Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو روستای بلبل آباد و کوه حیدر بخش مرکزی شهرستان بشاگرد بیش از ۳۰۰ نفر قرآن آموز در حال آموزش قرآن هستند که تعدادی از آنها حافظ قرآن و تعداد دیگر بیش از 20 جزء قرآن را حفظ اند اما از کمترین امکانات و حمایت های دولتی بی بهره هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ در سال 90 مقام معظم رهبری نقشه راه تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم را در کشور ترسیم کرد و ادارات مختلف از جمله موسسات  قرآنی، حوزه علمیه، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات ، بسیج، دارالقرآن کریم و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..برنامه هایی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را آغاز کردند.

از سال 90 تا تاکنون خصوصا در استان هرمزگان تغییر قابل توجهی در آموزش قرآن دیده نشده و از طرفی موسسات قرآنی که مسئولیت آموزش قرآن را برعهده دارند، ببه دلیل نبود حمایت های لازم در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

در حال حاضر در استان هرمزگان بسیاری از موسسات قرآنی به دلیل عدم حمایت مسئولان غیر فعال شده و از طرفی شهروندان هم برای آموزش قرآن به فرزندان خود با مشکل مواجه اند. 

دو روستای بلبل آباد و کوه حیدر بخش مرکزی شهرستان بشاگرد بیش از ۳۰۰ نفر قرآن آموز در حال آموزش قرآن هستند که تعدادی از آنها حافظ قرآن و تعداد دیگر بیش از 20 جزء قرآن را حفظ هستند ولی از کمترین امکانات و حمایت های دولتی بی بهره هستند.

درخواست تخصیص موقوفات واقفین برای موسسات قرآنی بشاگرد

حسن زارعی، مدرس قرآن روستای بلبل آباد بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره مشکلات موسسه قرآنی روستاهای بشاگرد، اظهار کرد: موسسات قرآنی بلبل آباد و کوه حیدر شهرستان بشاگرد چندین سال است که جهت پیشبرد اهداف قرآنی و نشر معارف اهلبیت علیهم السلام بسیار فعال بوده است.

مدرس قرآن روستای بلبل آباد بیان کرد: موسسات قرآنی بلبل آباد و کوه حیدر بالغ بر ۳۰۰ قرآن آموز را به صورت روزانه و دائم در زمینه های حفظ یک جزء تا کل و قرائت، روخوانی و تجوید تحت تربیت دارند.

زارعی افزود: موسسه قرآنی بلبل آباد و کوه حیدر علیرغم فعالیت های مستمر همه ساله طرح های دو ماهه را به صورت شبانه روزی با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۵۰ قرآن آموز در رشته های مذکور اجرا کرده که بازدهی مناسبی داشته که حداقل حفظ چهار جزء در این دوره ها با موفقیت صورت گرفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: موسسه قرآنی این دو روستا حفظ مجازی را با ۱۰۰نفر اجرا کرده ولی با توجه به فقر فرهنگی و مادی مردم منطقه، گسترش و استمرار فعالیت این طرح ها بسیار ضروری است.

مدرس قرآن روستای بلبل آباد تصریح کرد: با توجه به رایگان بودن تعلیم در این موسسات قرآنی و عدم حمایت از طرف موسسات و مسئولان نهادهای قرآنی و نبود کمک های مردمی و دولتی به دلیل فقر اکثر مردم منطقه اجرا و تداوم فعالیت های قرآنی را با مشکل مواجه ساخته است.

زارعی با اشاره به سایر مشکلات این موسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: برای تهیه یک کیسه آرد و برنج باید سختی زیادی متحمل شویم و همچنین نبود امکانات و فضای آموزشی بر مشکلات مالی موسسات افزوده است و از طرفی مسئولان می گویند اول قرآن اما حمایتی نمی کنند.

وی ادامه داد: تسطیح زمین ناهموار موسسه حدود 150 میلیون ریال هزینه دارد و هزینه احداث ساختمان موسسه بسیار زیاد و غیر قابل محاسبه در شرایط کنونی است که با دعوت از اساتید مجرب خارج از استان توانسته ایم افراد قرآنی دلسوزی را با وجود مشکلات مالی در زمینه های مختلف تربیت کند با وجودی که هنوز بدهکار هزینه های حق التدریس اساتید و هزینه های تغذیه قرآن آموزان در اجرای این طرحها هستم.

مدرس قرآن روستای بلبل آباد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در هفته وقف قرار داریم از واقفین دلسوز قرآنی درخواست داریم به موسسات قرآنی بشاگرد هرمزگان توجه داشته و موقوفات خاص و ویژه ای را به این موسسات اختصاص دهند تا روز به روز شاهد پیشرفت فعالیت های قرآنی در این مناطق محروم کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • ◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی
  • سیل روستای «بلبل آباد» در همدان
  • ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا