Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@15:12:28 GMT

چرایی کمبود سیلندر گاز در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۸۲۹۸

چرایی کمبود سیلندر گاز در جنوب کرمان

به گزارش ایرنا، همانگونه که بارها در خبرها آمده است، عملیات اجرایی گاز رسانی به جنوب کرمان در دولت تدبیر و امید آغاز شد و پس از دوره اول دولت آقای روحانی، عملیات گاز رسانی به شهرهای رودبار جنوب و کهنوج انجام و طرح گاز رسانی به دیگر شهرستان های جنوبی همچنان در حال پیشرفت است.
در نگاه نخست، اینگونه مشخص می شود که با گاز رسانی به 2 شهرستان رودبار جنوب و کهنوج، سهمیه گاز مایع جنوب کرمان کم شده و همین مساله باعث کمبود سیلندر گاز در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما این معما، نکته های دیگری هم دارد، و مهمترین آن، نداشتن بضاعت کافی اهالی سختکوش رودبار جنوب و کهنوج در خرید و نصب علمک گاز بوده چرا که هم اکنون، گاز لوله کشی در لوله های این دو شهرستان در جریان است اما تنها تعداد اندکی از مردم توانایی پرداخت هزینه اشتراک و خرید علمک گاز را دارند و بقیه مردم همچنان از کپسول استفاده می کنند.
شرکت گاز استان کرمان هم با توجیه اینکه دو شهرستان از هفت شهرستان جنوبی، دارای گاز لوله کشی شده اند، سهمیه گاز مایع جنوب استان را کاهش داده و همین امر باعث سردرگمی مردم این دیار شده است.
**شرکت گاز هزینه علمک را به تدریج از مردم دریافت کند
یک شهروند کهنوجی که در صف طولانی سیلندر گاز ایستاده بود گفت: مردم در جنوب کرمان بضاعت کافی برای خرید علمک و انشعاب را ندارند لذا انتظار داریم مدیرعامل گاز استان برای این مساله تدبیری بیاندیشد انشعاب را تحویل داده و در ابتدا پولی از مردم نگیرد و هزینه آن را به صورت اقساط روی قبوض گاز به تدریج از مردم دریافت کند.
صالح خوبیاری افزود: مدیران شرکت گاز استان یقین داشته باشند که مردم از طرح خرید تدریجی علمک و انشعاب، استقبال خواهند کرد و این مساله، بار روانی مثبتی خواهد داشت.
رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی کهنوج هم با تایید خواسته این شهروند گفت: مسلما با این کار طی مدت یک هفته، مردم از گاز استقبال کرده و حدود 15 هزار نفر به جمع مشترکان گاز اضافه می‌شود.
اکبر نژادسالاری افزود: همین تدبیر کوچک را اگر مدیرعامل گاز استان داشته باشد، هم مشکل مردم رفع می‌شود و هم درآمد زیادی نصیب خزانه کشور خواهد شد.
وی ادامه داد: این شرکت از محل اضافه شدن مشترکان سود دارد و یقینا با کاهش سهمیه گاز مایع، نمی توان مردم را به خرید انشعاب گاز اجبار کرد و این نابسامانی همچنان ادامه خواهد داشت.
**مردم جیرفت از کمبود گاز در سختی هستند
فرماندار جیرفت هم گفت: در حال حاضر مردم جیرفت از کمبود گاز در سختی و عذاب هستند.
احمد امینی ‌روش افزود: با جدیت پیگیر این مساله هستیم، اما در حال حاضر 400 تن گاز از سهمیه گاز مایع جنوب استان کم کرده‌اند که موضوع در دستور کار استان است و گفته‌اند به دلیل گازکشی در برخی از شهرستان‌های جنوبی مانند کهنوج این اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: در هر صورت استقبال خوبی از گازکشی در شهرستان‌های جنوبی نشده و ما پیگیر هستیم تا سهمیه گاز مایع به حالت نخست خود بازگردد و کمبود کپسول حل شود.
فرماندار جیرفت اظهار داشت: با توجه که سهمیه باقیمانده در میان هفت شهرستان جنوبی تقسیم می‌شود، فشار حاصل از کمبود گاز متوجه مردم جیرفت می‌شود.

**30 درصد از سهمیه گاز مایع جیرفت کم شده است
مسئول شرکت جیرفت گاز گفت: وی افزود: 30 درصد از سهمیه گاز مایع جیرفت را کم کرده اند.
ذبیح الله چلیپا افزود: 400 تن گاز مایع از سهمیه شرکت گاز جیرفت کم شده و این شرکت باید گاز را در تمامی شهرستان‌های جنوبی تقسیم کند، و این در حالی است که طی یک ماه گذشته بارها در جلسات متعددی مشکل کمبود گاز را پیگیری کرده‌ام ولی هنوز نامه‌های ما به نتیجه نرسیده است.
وی ادامه داد: جیرفت‌ گاز باید به هفت شهرستان جنوبی خدمات ارائه کند اما می بینیم که 60 درصد از سهمیه گاز مایع شهرستانهای رودبار، منوجان و قلعه‌گنج و 30 درصد نیز از سهمیه جیرفت کم شده است.

