Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@13:01:46 GMT

رازی که نویسنده سریال بازی تاج و تخت فاش کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۷۷۲۷

رازی که نویسنده سریال بازی تاج و تخت فاش کرد

 جورج آر.آر مارتین خالق مجموعه رمان‌های «ترانه یخ و آتش» فاش کرد که در آغاز گمان می‌کرده این اثر، یک داستان کوتاه بیشتر نباشد.

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرآنلاین، جورج آر.آر مارتین رمان‌نویس ۷۰ ساله آمریکایی درباره نوشتن مجموعه رمان‌های «ترانه یخ و آتش» که با نوشتن رمان «بازی تاج و تخت» آغاز شد، توضیح داد: زمانی که نوشتن را آغاز کردم نمی‌دانستم چه کار کنم و فکر می‌کردم این احتمالا یک داستان کوتاه باشد و به تدریج شروع به خلق و کاوش چند خانواده کردم تا در نهایت جهانی که آغاز کرده بودم، جان گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این ها در ذهنم بود و نمی‌توانستم آن‌ها را بنویسم و بنابراین این یک تصمیم منطقی نبود اما نویسندگان کاملا موجودات منطقی نیستند!

او همچنین فاش کرد که علاوه بر نوشتن پنج داستان پسانگر درباره «بازی تاج وتخت»، مشغول نوشتن چندین داستان دیگر برای شبکه «HBO» نیز هست که البته در حال حاضر نمی‌تواند درباره آنها صحبت کند. 

جورج آر.آر. مارتین به عنوان نویسنده رمان‌های «ترانه یخ و آتش»، سال ۱۹۹۶ قرارداد نگارش سه‌ جلد از این مجموعه را امضا کرد و حالا که ۲۰ سال از آن زمان گذشته، او همچنان درگیر نگارش هفت‌جلدی پرفروشش است. پنجمین قسمت از این مجموعه رمان تخیلی سال ۲۰۱۱ به بازار آمد. 

مجموعه رمان مارتین بخش قابل توجهی از شهرت خود را به اقتباس تلویزیونی‌اش که «بازی تاج و تخت» نام دارد،‌ مدیون است. 

دیوید بنیوف و دی.بی. وایس کارگردانان این پروژه تلویزیونی هستند. این سریال روایت‌کننده‌ چندین خط داستانی از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاهی «وستروس» می‌گذرد. «بازی تخت و تاج» راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین خانواده‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند.

بازی تاج و تخت (۱۹۹۶) نزاع شاهان (۱۹۹۸) یورش شمشیرها (۲۰۰۰) ضیافتی برای کلاغ‌ها (۲۰۰۵) رقصی با اژدهایان (۲۰۱۱)، پنج رمانی هستند که تاکنون از مجموعه رمان «ترانه‌ یخ و آتش» منتشر شده است و «بادهای زمستان» و «رویای بهار» دو رمان دیگر از این مجموعه هستند که هنوز منتشر نشده‌اند. 

تاکنون هفت فصل از سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» بر اساس مجموعه رمان‌های نوشته «جورج آر.آر مارتین» ساخته و منتشر شده است و فصل هشتم و پایانی آن نیز قرار است در سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تاج و تخت سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد

سریال «هیس، هیچی نیس!» در حالی به آنتن شبکه دو رسیده که قرار است سه روز آخر هفته از شبکه امید هم پخش شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روز گذشته اعلام شد که سریالِ فانتزی جدید تلویزیون قرار است از شبکه دو پخش شود. حالا در خبر دیگری عوامل سریال اعلام کرده‌اند سه روز آخر هفته این سریال به آنتن شبکه امید هم خواهد رسید.

ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!» اولین مجموعه تاریخی طنز نوجوان، همزمان با پخش این مجموعه در ساعت 21 از شبکه امید، رونمایی و منتشر شد.

ترانه این اثر را مهناز رودساز سروده و مجید امیری بازیگر این مجموعه که صداپیشگی شخصیت روباه را هم بر عهده دارد خواننده آن است. معین ادیم نیز آهنگسازی آن را بر عهده دارد. 

تیزر جدید این سریال با معرفی موسیقی تیتراژ توسط علی نوروزیان ساخته شده است.

.

این مجموعه چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت 21 از شبکه امید پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 9 صبح و 14:30 بعد از ظهر روی آنتن می‌رود. همچنین این سریال شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت 18 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

در این مجموعه حمیدرضا عطارد تهیه کننده، زینب یزدانی سرپرست پژوهشگران، مجید بخششیان سرپرست نویسندگان و مهناز رودساز نویسنده فیلمنامه است.

این مجموعه نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره است که توسط سازمان سینمایی سوره برای مخاطب نوجوان تولید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • نویسنده‌ای که سوژه غافلگیرش کرد | در ستایش و نکوهش غافلگیری نویسنده
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • شاهکار کاپیتان؛ مارتین اودگارد یاد مسوت اوزیل را در آرسنال زنده کرد
  • یک قصه خیالی به روایت فراری
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم