Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@09:54:15 GMT

شاخص کل بورس 1543 واحد تقویت شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۷۴۱۶

شاخص کل بورس 1543 واحد تقویت شد

پول‌نیوز - معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد سبزپوش شدن نماگرهای این بازار بودند که گردش نقدینگی در بازار سهام در مداری کم جان بالا و پایین می‌شود. شاخص کل هم با افزایش ۱۵۴۳ واحد رو به رو شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 21 آبانماه 97 با افزایش 1543 واحدی به رقم 182 هزار و 211 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 301 واحدی عدد 28 هزار و 482 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 1814واحدی به رقم  192 هزار و 312 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 1222 واحدی به رقم 135 هزار و 546 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 2659 واحدی عدد 356  هزار و 634 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 25 واحدی بر روی رقم یک هزار و 986 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی تاپیکو با 117 واحد ، فولاد مبارکه با 96 واحد و ملی صنایع مس ایران با 83 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فجر با 19واحد،پتروشیمی جم با 11 واحد و نفت بهران با 9 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 758  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 462 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 159 هزار و 706 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه دارویی برکت، بورس انرژی ایران، قند نقش جهان، صنایع تولیدی اشتاد ایران، صنعتی بوتان، سرمایه‌گذاری اعتبار، تامین مسکن جوانان، بیمه دی، مهندسی نصیرماشین، داروسازی زهراوی، داروسازی اکسیر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی اکسیر، بیمه دی، مارگارین، بانک انصار، قند شیرین خراسان، پلاست‌ایران، ذوب آهن اصفهان، آزمایش، چرخشگر، معدنی دماوند، سایپا آذین، بورس انرژی، کارخانجات تولیدی شهید قندی، بهمن لیزینگ، سرمایه‌گذاری ملت و اعتباری ملل متوقف شدند.

امروز در بازار 2 بوس تهران که به معاملات سهامداران عمده اختصاص دارد 150 میلیون سهم صنایع ملی مس ایران به ارزش بیش از 60 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در عین حال بیش از 117 میلیون سهم فولاد خراسان به ارزش کمتر از 112 میلیارد تومان معاملات انتقالی را میان سهامداران عمده تجربه کرد. در گسترش نفت و گاز پارسیان نیز امروز 19 میلیون سهم به ارزش 6.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود.

در مخابرات اما امروز 17 میلیون سهم به ارزش 4 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی جابجا شد و 15 میلیون سهم گروه مپنا به ارزش کمتر از 9.5 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. امروز همچنین 15 میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق درآمد ثابت کمند به ارزش 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد. گفتنی است همین وضعیت در پتروشیمی شازند با معاملات کد به کد بیش از 11 میلیون سهمی به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان دنبال شد. در بیمه دانا نیز 8.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

براساس این گزارش امروز، 5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد و 5 میلیون سهم پتروشیمی خراسان به ارزش کمتر از 6.5 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد درنهایت امروز 2.5 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی مواجه شد.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی معاملاتی متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که حمایت حقوقی‌های حامی بازار به ویژه از سهم‌های پیشرو با وجود تداوم عرضه‌های مداوم در سهم‌های مختلف باعث شد تا نماگرهای بورس دوباره سبزپوش شوند.

افت معنادار قیمت سهام در روزهای معاملاتی گذشته و ترس از تداوم آن در دورنمای کوتاه مدت باعث شده تا اغلب معامله‌گران در این بازار منابع خود را نقد نگه دارند. آنچه که در بازار به خوبی مشهود است، ضعف نقدینگی برای گردش در سهم‌های مختلف حتی در میان سهم‌های ارزنده این بازار است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۰۷۷.۴۵ و احدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۶۴۴.۶۳۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۱,۳۱۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۷۴۳.۹۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۷۸,۵۵۰.۴۸۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746290

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار