Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@02:48:51 GMT

ممنوعیت تبلیغ ۳۶ قلم کالا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۷۹۳۶

    به گزارش خبرگزاری بسیج، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان مربوطه در حوزه‌های بهداشت، غذا و دارو و همچنین سازمان ملی استاندارد، فهرست اقلام کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت بازنگری و اولویت بندی شد.

وی افزود: به این ترتیب 36 قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت، شناسایی و اولویت بندی شدند؛ به طوری که مورد اول تا ۲۲ این فهرست در اولویت نخست، ۲۳ تا ۲۸ در اولویت دوم و ۲۹ تا ۳۶ در اولویت سوم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانپور با اشاره به ماده 48 قانون الحاق موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ج ماده 7 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، ادامه داد: بر اساس همین موارد قانونی و لزوم اجرای آن و همچنین به منظور صیانت از سلامت جامعه در قبال تبلیغات اقلام این فهرست و جلوگیری از القای مصرف آنها، روز گذشته دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در نامه‌ای به  صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، اعمال ممنوعیت تبلیغات اقلام این فهرست در تمامی رسانه ها و موارد تبلیغاتی را خواستار شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبعات مصرف این اقلام برای سلامت، ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های مربوطه هر چه سریع تر نسبت به ممنوعیت تبلیغ این ۳۶ قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت اقدام کنند.

برای مشاهده عناوین کالا ها و اقدامات آسیب رسان سلامت به فایل پیوست مراجعه کنید.

فهرست 36 قلم کالا

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب

ایسنا/زنجان مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ابهر گفت: هرگونه افزایش کرایه تاکسی در ابهر تا تعیین تکلیف نرخ مصوب ممنوع است.

حسین کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی توسط برخی رانندگان ابهری، عنوان کرد: تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب کرایه تاکسی در ابهر هرگونه افزایش خودسرانه ممنوع است.

وی با توضیح اینکه در حال حاضر طرح افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها به فرمانداری اعلام شده است، ادامه داد: در صورت تصویب این نرخ‌ها توسط فرمانداری طی هفته آینده رسما ابلاغ خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ابهر با توضیح اینکه از شهروندان درخواست داریم در صورت دریافت کرایه اضافه مراتب را به سازمان تاکسی‌رانی ابهر گزارش کرده تا برخورد قانونی صورت گیرد، تاکید کرد: تا تعیین تکلیف نرخ مصوب هرگونه افزایش کرایه ممنوع بوده و سازمان حمل و نقل مکلف است تا ضمن نظارت، با متخلفان برخورد قانونی انجام دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود