Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب‌الله چاغروندی مدیرعامل شرکت عمران پردیس در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه مشکلات واحدهای مسکن مهر به تنهایی و توسط استانداران حل نمی‌شود، گفت: برای تکمیل واحدهای مسکن مهر به ویژه در استان تهران باید همه دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی و دولت همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بنده شخصا از گذشته با مجموعه مسکن مهر فعالیت خود را شروع کرده‌ام، گفت: در گذشته دولت و دست اندرکاران مسکن مهر در استانداری نیز در تکمیل واحدهای مسکن مهر همکاری می‌کردند.

چاغروندی ادامه داد: استانداران به نمایندگی از دولت کارها را انجام می‌دادند و به صورت کامل پای کار بودند اما این به آن معنا نیست که تنها استانداران واحدها را تکمیل می‌کنند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه بخش زیادی از واحدهای مسکن مهر کشور به اتمام رسیده است، گفت: بسیاری از واحدهای مسکن مهر در استان‌ها و شهرها تکمیل شده و تنها موارد خاصی از این واحدها باقی مانده و تکمیل آنها با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی به اتمام می‌رسد.

وی موضوع مسکن مهر پردیس را یک موضوع ملی عنوان کرد و افزود: پردیس تنها به وزارت راه و شهرسازی مربوط نمی‌شود بلکه تمامی کسانی که در بعد ملی کشور تصمیم‌گیری می‌کنند باید وارد این پروژه شوند.

چاغروندی بیان کرد: پردیس، پرند و هشتگرد نیز چنین شرایطی دارند ولی موضوع پردیس بسیار ویژه‌تر است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره موضوع اخیری که واحدهای مسکن مهر باید به استانداری‌ها واگذار شود، گفت: این صحبت به آن معنا نیست که واحدهای مسکن مهر به استانداری‌ها واگذار شود بلکه به معنای آن است که استانداران نیز برای تکمیل واحدها پای کار بیایند و دولت و تمامی دستگاه‌ها با کمک یکدیگر پرونده مسکن مهر این شهر را ببندند.

وی تأکید کرد:‌ پردیس، پرند و هشتگرد از موضوع واگذاری به استانداری مستثنی هست و وزیر راه و شهرسازی جدید نیز تأکید بسیار زیادی بر روی اتمام واحدهای مسکن مهر پردیس دارد.

چاغروندی افزود: وزیر راه و شهرسازی موضوع مسکن مهر را در مجموعه دولت بسیار مهم عنوان کرده و سعی دارد هرچه سریع‌تر مشکلات پیش روی این واحدها را رفع کند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: شخصا عقیده دارم که حل شدن مشکل پردیس بسیار سخت و دشوار است ولی شدنی است و مدت زمان زیادی برای رفع این مشکلات نیز لازم است.

وی پیشرفت فیزیکی فاز 8 مسکن مهر پردیس را 80 درصد و پیشرفت فیزیکی فاز 11 را 85 درصد عنوان کرد و افزود: ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر مستلزم هزینه است و پیمانکاران نیز با پرداخت هزینه‌هایشان می‌توانند پای کار بایستند.

چاغروندی با بیان اینکه در سال 91 شاهد جهش قیمتی بودیم، افزود: در آن دوره من در مسکن مهر پردیس مدیرعامل بودم و 8 ماه درگیر حل مشکلات قیمتی و اصلاح قیمت‌ها بودم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: بعد از آن دوره قیمت‌ها به یک آرامش نسبی رسید و تلاطمی نیز در سال 91 ایجاد شده بود که به آرامش رسید اما همچنان سازندگان با مشکلات بسیاری روبرو بودند.

وی توضیح داد: در نیمه دوم سال 96 نیز ما با چالش جدید قیمتی و افزایش قیمت روبرو شدیم و همین موضوع سازندگان را با مشکل جدی‌تری مواجه کرد.

چاغروندی با بیان اینکه افزایش قیمت هیچ ارتباطی به مردم و متقاضیان مسکن مهر ندارد، گفت: افزایش قیمت وجود دارد اما ما و پیمانکاران حق نداریم که هزینه‌های جدید را به مردم تحمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: تحویل طولانی واحدهای مسکن مهر موضوع طبیعی است ولی باید سعی کنیم این مشکل را حل کنیم.

وی یادآور شد: تا زمانی که تغییر قیمت‌ها در تلاطم است و به ثبات نرسیده نمی‌توانیم در مورد قیمت اصلی واحدهای مسکن مهر تصمیم گیری کنیم.

چاغروندی تصریح کرد: دولت باید پای کار باشد و هزینه‌ها را در چارچوب مقررات و با استفاده از منابع داخلی، وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و یارانه‌های دولت و در صورت نیاز از محل منابع دولتی لایحه بودجه سال 98 استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: در صورتی که سازنده‌ها بخواهند با همان قیمت‌های گذشته واحدهای مسکن مهر خود را تکمیل کنند یک انتظار بی معنایی است و ما باید بتوانیم از طریق تأمین منابع این مشکل را برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: موضوع تغییر قیمت و اصلاح آن یک موضوع جدی است و ما به شدت پیگیر حل آن هستیم و خوشبختانه موافقت نامه‌های اولیه نیز برای حل آن از سوی دولت گرفته شده است.

چاغروندی منابع مالی لازم برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس را 2 هزار و 800 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در صورتی که این منابع مالی لازم تأمین شود می‌توانیم واحدهای مسکونی را به یک نقطه مناسب برای زندگی برسانیم ولی اگر دولت تنها 2 هزار میلیارد تومان نیز تخصیص دهد باز هم می‌توانیم این واحدها را تکمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: 5 هزار میلیارد تومان برای تکمیل تمامی واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید و 11 هزار میلیارد تومان برای تکمیل کل واحدهای مسکن مهر کشور لازم است.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور 82 هزار واحد مسکن مهر داریم، افزود: 68 هزار واحد از این تعداد افتتاح شده ولی متقاضیان اسکان نگرفته‌اند.

چاغروندی افزود: 30 هزار واحد مسکن مهر در پردیس افتتاح شده ولی دارای نواقصی است و بخشی زیادی از آنها باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس بیان کرد: از این 30 هزار واحد مسکن مهر پردیس 13 الی 14 هزار واحد اسکان داده شده و مابقی هنوز کیفیت لازم برای زندگی را ندارند.

وی تأکید کرد: کمتر از 50 درصد از این 30 هزار واحد قابل اسکان و کیفیت لازم را برای زندگی دارد.

چاغروندی درباره پیمانکارانی که در این مدت تخلف کرده‌اند نیز گفت: در صورتی که پیمانکاران تخلفی انجام داده باشند و یا واحدی را با تأخیر به متقاضیان تحویل داده باشند صد در صد برخورد و جریمه می‌شوند و سقف جریمه آنها نیز 5 درصد از کل مبلغ قرارداد است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس یادآور شد: در بخش مسکن مهر خلع ید پیمانکاران متخلف وجود ندارد زیرا که در این موضوع مراحل قانونی پیچیده‌ای وجود دارد.

وی پیشرفت فیزیکی کل واحدهای مسکن مهر افتتاح شده و افتتاح نشده را 80 درصد عنوان کرد.

چاغروندی درباره پیشنهاد افزایش 5 میلیون تومانی تسهیلات برخی فازهای پردیس گفت: در سال‌های گذشته تسهیلات 30 میلیون تومانی به 40 میلیون تومان افزایش یافت اما همین میزان افزایش نیز باعث نشد پروژه‌ها به اتمام برسد اما باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: در صورتی که 2 هزار میلیارد تومان برای پردیس اختصاص یابد و مردم اطمینان پیدا کنند که دولت به عنوان متولی این بخش پای کار است می‌توانند رضایت دهند که از محل تسهیلات 5 میلیون تومان کمک کنند ولی هم اکنون به هیچ وجه چنین شرایطی وجود ندارد.

وی در خصوص رقم 2 هزار میلیارد تومان نیز مشکلاتی وجود دارد که یکی از این مشکلات محل تأمین آن و دیگری ساز و کار قانونی آن است.

چاغروندی تصریح کرد: می‌توانیم از طریق تحاتر زمین ارقامی را به سازندگان ارائه دهیم ولی مطمئنم بعد از ایجاد زیرساخت قانونی دولت کمک خواهد کرد و پروژه پردیس را به اتمام می‌رسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره تخصیص یارانه اعتباری دولت نیز گفت: موافقت نامه شرکت عمران برای کمک به بخش مسکن دارای 8 ردیف است که عبارت است کمک به نظام مهندسی، کمک به ساخت مسکن و کمک به ساخت کل واحدهای مسکن مهر است.

وی بیان کرد: از مجموع 50 میلیارد تومان یارانه مسکن مهر تنها 12 میلیارد تومان به ما تخصیص داده شده است و ما باید با این میزان کل مجموع واحدهای مسکن مهر را به اتمام برسانیم.

چاغروندی درباره مشکلات اخیر واحدهای مسکن مهر پردیس نیز گفت: در کشور ما تولید آسانسور برای ارتفاعات و یا برج وجود ندارد و تنها تا 7 طبقه می‌توانیم از آسانسورهای تولید داخل استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه چالش جدید ما در واحدهای مسکن مهر آسانسور است، گفت: مازاد آسانسورهای ما برای برج‌ها از خارج از کشور تأمین می‌شوند و اکثر برج‌های مسکن مهر پردیس نیز 15 طبقه است بنابراین با مشکلات بسیاری در این حوزه مواجه شده‌ایم؛ در پردیس 700 برج 15 طبقه وجود دارد.

هر 10 روز 100 پکیج به واحدهای اسکان داده شده پردیس تخصیص می‌یابد

وی پکیج را مشکل دیگر واحدهای مسکن مهر عنوان کرد و افزود: کمبود پکیج یک موضوع طبیعی است و ما چند ماهی است که با آن مواجه شده‌ایم به طوری که با ورود به بازار متوجه شدیم که اصلا پکیج وجود ندارد و برای دریافت پکیج باید ثبت نام کنیم و چند ماه بعد تحویل بگیریم.

چاغروندی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری جلسات با مدیرعامل بوتان توانستیم 300 پکیج برای واحدهای مسکن مهر تکمیل شده دریافت کنیم و طبق قراردادی که منعقد شده هر 10 روز 100 پکیج تحویل بگیریم.

دولت تمام قد برای اتمام واحدهای مسکن مهر پردیس فعالیت می‌کند

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه دولت تمام قد آماده و پای کار است،‌ گفت: وزیر راه و شهرسازی و دولت به نقطه‌ای رسیده است که باید هرچه سریع‌تر مسکن مهر را تمام کند و ما نیز به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون کارگاه‌ها تعطیل نیستند ولی آن چیزی که در گذشته وجود دارد در این حوزه دیده نمی‌شود و ما سعی می‌کنیم از تمامی ظرفیت‌های موجود در پردیس استفاده کنیم.

قیمت واحدهای تجاری پردیس به بازار وصل است

چاغروندی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره قیمت‌های نجومی واحدهای تجاری مسکن مهر پردیس نیز گفت: واحدهای تجاری به بازار وصل هستند و شرکت عمران قیمت گذاری نمی‌کند بلکه با قیمت کارشناسی شده و از طریق مزایده به بالاترین قیمت فروخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران درباره آخرین اقدامات این شرکت با وزارت نیرو برای تأمین خدمات آب و برق واحد نیز گفت: در گذشته وزارت راه و شهرسازی طی مذاکراتی که با وزارت نیرو انجام داد و از طریق یک صورت جلسه اعلام کرد که شرکت عمران پردیس زیرساخت‌های آب و یا برق را خود تأمین کند اما تهیه زیرساخت و یا تکمیل آن نیازمند متولی خاص خود است و شرکت عمران نمی‌تواند این اقدام را به تنهایی انجام دهد.

وی افزود: هم اکنون معضل جدیدی که در این بخش وجود دارد معضل تولید زیرساخت است زیرا که شرکت عمران تخصصی برای تأمین زیرساخت‌ها نیز ندارد.

چاغروندی گفت: هم اکنون دو مشکلی اصلی در این حوزه وجود دارد که یک مشکل آن عبارت است از بخشی از اقدامات انجام شده و در انتظار تأمین منابع دولت است و بخش دیگری از زیرساخت‌ها حل نشده است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس بیان کرد:‌ هم اکنون بخشی از مشکلات حل شده و مهمترین معضل ما در این حوزه بهره برداری از این زیرساخت‌ها است که هنوز صورت نگرفته و ما به شدت پیگیر حل این مشکل هستیم.

وی توضیح داد: ثبت نام سامانه مسکن مهر از سال 92 بسته شد و هیچ‌کسی حق ثبت نام نداشت؛ در پرند 140 هزار نفر برای حدود 50 یا 70 هزار واحد مسکن مهر ثبت نام کردند.

چاغروندی با بیان اینکه شرایط خاصی برای ثبت نام واحدهای مسکن مهر وجود داشت، گفت: ثبت شدن فرم ج و نداشتن سند مالکیت از 1 فروردین 84 از مهترین شرایط ثبت نام برای مسکن مهر بوده که که در چند سال اخیر این شرایط برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: در گذشته متوسط آورده متقاضیان برای ثبت نام مسکن مهر 20 میلیون تومان بوده اما بعد از گذشت مدتی متوسط آورده به 40 میلیون تومان رسیده است که متأسفانه بعد از مدتی متقاضیان این آورده خود را تکمیل نکردند و این خود به مشکل جدی برای ما تبدیل شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران درباره افتتاح واحدهای مسکن مهر پردیس تا پایان سال نیز گفت: هنر ما این است که افتتاح‌ سابق مسکن‌های مهر را بتوانیم اسکان دهیم و این بزرگترین هنر ما است.

چاغروندی توضیح داد: امیدواریم 4 تا 5 هزار واحد مسکن مهر را تا پایان سال در دو مرحله افتتاح کنیم که در برنامه من آذر ماه بود ولی به دلیل بارندگی‌ها این افتتاح به ماه‌های آینده موکول می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: پراکندگی‌های واحدهای مسکن مهر ما را اذیت کرده و کیفیت زندگی را در این مناطق کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه در فاز 5 و 9 قدیم مشکلات بسیار زیادی وجود داشته است، گفت: امسال سعی می‌کنیم این مشکلات را حل کنیم و واحدهای باقی مانده در این فاز را به اتمام برسانیم زیرا که متقاضیان فاز 9 قدیم بسیار مظلوم واقع شده‌اند.

چاغروندی درباره تجمع‌های متقاضیان واحدهای مسکن نیز گفت: تجمع متقضیان به طور قطع به ضرر آنها تمام می‌شود زیرا که تجمع کردن باعث پیشرفت کار نمی‌شود و ما درخواست‌های آنها را پیش از تجمع می‌دانیم و برای حل آنها پیگیری‌های لازم را می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره متروی پردیس نیز گفت: مطالعات فاز 1 ‌آن به اتمام رسیده و فاز 2 نیز وارد مطالعات جدید است و ما سعی می‌کنیم مطالعات فاز 2 را به اجرا آن وصل کنیم.

وی در پایان گفت: استارت متروی پردیس سال 98 زده می‌شود و برای تأمین اعتبار آن نیز سعی خواهیم کرد از اعتبارات لایحه سال 98 استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند