس و نگرانی کنند بلکه باید احساس امنیت داشته باشند، افزود: پرواز های چارتری توسط بخش خصوصی انجام می شود لذا اگر بخش خصوصی به ما مراجعه کند ما برای رونق پروازهای استان برابر مقررات موافقت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه اخیرا پروازهای استان کاهش پیدا کرده است، گفت: مادر پروازهای بیرجند ایران ایر است که متاسفانه بعد از تحریم ها مشکلات زیادی از جمله  در زمینه تایمن قطعات دارند لذا باید پیگیری کنیم که شرکت های هواپیمایی دیگر نیز پروازهای خود را در استان افزایش دهند.

وی با بیان اینکه به عنوان نمایندگان مردم هیچ وقت نسبت به پروازهای استان حساسیت ها را از دست نخواهیم داد، عنوان کرد: تا سال گذشته که تحریم ها تا این حد پیش نرفته بود پروازهای استان نسبت به سه سال قبل تر به حدود دو برابر افزایش پیدا کرد.

آب مهم ترین مشکل خراسان جنوبی

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل استان خراسان جنوبی در حال حاضر آب است، بیان کرد: متاسفانه در زمینه مدیریت آب در سطح کشور و استان مشکل داریم که بخشی از آن به فرهنگ عمومی باز می گردد.

وی با بیان اینکه انتقال آب از دریای عمان هزینه بسیار بالایی دارد و دولت نمی تواند به تنهایی از پس آن برآید و نیاز به ورود بخش خصوصی دارد، اظهار کرد: تصفیه خانه دریای عمان در یک بازه زمانی کوتاه توسط بخش خصوصی شروع به کار کرده بود که متاسفانه بعدها مجدد متوقف شده است.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم امروز از دولت گلایه داریم چراکه در زمینه تامین آب شرب مردم آن طور که باید اقدامات لازم صورت نگرفته است، افزود: پیگیری هایی که در خصوص آب های ژرف داشته ایم به نتایج خوبی رسیده و مطالعات بسیار خوبی در این خصوص در استان انجام شده چراکه آب های ژرف در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پنج برابر کمبود آب سفره های زیرزمینی به صورت روان آب بخار می شود، گفت: ۴۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای بحث آبخیزداری و آبرسانی به روستاها برای کشور مصوب شده است که نقطه عطفی در خصوص مسئله آب در کشور بود.

 اجرای ۵۰ پروژه آبخیزداری

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه ۵۰ پروژه در حوزه آبخیزداری در سطح استان اجرا می شود که از این تعداد ۱۱ پروژه در حوزه انتخابیه و شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان است، عنوان کرد: روان آب ها را باید حفظ و مدیریت کنیم چراکه این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه راه آهن از سمت گناباد کلنگ زنی شده اما پیگیری های لازم را انجام داده ایم که بتوانیم از سمت قاین نیز کلنگ زنی شود، اظهار داشت: از صندوق توسعه به سرمایه گذاران راه آهن تسهیلات اعطا خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص خط ریلی بیرجند به سمت زاهدان به دنبال فاینانس هستیم، افزود: زیرساخت های راه آهن از سمت زاهدان شروع شده و امیدواریم هر چه سریع تر شاهد افتتاح آن باشیم.

وی با بیان اینکه دوبانده شدن محور بیرجند به قاین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: طی سه سال گذشته روند رشد دوبانده سازی در این محور خوب بوده است.

تامین ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای دوبانده سازی محور بیرجند- قاین

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک به بخش خصوصی جهت تکمیل پروژه دو بانده شدن بیرجند به قاین اعطا خواهد کرد، عنوان کرد: برای اولین بار این مسیر به عنوان یک مسیر دو بانده در بودجه کشوری به آزاد راه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه استاندار را دولت انتخاب می کند و نمایندگان اجازه دخالت در این خصوص ندارند، اظهار داشت: تاکید دولت و وزارت کشور بر غیر بومی بودن استاندارها است و این موضوع در حیطه اختیارات نمایندگان نیست.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استانداران باید توانمند باشند چراکه بازی های سیاسی کارآمد نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی با توجه به خشکسالی های اخیر در استان می تواند به عنوان یک شغل مکمل برای مردم باشد، گفت: طرح حمایت از فرش و صنایع دستی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم که بر اساس آن دولت مکلف شد از بافت های تاریخی و گردشگری و تولیدکنندگان صنایع دستی حمایت کند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اگر کسانی از دستگاه های اجرایی در خصوص صنایع دستی گلایه مند هستند حتما به نمایندگان مردم جهت پیگیری مراجعه کنند، افزود: اگر گردشگری را درست مدیریت کنیم قطعا در توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود.

 عدم توجه مسئولان به  ظرفیت دفتر وزارت خارجه در استان

وی ادامه داد: علی رغم اینکه نمایندگان در خصوص احداث دفتر وزارت خارجه برای اولین بار در استان تلاش های زیادی کردند چراکه این دفتر می تواند همچون یک گنج برای استان عمل کند اما مسئولین استان نسبت به اهمیت دفتر وزارت خارجه توجه ندارند.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زرشک، زعفران و عناب در استان باید فرآوری شود، گفت: بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان باید در خصوص فرآوری این محصولات کار کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی زمینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات استراتژیک استان بوده است، عنوان کرد: در حوزه قانون گذاری باید زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: کاهش درصد سود تسهیلات سرمایه گذاری مشوق بسیار خوبی برای سرمایه گذاران است.

 طرح شفافیت آرا نمایندگان کارشناسانه ارائه نشده است

وی با اشاره به اینکه طرح شفافیت آرا به صورت کارشناسانه ارائه نشده است چراکه ابتدا باید حیطه اختیارات مجلس و نمایندگان شفاف شود، افزود: شفافیت آرا نباید به عنوان رد گم کننده ای برای عدم ارائه شفافیت اصلی مقامات و مسئولین باشد.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثروت های نمایندگان باید شفاف شود، گفت: سامانه ثبت مزایا و حقوق مقامات ثبت شده که تمامی مسئولین باید حقوق و مزایای خود را در این سامانه ثبت کنند لذا قبل از شفافیت آرا نمایندگان باید ابتدا حیطه اختیارات مجلس را برای مردم توضیح دهیم.

وی با اشاره به اینکه شفافیت در حوزه اختیارات نماینده حتما باید وجود داشته باشد تا به دلیل پیگیری کار اجرایی که وظیفه دولت است، دست شان زیر سنگ دولت نباشد، عنوان کرد: شفافیت یک فرآیند است که ابتدا باید پایه گذاری شود سپس به مرحله نهایی برسد چراکه اگر شفافیت به صورت کامل انجام نشود شفافیت آرا نمی تواند به سود مردم باشد.

کد خبر 4456143

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند نماینده مردم بیرجند و درمیان یوم الله 13 آبان بوشهر اربعین 97 مشهد اربعین حسینی شهرکرد گرگان راهپيمايي 13 آبان پدافند غیرعامل خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج یاسوج شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: ۶ شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

محمدعلی کاووسی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت اظهارکرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است. 

 وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قاینات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تیم‌های عملیاتی قاینات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.  در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند