Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی و فقر جلوگیری کند.

به گزارش عصر ایران، طیبه سیاوشی در گفتوگو با ایلنا،‌ درباره تصویب لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی در دولت گفت: ما دو سال و نیم در مجلس طرح‌های مختلفی را در مورد پیگیری می‌کردیم و متاسفانه تاکنون هم به نتیجه نرسیده است این لایحه می‌تواند برخی از این موارد را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی مشکلاتی که نمایندگان مجلس با آن مواجه هستند را حل و فصل خواهد کرد؛ زیرا ما هر لایحه و طرحی که به مجلس ارائه می‌دادیم میدانستیم با مانعی به نام اصل ۷۵ مواجه خواهیم شد و شورای نگهبان به دلیل آن که بار مالی دارد، آن را رد خواهد کرد اما این لایحه چنین مشکلی را ندارد.

وی با اشاره به آمار کودکان فاقد هویت، گفت: جمعیتی که از کودکان فاقد هویت گزارش شده حدود یک میلیون نفر است که با خانواده‌هایشان به پنج میلیون نفر می‌رسد البته این آمار دقیق نیست اما در هر حال گفته می‌شود چنین جمعیتی از کودکان بی هویت در کشور وجود دارد.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی، مادر می‌تواند تا قبل از سن ۱۸ سالگی برای فرزند خود مدارک هویتی دریافت کند.

وی با تاکید بر این‌که لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی یک قدم رو به جلو است و چون دولت این لایحه را داده است شامل اصل ۷۵ نخواهد شد، گفت: وجود چنین لایحه‌ای یکی از مسائلی است که سال‌های سال به صورت گره باقی مانده بود و دائما در کمیسیونهای مختلف مطرح‌ می‌شد و نتیجه هم نمی‌گرفت و این لایحه این مسائل را برطرف خواهد کرد.

سیاوشی ادامه داد:‌ ما در مجلس شورای اسلامی مراجعان فروانی از همین کودکان داشتیم که می‌گفتند یارانه نمی‌خواهیم و فقط به ما یک کارت هویت بدهید؛ خب این افراد در آستانه ازدواج و یا هر اتفاقی که در زندگی هر شخص می‌تواند بیفتد قرار دارند اما مدارک هویتی ندارند.

وی افزود: باید در مورد یارانه، بیمه سلامت و تبعات منفی عدم وجود این لایحه بررسی شود. بسیاری از کودکان فاقد هویت هنگام ثبت نام مشکل دارند که با احکام رهبری پذیرفته شدند؛ مشکلات هویتی، فقر و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد که لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی می تواند از بین ببرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هویت کودک طیبه سیاوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان گفت: حدود ۴۷۷ نفر کودک از خدمات ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی طیف اوتیسم استفاده می‌کنند.


پژمان پورشبانان افزود: یک مرکز شبانه روزی بستری موقت برای این بیماران فعال است اما سیاست بهزیستی مبنی بر افزایش مراکز شبانه روزی نیست زیرا معتقد به استفاده از مراکز روزانه و آموزش از طریق خانواده است.


وی گفت: براساس بررسی ها شمار این اختلال در حال افزایش و در پسرها چهار برابر بیشتر از دخترها رخ می‌دهد.


معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: در کنار ارائه خدمات مراکز بهزیستی، روش‌های متمرکز فردی و چهره به چهره و در برخی موارد برگزاری کلاس دو یا سه نفره به صورت گفتار درمانی و کار درمانی با هدف بهبود فرد صورت می‌گیرد.


وی گفت: سن ۲ تا ۵ سالگی دوران طلایی یک فرد اوتیسمی است که باید مداخلات درمانی و آموزشی برای فرد انجام شود که این امور از سال ۱۳۸۰ وارد فرایند توانبخشی بهزیستی و از آن زمان این اختلال درمان می‌شود.


پورشبانیان با اشاره به اینکه عمده برنامه های آموزشی بهزیستی متمرکز بر ایجاد تعاملات اجتماعی فرد است، بیان داشت: یکی از روش‌ها برنامه جامع (ABA) است که حوزه‌های مختلفی از جمله مهارت‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، شناخت، کارکردهای اجرایی، حرکت، مهارت‌های انطباقی، بازی و زبان را شامل می‌شود که اگر به تعداد ساعات لازم انجام شود، برای یک کودک مبتلا به اوتیسم کافی است و این کودکان نیازی به شیوه‌های دیگر ندارند.


اختلال طیف اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند.


این اختلال در بیماران اوتیستیک موجب می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به ‌طور اجتماعی می‌شود.
کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیر کلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند.

دیگر خبرها

  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • بزرگداشت کیومرث پوراحمد ؛ میراث این فیلمساز چه بود؟
  • کیومرث پوراحمد پرچمدار سینمای کودک بود
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس