Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری- ایرنا- اولین انتخابات الکترونیکی شهرداران مدارس پایتخت به صورت پایلوت در مجتمع آموزشی، فرهنگی صدیقه طاهره (س) شهرری اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، شهردار منطقه 20 (شهرری) روز دوشنبه در آیین انتخابات الکترونیکی شهرداران مدارس پایتخت در شهرری اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی برای نوجوانان زمینه ساز فعالیت و مسئولیت پذیری آنها در آینده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به اهداف اجرای طرح شهردار مدرسه اشاره کرد و افزود: طرح شهردار مدرسه با هدف شخصیت بخشیدن به نوجوانان، تقویت حس مسئولیت پذیری در نوجوانان، واقعی کردن نقش شهرداران مدارس و تامین آگاهی های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه برگزار می شود.
افشار عنوان کرد: دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه ضمن تمرین مشارکت جمعی با برعهده گرفتن وظایف مشخص مشارکتی، با فرآیند برگزاری انتخابات و تمرین مشارکت اجتماعی و سیاسی در این زمینه از دوران نوجوانی آشنا می شوند.
وی عنوان کرد: در عرصه مدیریت و سکان داری شهر به مشارکت های مردمی نیاز است چرا که حضور و مشارکت مردمی سبب توسعه و پیشرفت در کارها می شود.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه اجرای انتخابات شهردار مدرسه یک طرح اجتماعی به شمار می رود، گفت: فرآیندهای کار جمعی و گروهی به دانش آموزان در این طرح آموزش داده می شود و در اداره امور مدرسه مشارکت می کنند.
بهروز نصیری یادآور شد: اجرای انتخابات شهردار مدرسه یک تمرین در حوزه دموکراسی محسوب می شود تا دانش آموزان احساس کنند که در اداره و ساماندهی مدارس دخیل هستند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح شهردار مدرسه موجب ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانش آموزان می شود، افزود: 6 مدرسه در ناحیه یک و هشت مدرسه در ناحیه 2 شهرستان ری در طرح شهردار مدرسه حضور و مشارکت دارند.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری عنوان کرد: دانش آموزانی که امروزه به عنوان شهردار مدرسه حضور دارند در آینده مدیران موفق و تاثیرگذاری برای جامعه خواهند بود.
وی افزود: تمرین مسئولیت سپاری و دموکراسی برای دانش آموزان یک نیاز و ضرورت به شمار می رود تا آنها در آینده کشور نقش موثری ایفا کنند.
مراسم انتخاب شهردار مدرسه در مجتمع آموزشی، فرهنگی صدیقه طاهره (س) شهرری روز دوشنبه با حضور شهردار منطقه 20 و مسئولان شهری برگزار شد.
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهردار مدرسه آموزش و پرورش شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد