Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: عشایر آذربایجان غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم را باید از این قشر زحمت کش کرد.

بهرام زینال زاده، مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان، با بیان اینکه سالانه عشایر این استان حدود 16 هزار مترمربع انواع قالی و قالیچه تولید و روانه بازار جهت مصرف می کنند، گفت:  همچنین با تولید سالانه 19 هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش و سه هزار تن پشم، 35 درصد تولیدات عشایری کشور در بخش صنایع دستی را به عشایر استان آذربایجان غربی اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زینال زاده افزود : تولید 16 هزار تن گوشت و 50 هزار تن شیر در سال از دیگر محصولات عشایر استان ما بوده که به بازار مصرف جهت استفاده مردم عرضه می شود.


وی تصریح کرد: نقش زنان در جامعه عشایری مهم و قابل توجه است و در راستای حمایت از آنان، 21 صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده که بیشتر بانوان در این صندوق ها مشغول بکار هستند.


مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه حدود 525 نفر از جامعه زنان عشایر عضو صندوق های خرد زنان عشایر آذربایجان غربی هستند، خاطر نشان کرد: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری مهمترین هدف دفتر امور زنان روستایی و عشایری است و این از طریق توسعه برنامه های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی به وقوع می پیوند.


وی در پایان سخنان خود  به تعداد خانوار و جمعیت عشایر استان اشاره و گفت: ۱۵هزار و 599 خانوار عشایری با 103 هزار و 927 نفر از جمعیت استان آذربایجان غربی معادل سه درصد جمعیت، عشایر هستند که در 16 شهرستان و 336 روستای مختص عشایر زندگی می کنند.


 

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: تحریم شبستان یزد آمریکا شیراز محمد جواد ظریف ایران زلزله کرمانشاه مناطق زلزله زده مددجویان کمیته امداد خبرگزاری شبستان نقش مهم اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، علی شاهی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران شهرستان خوشاب با تاکید بر حفظ سلامتی توسط مردم و مشارکت خیران‌در حوزه سلامت اظهار کرد: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبری در ۱۰ سال گذشته تاکید فراوانی بر آن دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوشاب اضافه کرد: آمار رشد جمعیت مطابق استانداردها ۲.۵ درصد باید باشد ولی در شهرستان خوشاب حدود ۲ درصد که زنگ خطر برای شهرستانی است که در حوزه کشاورزی جوانانش نقش مهمی در تولیدات کشاورزی دارند.

وی با اشاره به نوشتن برنامه ۵ ساله در حوزه بهداشت خوشاب افزود: تشکیل مجمع خیرین در شهرستان خوشاب گام بلند و مؤثری برای مشارکت خیرین در حوزه سلامت است که متأسفانه صدور مجوز آن کمی طولانی شد.

شاهی با اشاره به مشکلات ساخته نشدن بیمارستان در سلطان‌آباد گفت: کم کاری از طرف مسؤولان شبکه بهداشت و بقیه در شهرستان وجود ندارد و در حال حاضر منتظر دریافت مجوز از مسؤولان کشوری هستیم.

کد خبر 6089135

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود