Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرغم اینکه خرید طلا به صورت خام و غیرساخته هنوز تقاضا و طرفدار دارد؛ اما با توجه به کاهش قیمت طلا و سکه، همچنان قدرت خرید مردم پایین است و میل به خرید مصنوعات طلا بین مردم با کاهش مواجه بوده است. به گزارش بلاغ، علیرغم اینکه خرید طلا به صورت خام و غیرساخته هنوز تقاضا و طرفدار دارد؛ اما با توجه به کاهش قیمت طلا و سکه، همچنان قدرت خرید مردم پایین است و میل به خرید مصنوعات طلا بین مردم با کاهش مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدرضا نصیری عضو هیئت رئیسه اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران در گفت‌وگو با بلاغ، در خصوص آخرین وضعیت قیمت در بازار امروز طلا، اظهار کرد: خوشبختانه کمی از زمختی بازار کاسته شده است.

دلایل کاهش قیمت طلا در بازار
وی افزود: این اتفاق از یک سو، در پی کاهش انس جهانی و از سوی دیگر به‌دلیل جلوگیری از روند افزایشی قیمت دلار در داخل کشور بوده است که از قیمت حدود 15 هزار تومان همینک به 13 هزار و 700 تومان رسیده است.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: اگر روند نزولی قیمت‌ها و ثبات آن دوام بیاورد و ادامه‌دار باشد، بازار کمی جان می‌گیرد و می‌شود امیدوار به کسب و کار شد.

علیرغم کاهش قیمت‌ها کسب‌وکار رونقی ندارد
این فعال صنفی با بیان اینکه با نوسانات مستمر و پیاپی قیمت‌ها در بازار و افزایش بی‌رویه قیمت ارز در درون کشور واقعا بقا در بازار ممکن نیست، گفت: هر چند با ادامه روند نزولی قیمت، از لحاظ قیمتی بازار خوبی را شاهد خواهیم بود، اما به لحاظ رونق کسب‌وکار، همچنان سایه رکود بر بازار حاکم است؛ چرا که با روال نزولی قیمت در بازار طلا، قدرت ریسک اقتصادی مردم بسیار پایین می‌آید و کسی ریسک نمی‌کند.

قیمت امروز طلا و سکه در بازار
به گفته نصیری، قیمت امروز هر گرم طلای آب شده، 401 هزار تومان، سکه 4 میلیون و 200 هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و 200 هزار تومان و ربع سکه یک‌میلیون و 200 هزار تومان است.

تحریم‌ها شوکی به بازار طلا وارد نکرد
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران نیز طی گفت‌وگویی درباره وضعیت بازار طلا گفت: برخلاف انتظارها که با اعمال دور جدید تحریم‌ها برقیمت‌ها افزوده خواهد شد و شوک قیمتی به بازار وارد کند، در یک هفته گذشته این اتفاق در بازار سکه و طلا نیفتاد.

دلایل کاهش قیمت طلا و سکه
محمد کشتی آرای با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه با اقدامات بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز، در چند روز گذشته شاهد این بودیم که نرخ ارز مدیریت شده و کاهش یافته و در کنار آن قیمت جهانی طلا در یک هفته اخیر بین 25 تا 30 دلار کاهش یافته است.
 
به گفته وی، کاهش نرخ ارز و قیمت جهانی طلا سبب شد قیمت طلا و سکه برخلاف انتظار در بازار ایران روند کاهشی بیابد.
 
کاهش 10 درصدی طلا و سکه در بازار
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران عنوان کرد:‌ در حالی‌که هفته گذشته قیمت سکه تا 4 میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافته بود؛ امروز قیمت سکه به 4 میلیون و 280 هزار تومان کاهش یافت؛ یعنی قیمت سکه در یک هفته اخیر حدود 400 هزار تومان کاهش یافته است.
 
کشتی آرای ادامه داد: به همین ترتیب در قیمت ارز نیز شاهد تغییراتی بودیم به طوری که هفته گذشته قیمت دلار به 14 هزار و 600 تومان رسید، خوشبختانه اکنون به زیر 14 هزار تومان کاهش یافته و داد و ستد می‌شود.
 
این فعال بازار طلا و جواهر خاطر نشان کرد:‌ همزمانی این دو مساله سبب شده باعث روند کاهش قیمت‌ها در بازار شده است.
 
کاهش تقاضا و حباب سکه در بازار
وی با بیان اینکه اکنون قیمت طلا هم با توجه به قیمت‌های جهانی در چند روز گذشته همانند سکه و ارز،‌ کاهش یافته و به همین ترتیب تقاضا در بازار نیز کاهش می‌یابد؛ بیان کرد: هنگامی که التهاب قیمت در بازار نباشد، باعث می‌شود قیمت‌ها کاهش یافته و حباب قیمت سکه نیز به حداقل میزان خود برسد.
 
روند ادامه‌دار رکود در بازار مصنوعات طلا
کشتی آرای با بیان اینکه دادو ستدها اکنون در بازار روال عادی را دارد و تقاضای اضافی در بازار وجود ندارد؛ درباره بازار مصنوعات طلا اعلام کرد:‌ در این بازار همچنان رکود حاکم است و با توجه به کاهش قیمت طلا و سکه، اما همچنان قیمت طلا بالاست و قدرت خرید مردم در مقابل پایین آمده؛ بنابراین میل به خرید مصنوعات طلا بین مردم با کاهش مواجه بوده است.
 