**هیچ سهمیه‌ای از جیرفت و عنبرآباد کم نشده است
رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی جیرفت گفت: هیچ ‌گونه سهمیه‌ای از جیرفت ‌گاز در شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد کم نشده است.
احمدسالاری‌فرد افزود: 40 درصد از سهمیه گاز مایع پنج شهرستان جنوبی کاهش پیدا کرده و هیچ اتفاقی در جیرفت نیفتاده است.
وی ادامه داد: شرکت گاز تامین ‌کننده گاز هفت شهرستان جنوبی است و هر کس سیلندر گاز به این شرکت ببرد به او سیلندر پر تحویل می‌دهند و برایش فرقی ندارد که افراد، جلوی خانه‌شان علمک گاز دارند یا ندارد زیرا سیلندر، متعلق به خود افراد است.
سالاری فرد اظهار داشت: متاسفانه کم‌شدن سهمیه پنج شهرستان جنوبی و اینکه تنها شرکت توزیع ‌کننده گاز، این شرکت است ما را در جیرفت و عنبرآباد با مشکل کمبود سیلندر گاز مواجه کرده است.

**امتیاز گاز گران نیست
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز گفت: طبق قوانین شرکت‌های گاز و وزارت نفت، ما تا محدوده نصب علمک مسئولیت داریم و در واقع، شبکه را احداث کرده و علمک را نصب می‌کنیم اما لوله‌کشی داخل منازل به عهده خود متقاضیان است.
منوچهر فلاح افزود: پس از تاییدیه سازمان نظام مهندسی هم، کنتور را نصب می‌کنیم و امیتاز انشعاب گاز بسیار ارزان است و همین الان در حدود 250 تا 300 هزار تومان آن را می‌فروشیم و تاکنون در شهرستان کهنوج حدود 700 امتیاز فروخته‌ایم.

**کم کردن سهمیه گاز به نفع مردم نیست
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد هم چندی قبل در گفت و گو با خبرنگاران پیشتر عنوان کرده بود که کم کردن سهمیه گاز مایع به نفع مردم ما نیست بلکه به ضررشان است و یقینا از این مشکلات بوجود آمده بعضی ها سوء استفاده می کنند و سیلندر گاز را به قیمت بیشتری به مردم می فروشند.
یحیی کمالی پور اظهار داشت: هنوز در منازل مردم لوله کشی گاز انجام نشده و حداقل توقع مردم این است که سیلندر گاز را داشته باشند اما این را هم از مردم گرفتند.
وی ادامه داد: نارضایتی مردم بحق است و مسئولان مربوط باید هر چه سریعتر پاسخگو باشند و اگر پاسخگو نباشند قطعا برخورد خواهیم کرد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت گفت: در دراز مدت عملیات گاز رسانی در دستور کار است و در آینده نزدیک شعله گاز در جیرفت روشن خواهد شد اما این، پاسخگوی نیاز مردم نیست.
کمالی پور تصریح کرد: راهکار صحیح، این است تا زمانی که منازل مردم از لوله کشی گاز بهرمند می شوند باید سهمیه گاز شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، طبق سیاق سابق و حتی بیشتر ادامه پیدا کند و تداوم داشته باشد، راه حل قانونی و اساسی، همین است.
جنوب کرمان یک سوم از جمعیت سه میلیون نفری این استان را در خود جای داده است .
گزارش: هادی شفیعی
7450/7429/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان کرمان پخش فرآورده های نفتی درآمد گاز نماینده مردم منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ فقره سرقت کابل برق در جیرفت

سرهنگ عزت الله عبدلی نسب گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم کابل برق در شهرستان جیرفت، ماموران کلانتری ۱۲ با انجام اقدامات اطلاعاتی از دست داشتن ۲ سارق حرفه‌ای در این سرقت‌ها مطلع شده و طی عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی افزود: این متهمان در تحقیقات پلیس به ارتکاب ۸ فقره سرقت سیم کابل و برق و سایر سرقت‌ها اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی جیرفت با اشاره به تلاش مضاعف پلیس برای پیشگیری از سرقت در ایام نوروز با تاکید بر خودمراقبتی و همکاری خود مردم گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • نبود مشکل در تأمین آرد خبازی‌های خراسان جنوبی
  • نماینده کهنوج: تشکیل استان کرمان جنوبی یک اتفاق تاریخی خواهد بود/ مردم منتظر تحقق قول رییس جمهور هستند
  • کشف ۸ فقره سرقت کابل برق در جیرفت
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • موفقیت طرح جوانی جمعیت در گرو همت همگانی است
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان
  • تولید بذر هیبرید انواع فلفل گلخانه‌ای در جیرفت