Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:38:53 GMT

جاده های زنجان پوشیده از مه و لغزنده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۷۴۲۱

جاده های زنجان پوشیده از مه و لغزنده است

زنجان – ایرنا – رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هم اکنون دید افقی در گردنه های کوهستانی این استان به دلیل مه غلیظ کاهش یافته و سطح جاده ها بر اثر بارش باران لغزنده است، رانندگان خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و گرمایشی مجهز کنند.

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بارش باران در جاده های خدابنده – همدان، زنجان – دندی و نیک پی به ماهنشان جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: رانندگان عبوری از این مسیرها نسبت به رعایت فاصله طولی و داشتن سرعت مطمئنه جدیت داشته باشند تا شاهد سوانح جاده ای نباشیم.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از مه غلیظ در گردنه های کوهستانی خبرداد و گفت: دید افقی رانندگان در گردنه های خانچایی، بادامستان، آق گدیک، ذاکر و قلی کندی در جاده های زنجان – طارم، زنجان - تهم - چورزق و قلی کندی در مسیر زنجان - دندی به شدت کاهش یافته است.
محمدی متذکر شد: رانندگان عبوری از مسیرهای بیان شده باید خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی، گرمایشی، چراغ های مه شکن و زنجیرچرخ مجهز کنند.
محمدی یادآوری کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی هواشناسی استان احتمال بارش باران در سایر جاده های اصلی و فرعی تا ساعت های آینده وجود دارد و بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
وی افزود: استان زنجان 30 گردنه کوهستانی و سخت گذر دارد که 50 اکیپ راهداری به طور 24 ساعته در این مراکز فعال هستند و برای مسافران و رانندگان عبوری در صورت نیاز خدمات ارائه می دهند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: همه راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری در این مکان ها بطور موقت اسکان داده می شوند.
محمدی یادآوری کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي راهداري و حمل و نقل جاده اي مه و لغزندگي جاده هاي زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد: مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