وی افزود:‌ اما خرید طلا به صورت خام و غیرساخته هنوز تقاضا و طرفدار دارد؛ بنابراین رکودی که در ماه‌های گذشته و در بازار مصنوعات طلا ایجاد شده، تغییر نکرده است و در مقابل خرید و فروش طلای ذوب شده و خام هنوز تقاضا دارد.
 
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران درباره احتمال کاهش ادامه‌دار قیمت طلا در روزهای آینده بیان کرد: تا زمانی‌که بانک مرکزی، سیاست‌های فعلی را ادامه دهد؛ پیش بینی می‌کنم، روند نزولی قیمت‌ها نیز ادامه داشته باشد.
 
شایان ذکر است امروز 21 آبان بانک‌های عامل قیمت دلار را 12 هزار و 508 تومان و 6 ریال، قیمت یورو را 14 هزار و 163 تومان و 2 ریال و قیمت پوند انگلیس را 16 هزار و 174 تومان و 3 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.
 
گفتنی است قیمت خرید دلار در بانک های عامل نسبت به دیروز تغییری نکرده؛ ولی قیمت یورو و پوند با کاهش همراه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز

  همچنین بررسی‌ها از بازار نشانگر آن است که بازار بیشتر به سمت فروش تمایل دارد تا خرید آن.نرخ ارز در بازار غیررسمی در معاملات دیروز در مقایسه با میانگین روز سه‌شنبه هفته جاری با مقداری نوسان افزایشی آغاز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی، دلار با نرخ ۶۲ هزار تومان فروخته و با نرخ ۶۱هزار تومان خریداری شد. همچنین یورو در بازار غیررسمی با قیمت ۶۷ هزار تومان به فروش رسید و با نرخ ۶۶هزار خریداری شد.نرخ ارز در بازار غیررسمی صبح دیروز به مرز ۶۳هزار تومان هم رسید اما دوباره روند نزولی را در پیش گرفت و به عدد ۶۲هزار تومان نزدیک شد. همچنین دیروز اسکناس دلار در تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران با قیمت ۴۴هزار و ۳۱۴ تومان، یورو با مبلغ ۴۷هزار و ۳۴۶ تومان و درهم نیز با قیمت ۱۲هزار و ۶۶ تومان معامله شد و به فروش رسید. همچنین در این مرکز، دلار حواله‌ای با مبلغ ۴۱هزار و ۳۷۶ تومان، حواله یورو با مبلغ ۴۴هزار و ۲۰۷ تومان و همچنین حواله درهم با مبلغ ۱۱هزار و ۲۶۶ تومان معامله و خریداری شد.براساس مشاهدات بازار چهارراه استانبول، دیروز بیشتر فعالان و دلالان ارزی در بازار تمایل به فروش ارز داشتند تا خرید آن. البته برخی از صرافی‌ها در این میان معتقد بودند که تزریق درهم امارات در بازار موجب شده اکثر بازارهای غیررسمی این روزها فروشنده شوند؛ چراکه احتمال ریزش قیمت‌ها در این ایام بیشتر از افزایش لحظه‌ای آن است.همچنین گفتنی است، اخیرا اجلاسی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بانک مرکزی عربستان در ریاض برگزار شده که مقامات اقتصادی ایران نیز در آن حضور یافتند. در این راستا اخیرا محسن کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی که در این سفر حضور داشت اعلام کرد: در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی، زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو شود. در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی درخصوص گشایش منابع مسدودشده صورت پذیرفته است که درآینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود. براساس گزارش‌های موجود ظاهرا ارز حجاج از محل پول‌های بلوکه‌شده پرداخت شده است. پس از تعطیلات نوروزی امسال با توجه به وقوع تحولات سیاسی بازار ارز ملتهب و نوسانی شد و در مقطعی تا کانال ۷۰هزار تومان هم پیش‌رفت، اما با اقدامات انجام‌شده و همچنین فروکش‌کردن التهابات و نبود متقاضی برای خرید در بازار غیررسمی، نرخ دلار کاهش ۱۰هزار تومانی را تجربه کرد و روند کاهشی در پیش گرفت.
   
کنترل بازار ارز از طریق مهار انتظارات تورمی
محمدصادق مفتح، قائم‌مقام اسبق وزارت صمت درباره نوسانات بازار ارز می‌گوید در زمان بحران‌های سیاسی، کاهش نرخ ارز اقدام بسیار بزرگی محسوب می‌شود، چراکه بسیاری ازجمله عوامل دشمن، کانال‌های دلالی تلگرامی و برخی افراد و رسانه‌ها، پیش‌بینی می‌کردند که در شرایط ملتهب کشور، هیجانات و انتظارات تورمی افزایش می‌یابد و نرخ ارز تا ۱۰۰ و حتی ۱۲۰ هزار تومان جهش می‌کند اما خلاف این موضوع رخ داد و نرخ ارز کاهشی شد و اکنون تا کانال ۶۰ هزار تومان ریزش کرده است.قائم‌مقام اسبق وزارت صمت اظهار کرد: تمام واقعیت‌های اقتصادی حاکی از این است که کشور توانسته بحران‌ها را مدیریت کند و پیش‌بینی بنده این است که کاهش نرخ ارز تداوم خواهد داشت و با افت نرخ ارز قیمت طلای داخلی نیز نزولی خواهد شد.مفتح تأکید کرد: همچنین بانک مرکزی موفق شد نرخ رشد نقدینگی و نرخ رشد پایه پولی را کاهش دهد که این موضوع نیز به کاهش نرخ ارز کمک کرده است، علاوه‌بر این افزایش میزان فروش نفت و قیمت آن، درآمدهای ارزی را تقویت کرده که به مدیریت بهتر بازار ارز کمک خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز