Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: تیم پزشکی موسسه خیریه مرهم پس از استقرار در استان بیش از ۶۰۰ عمل جراحی برای بیماران بی بضاعت در استان انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، دکتر کریم همتی، ظهر امروز (۲۱ آبان) در نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: قرار است این تیم از ۳۰ آبان تا ۴ آذر در استان ایلام مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بیان کرد: این گروه پزشکی متشکل از ۵۶ متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف با حضور در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام بطور رایگان به انجام عمل جراحی برخی از بیماران دست خواهند زد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی ها و تقاضاهای ثبت شده قرار است در جریان حضور این افراد متخصص ۴۰۰ عمل جراحی چشم و حدود ۲۰۰ جراحی شکاف کام و لب انجام شود.

 

دکتر همتی اضافه کرد: هزینه هر عمل جراحی بین ۶۰ میلیون تا ۱۶۰ میلیون ریال است که به صورت کاملا رایگان صورت می گیرد.

 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد حوزه بهداشت و درمان در جریان تردد زائران اربعین ۹۷ از مرز مهران پرداخت و گفت: امسال ۶۰۰ هزار خدمت پزشکی به زائران اربعین ارائه شد ضمن اینکه ۷۸ هزار و ۶۶۱ زائر به بیمارستان های علوم پزشکی در مرز مهران مراجعه کردند که از این تعداد ۸۱۸ نفر خارجی بوده و ۷۰ هزار و ۶۶۸ نسخ دارویی نیز ثبت شده است.

 

دکتر همتی، از فعالیت یک هزار و ۲۰۰ نیروی عملیاتی در مرز مهران طی ایام اربعین ۹۷ خبر داد و افزود: کارکنان این دانشگاه علوم پزشکی با حضور مداوم در گیت های ورودی و حتی خروجی های کشور عراق نظارت مستمری برای جلوگیری از بروز هرگونه آلودگی و بیماری داشتند.

 

وی، با اشاره به انجام یک هزار و ۲۲۱ مورد عمل جراحی طی این مدت در مراکز درمانی استان گفت: در این مدت ۹ زائر در حوادث جاده ای در راه های مواصلاتی به مرز مهران فوت شدند.

پایان پیام/493

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد آمریکا شیراز اردبیل استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد محمد جواد ظریف تحریم اجلاس جهانی گردشگری شورای شهر تهران پزشکی و بهداشتی اربعین مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه چهارشنبه با اتنتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انتشار خبر فوت این پزشک در جاسک موجب ایجاد شایعه‌ها و نگرانی‌هایی بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این اطلاعیه ضمن تسلیت به خانواده این پزشک و جامعه پزشکی توضیح داد: مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت وی در بیمارستان پارسیان، ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کرده و فوت در تهران اتفاق افتاده است.

این اطلاعیه‌ی افزاید: هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچ یک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز بکار این پزشک در استان هیچ مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه منتقل نشده است و به همین دلیل فوت وی نمی‌تواند هیچ گونه ارتباطی با محل خدمت وی داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی از رسانه‌ها و سایر افراد خواست اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری کنند.

طی روز‌های گذشته خبر فوت این پزشک طرحی جوان تحت عنوان مرگ خودخواسته در جاسک منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد