Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تغییرات آب و هوایی موجب تشدید و گسترش آتش سوزی و سایر فجایع طبیعی از جمله موج گرما در آمریکا می شود و شرکت های بیمه آمریکا نیز بتازگی حق بیمه آتش سوزی منازل را در برخی مناطق افزایش داده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آتلانتیک، آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا 25 کشته بر جا گذاشته است اما حتی شرکتهای بیمه فکر می کنند که آتش سوزی ها در دهه های آینده شدیدتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران آتش نشانی در هر دو سوی ایالت کالیفرنیا در حال نبرد با شعله های آتش هستند. در شمال ایالت، آتش سوزی موسوم به 'کمپ فایر' به بزرگترین و مخرب ترین آتش سوزی در تاریخ این ایالت تبدیل شده و تا کنون 23 تن را به کام مرگ کشیده و 109 هزار هکتار از اراضی منطقه را نابود کرده و ویرانه های شهر 26 هزار نفری 'پارادیس' در خاکستر آتش بر جا مانده است.
این در حالی است که تنها حدود یک چهارم آتش سوزی کمپ فایر مهار شده است و هنوز حواشی شهر 'چیکو' بزرگترین شهر ناحیه 'بوتی کانتی' را تهدید می کند. این آتش سوزی در منطقه 'کمپ چیک رود' آغاز شده و از این رو به آتش سوزی 'کمپ فایر' نامگذاری شده است.
در جنوب کالیفرنیا نیز آتش نشانها در حال نبرد با آتش سوزی 'وولسی فایر' هستند که بر اثر وزش بادهای داغ 'سانتا آنا' گسترش یافته است. این آتش سوزی نیز دو نفر را کشته و بیش از 83 هزار هکتار زمین را از بین برده و ساختمانها را در سرتاسر ناحیه 'ونچورا کانتی' نابود کرده است. این آتش سوزی حدود 10 درصد مهار شده و انتظار می رود که بادهای 'سانتا آنا ' نیز عصر یکشنبه تشدید شود. این بادها در سال گذشته نیز موجب گسترش آتش سوزی شده بود. آتش سوزی وولسی فایر موجب تخلیه شهر 'تاوزند اوکس' شده شهری که روز چهارشنبه صحنه تیراندازی بوده و 12 تن در آن کشته شدند.
'برایان رایس' رئیس سازمان آتش نشانهای حرفه ای کالیفرنیا گفت: در حال حاضر، خانواده ها سوگواری می کنند و هزاران نفر خانه های خود را از دست داده اند و یک چهارم میلیون آمریکایی مجبور به فرار شده اند. او به اظهارات پرزیدنت دونالد ترامپ پاسخ می داد که تهدید به قطع کمک امداد به این ایالت به علت سوء مدیریت جنگلها را مطرح کرده بود.
در حالی که این فصل آتش سوزی در کالیفرنیا بطور خاص ویرانگر بوده است، این صرفا تازه ترین مرحله از چیزی است که 'دانیل سواین' دانشمند آب و هوایی آن را 'محاصره شگفت آور چندین ساله آتش' می نامد.
سه مورد از پنج آتش سوزی بزرگ در این ایالت طی سه سال گذشته روی داده و همه آنها در شمال کالیفرنیا بوده اند. میلیونها نفر به زندگی در نزدیک آتش های بزرگ و استشمام دود هر روز صبح هنگام باز کردن عادت کرده اند.
با این وجود، برای بخش بزرگی از این ایالت هنوز بدترینها در راه است. فصل آتش سوزی کالیفرنیا معمولا با اولین باران پاییزی به پایان می رسد. در سالهای اخیر، این بارانها دیرتر از راه رسیده اند و بارندگی ها در تیره ترین ماههای زمستان متمرکز شده اند و از این رو تاخیر در بارش باران می تواند موجب طولانی شدن و تشدید فصل آتش سوزی بشود. به نظر می رسد که تغییرات آب و هوایی موجب تاخیر بیشتر در بارندگی خواهد شد.
شرکت های بیمه بطور خاص نگرانی و هراس زیادی در این مورد دارند. یک پژوهش جدید موسسه 'رند' نشان داد که حق بیمه منازل بتازگی در مناطق مستعد آتش سوزی این ایالت نسبت به مناطق دیگر افزایش یافته است. برخی از مالکان منازل بیمه های خود را به بیمه های ارزانتر تغییر داده اند. همین پژوهش نشان داد که با تغییرات آب و هوایی ، در 30 سال آینده میزان اراضی نابود شده بر اثر آتش سوزی دو برابر خواهد شد. اگر میزان انتشار آلودگی های کربنی در حد کنونی ادامه یابد ، میزان اراضی سوخته تا سال 2100 چهار برابر خواهد شد.
تغییرات آب و هوایی پیش از این هم آتش سوزی ها را بدتر کرده است. یک پژوهش در سال 2016 نشان داد که تغییرات آب و هوایی موجب دو برابر شدن سطح زمینهای سوخته در غرب آمریکا از دهه 1980 تا کنون شده است.
آتش سوزی تنها فجایع طبیعی نیست که تغییرات آب و هوایی موجب وخیم تر شدن آن می شود. موج گرما از جمله مرگبارترین فجایع طبیعی در آمریکا هستند و به علت انتشار گازهای آلاینده گلخانه ای ، بروز این امواج گرما نیز بیشتر و شدیدتر شده است. این فجایع بخصوص برای افراد کهنسال و نوزادان مرگبار هستند و آتش سوزی جنگلها ممکن است تیغه مرگبار شمشیری باشد که به سوی همه ما می آید.
اروپام**1078**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آتش سوزي كاليفرنيا تغييرات آب و هوايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس‌آنجلس تایمز، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالتی ایالت تنسی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن، برخی معلمان و کارکنان مدارس این ایالت می‌توانند در محیط آموزشی سلاح حمل کنند؛ اقدامی که با واکنش معترضان همراه شد!

مجلس نمایندگان ایالت تنسی این لایحه را با ۶۸ رای موافق تصویب و آن را برای بررسی نهایی به دفتر «بیل لی» فرمانده جمهوری‌خواه این ایالت ارسال کرد. در صورت تایید نهایی، این قانون بعد از تیراندازی مرگبار پارسال در مدرسه ابتدایی «نشویل»، بزرگ‌ترین اقدام در راستای گسترش دسترسی به سلاح در آمریکا خواهد بود.

چهار عضو این مجلس که همگی دموکرات هستند، با این لایحه مخالفت کردند؛ لایحه‌ای که پیشتر مجلس سنای ایالت تنسی نیز آن را تصویب کرده بود. مطابق لایحه جدید، تنها مدیران مدراس و پلیس اطلاع دارند که کدامیک از کارمندان سلاح حمل می‌کنند و افشای آن برای والدین دانش‌آموزان و حتی سایر آموزگاران ممنوع است.

براساس این لایحه، پیش از آنکه کارکنان یک مدرسه قادر به حمل سلاح باشند، مدیر مدرسه متبوع به‌علاوه نهادهای قضایی منطقه‌ای باید آن را تایید کنند. لایحه پیشنهادی جدید با آنچه فرماندار تنسی پارسال و در واکنش به تیراندازی نشویل مطرح کرده بود، تفاوت فاحشی دارد؛ در واقع، در آن برهه، قانونگذاران جمهوری‌خواه تلاش او برای ممنوع کردن دسترسی و حمل سلاح برای افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک محسوب می‌شوند را بلافاصله وتو کردند!

البته این بار به نظر می‌رسد که وتوی لایحه غیرمحتمل باشد زیرا قانونگذاران تنها به اکثریت اندکی از هر دو مجلس برای تصویب لایحه مذکور نیاز دارند. رایان ویلیامز، حامی جمهوری‌خواه این لایحه گفت: کاری که می‌کنیم، ایجاد بازدارندگی است. در سراسر ایالت، در موضوع تیراندازی، چالش‌های زیادی داریم.

براساس گزارش کرگز حقوقی «گیفوردز» که یک گروه مدافع کنترل حمل سلاح است، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به نحوی به آموزگاران یا سایر کارکنان مدارس اجازه حمل مخفیانه سلاح را در محیط کار می‌دهند. در جریان تیراندازی مارس ۲۰۲۳ در مدرسه ابتدایی مسیحی نشویل، سه دانش‌آموز و سه بزرگسال کشته شدند و مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا درآمد.

کد خبر 6087280

دیگر خبرها

  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • سیل در چین / ۱۱ نفر ناپدید شدند
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • سیل در چین؛ ۱۱ نفر ناپدید شدند
  • تصاویر عجیب از بارش شدید تگرگ در آمریکا + ویدئو | اندازه هر دانه تگرگ را ببینید