Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:26:47 GMT

اردوغان: جنگ ترکیه علیه تروریسم ضامن امنیت اروپاست

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۷۵۵۱

اردوغان: جنگ ترکیه علیه تروریسم ضامن امنیت اروپاست

اردوغان در یادداشتی برای فیگارو نوشت: جنگ ترکیه با سازمان‌های تروریستی برای ایجاد امنیت در اروپا از ضروریات است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در یادداشت خود برای لو فیگارو در صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول آورده است: " ترکیه همواره به تمامیت ارضی کشورهای همسایه‌اش احترام گذاشته و گام‌هایی برای حمایت از صلح و ثبات آنها برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اعتراضات ترکیه به تلاش‌های تازه به اجرای توافق سایکس پیکو (توافقی که منجر به فروپاشی عثمانی و تقسیم سرزمین‌های تحت کنترل این امپراطوری شد) در منطقه ما و تلاش‌های ما برای جنگ با سازمان‌های تروریستی از جمله داعش، پ‌.‌ک‌.ک و فتو نشانه احترام ما به تمامیت ارضی کشورهای همسایه و ضرورت برقراری امنیت در کشورهای اروپایی - که ترکیه بخشی از آن است- محسوب می‌شود.

در صدمین سالگرد جنگ جهانی اول نمی‌توانیم مدعی باشیم که جنگ و درگیری خاتمه یافته است. تنش‌های داخلی، تهدید فزاینده ترور و تعمیق بی‌ثباتی در همسایگان جنوبی ترکیه ، عراق و سوریه طی سال‌های اخیر، همچنین آوارگی و خلع مالکیتی که دهه‌هاست در فلسطین شاهدش هستیم نشانه‌های آشکاری از این مدعاست.

برخی مشکلات سیاسی کنونی از زمانی آغاز شده که قدرت‌های بزرگ جهان پس از جنگ جهانی اول اقدام به ترسیم مرزهای کشورها کردند.  شکشت نهادهای سیاسی مشکل ساز در ایجاد ارتباط قوی با جوامعی که آنها بر آن حاکمیت داشتند به خصوص در خاورمیانه و شمال آفریقا به تشکیل حکومت‌های خودکامه، کودتاهای نظامی و حکومت اقلیت‌ها در قرن بیستم منجر شد.

مهمترین درسی که باید از جنگ جهانی اول بگیریم این است که برقراری صلح پایدار مشکل است.

ترکیه به تلاش‌هایش برای عضویت کامل در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد و همزمان برای برقراری صلح و ثبات، از دولت‌های آزاد و دموکراتیک خاورمیانه که نماینده مردمشان هستند، حمایت می‌کند. کسانی که حامی  دولت‌های سیاسی هستند که هیچ ارتباطی با مردمشان ندارند، بسیار تلاش می‌کنند که تلاش‌های مردم برای انجام جنبش‌های دموکراتیک مانند بهار عربی را به سکوت وادارند و بدین شکل صلح و ثبات جهانی را زیر سوال می‌برند."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است