Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@16:07:05 GMT

۶۲ درصد از حجم مخازن سدهای کشور خالی است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۸۳۲۵

۶۲ درصد از حجم مخازن سدهای کشور خالی است

در حال حاضر از مجموع حجم ۵۰ میلیارد مترمکعبی مخازن سدهای کشور، ۱۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده داریم که به این ترتیب، ۳۸ درصد حجم مخازن سدهای کشور پُر و ۶۲ درصد حجم مخازن سدهای کشور خالی است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، بارش‌های مطلوبی در کشور به ثبت رسیده به طوری که میزان بارش‌ها (با ثبت ۳۶ میلیمتر در ۵۰ روز) رشدی ۲۰۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (که سالی خشک و کم‌بارش داشتیم) و رشدی ۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت (آمار ۵۰ ساله) داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود بارش‌های قابل توجه آبان‌ماه و بارش‌های خوب مهرماه سال جاری، هنوز وضعیت ذخایر آب در سدهای کشور مطلوب نیست. علت پایین بودن حجم ذخایر آب در سدهای کشور را می توان در تابستان گرم و خشک ۹۷ جست‌وجو کرد که در پی کاهش شدید بارش‌ها در سال آبی گذشته، حجم ذخایر سدهای کشور در وضعیت نامطلوبی قرار گرفت، با این حال در تابستان با مدیریت بهینه شرایط، سدهای کشور نقش خود را در تأمین آب و حتی برق تولیدی از آب رهاسازی شده ایفا کردند. از اینرو در شروع پاییز امسال، با سدهایی تقریبا خالی مواجه بودیم که بارش‌های ۵۹ میلیارد مترمکعبی ۵۰ روز نخست سال آبی جاری نیز نتوانست سدهای تقریباً خالی کشور را به طور قابل توجهی پُر کند.

در حال حاضر از مجموع حجم ۵۰ میلیارد مترمکعبی مخازن سدهای کشور، ۱۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده داریم که به این ترتیب، ۳۸ درصد حجم مخازن سدهای کشور پُر و ۶۲ درصد حجم مخازن سدهای کشور خالی است.

سال گذشته در نیمه آبان ماه، حجم ذخایر سدهای کشور ۲۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با میزان ذخایر آبی سال جاری، از کاهش ۱۱ درصدی حجم ذخایر آب سدهای ایران حکایت دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش برف و باران بارندگی مخازن سدهای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن روان‌آب در اردستان

دریافت 13 MB

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-علیرضا صفاری‌فر: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش باران؛ بارش شدید باران در شهر اردستان سبب جاری شدن روان آب و سیل شد.

کد خبر 6086593

دیگر خبرها

  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • جاری شدن روان‌آب در اردستان
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری