Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران قراردادی مس سرچشمه که از طریق شرکت پیمانکاری آریاناران در معدن مس سرچشمه مشغول کارند، گفتند: حدود ۳۰۰ نفر هستیم که دست‌کم با ۱۲ سال سابقه کار مهم‌ترین نگرانی‌مان تامین امنیت شغلی است.

این کارگران که پاییز سال ۹۴ برای پیگیری خواسته‌های صنفی خود دست‌کم چند نوبت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهاد ریاست جمهوری در تهران آمده بودند، گفتند: بعد از اجتماع کارگران قراردادی آریاناران مس سرچشمه در تهران، بخشی از خواسته‌های صنفی آن‌ها محقق شده اما هنوز بخش اصلی این مطالبات که مربوط به وضعیت استخدامی آن‌ها می‌شود، در وضعیت مبهم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آنها، مشکل طرح افزایش حداقل حقوق کارگران قراردادی که آنهم با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شد، بهبود پیدا کرده و هم‌اکنون کارگران قراردادی از میزان دستمزد و موعد پرداخت آن رضایت دارند. علاوه بر آن کارگران قراردادی آریاناران مس سرچشمه از سایر مزایای رفاهی و مزدی همانند کارگران رسمی برخوردار شده‌اند.

این کارگران گفتند: در حال حاضر تنها مشکلاتی که داریم دستیابی به وضعیت استخدامی (تبدیل قرارداد از پیمانی به مستقیم) است که هنوز بعد از گذشت سه سال محقق نشده است. مشکل دیگر کارگران قراردادی در زمینه پوشش بیمه تکمیلی است. بیمه تکمیلی کارگران قراردادی نسبت به کارگران رسمی از پوشش و تعرفه‌های کمتری برخوردار است.

آن‌ها در این‌باره گفتند: نگرانیم که به دلیل بی‌ثباتی قرارداد کار امنیت شغلی‌مان هر لحظه در معرض تهدید قرار بگیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، با اشاره به روز کارگر و دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به اینکه کشور در جنگ اقتصادی است و رهبر انقلاب هر سال شعار سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده‌اند و دشمن در پی جبران این ضربه است.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد حجاب را به چالش بکشد لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تبریک هفته گرامیداشت معلم، با تاکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله‌ای همچون علم و دانش توجه نشده است لذا معلمان تلاش کنند روش ومنش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

کد خبر 6089106

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود
  • مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد