Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کرمان با اشاره به اینکه آیت الله سبحانی به تنهایی یک حوزه علمیه است، گفت: نسلی که توسط ایشان تربیت شده اند، نشان از یک توفیق بزرگ، عمر با برکت، زندگی پر تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر آیت الله سبحانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کرمان امروز ( 21 آبان ماه ) در همایش روش پژوهشی آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه متوسط پنج صفحه نوشتن کتاب توسط آیت الله سبحانی در طول 65 سال در کنار سایر فعالیت های ایشان حاکی از ارتباط معنوی وی با حضرت حق است، افزود: چنین فعالیت هایی نشان دهنده وجود برکت در عمر و زندگی آیت الله سبحانی است که این امر برگرفته از اخلاص و معرفت ایشان است بنابراین شرط اول موفقیت در امور مختلف توان ارتباط خوب معنوی با درگاه ربوبیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این مطلب که خداوند برکات را هنگامی جاری می کند که ارتباط معنوی برقرار شود، بیان داشت: آیت الله سبحانی به تنهایی یک حوزه علمیه است و نسلی که توسط ایشان تربیت شده اند؛ نشان از یک توفیق بزرگ، عمر با برکت، زندگی پر تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر آیت الله سبحانی است.

 

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه اگر کوتاهی در استفاده از توان علمی اندیشمندان انجام شود، ناسپاسی کرده ایم، تصریح کرد: بازتولید علم دینی در مسیر تولید علم است یعنی قبل از ورود به تولید علم دینی باید در عرصه بازتولید فعالیت کرد و آثار اندیشمندان را متناسب با نیاز جامعه امروز بازآفرینی و بازتولید کرد.

 

آیت الله احمد شیخ بهایی، استاد درس خارج فقه و اصول در این جلسه با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت آیت الله سبحانی افزود: ایشان یکی از شاگردان حضرت امام رضوان الله علیه هستند که در زمینه تدوین کتب درسی حوزوی تلاش های زیادی انجام داده اند.

 

وی با بیان این مطلب که حضرت آیت الله سبحانی احترام ویژه ای نسبت به مقام معظم رهبری قائل هستند، اظهار داشت: توجه ویژه به مقام شهدا، قدرت پذیرش اشکال و انتقاد، حساسیت نسبت به وقت، حافظه قوی و اهمیت به تربیت شاگرد از دیگر ویژگی های آیت الله سبحانی است.

 

حجت الاسلام شیخ بهایی با بیان این مطلب که ایشان ساده نویس بودند البته ساده نویسی به معنای مبتذل نویسی نیست، اظهار داشت: از جمله هنرهای آیت الله سبحانی این بود که روایات متعدد در مورد یک موضوع را به یک روایت بر می گردانند همچنین در عین دقت نسبت به روایت، فهم عرف را از روایت تشخیص می دهند لذا این شیوه موجب نوآوری در کلام ایشان شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ایشان با این سن  بالایی که دارند، ورزش را رها نکرده اند و در سفارش به طلبه ها، مسواک زدن را تأکید می کنند، خاطرنشان کرد: آیت الله سبحانی نقل می کنند که در خواب آیت الله شهید مطهری را دیدند و از ایشان پرسیدند که چه چیزی آنجا به شما کمک کرد: شهید مطهری پاسخ دادند کتاب هایی که نوشتم خیلی به من کمک کرد.

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد تحریم آمریکا شیراز استان همدان محمد جواد ظریف ترامپ کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل شورای شهر تهران تولید علم دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در نامه ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن نامه بدین شرح است:

سرتیپ دوم جناب آقای سردار علیمحمدی
فرمانده محترم نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به نظام و مردم. در حالی که نیروی انتظامی دوباره کمر همت بسته و تلاش دارد با مظاهر بی‌حجابی مبارزه کند؛ اما در این میان، برخی از منافقان و دشمنان داخلی و خارجی می‌کوشند در جامعه دوقطبی کرده و باز با حاشیه‌سازی‌ها و تبلیغات سوء، مانع این حرکت الهی و انقلابی شوند.

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات نیروی انتظامی و بیزاری از دشمنان داخلی و خارجی، هم‌چنان خواهان برخورد مدبرانه و قاطعانه با مظاهر بی‌حجابی و اخلال‌گران امنیت اخلاقی خانواده و جامعه بوده و از تلاش‌های آن نیروی ارزشی تقدیر و تشکر می‌شود.

امیدواریم این اقدامات موقتی نبوده و با حمایت سایر ارگان‌ها، نهادها، شخصیت‌ها و اقشار مردم، هم‌چنان ادامه یابد تا جامعه از گزند بی‌اخلاقی‌ها و بی‌عفتی‌ها مصون بماند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد