Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@19:22:31 GMT

افسردگی در کمین کاربران شبکه های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۸۵۲۸

رکنا: محققان بارها هشدار داده‌اند که گذراندن زمانی طولانی در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام واسنپ چت زیان بار است و به‌تازگی مشخص شده این کار باعث افسردگی هم می‌شود.

یافته‌های روانشناسان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که هر چه مدت زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر شود، میزان افسردگی و حس تنهایی در آنها نیز بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار است که در یک تحقیق دانشگاهی ارتباط مستقیم و قطعی میان میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و افزایش مشکلاتی همچون افسردگی برقرار می‌شود. بر همین اساس افرادی که میزان استفاده خود از سایت‌های یادشده را کاهش می‌دهند نیز از نظر روحی و روانی شرایط بهتری پیدا می‌کنند و در مورد خود و زندگی‌شان احساس بهتری خواهند داشت.برای انجام این بررسی در یک بازه زمانی سه هفته‌ای از ۱۴۳ دانشجوی داوطلب مقطع لیسانس در دانشگاه پنسیلوانیا کمک گرفته شده است. نیمی از این افراد به‌طور نامحدود قادر به استفاده از شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند و بقیه تنها 10 دقیقه در روز اجازه داشته‌اند از این شبکه‌ها استفاده کنند. بررسی‌های دقیق نشان داد شرایط روحی و روانی گروه دوم به مراتب بهتر از گروه اول بوده و افرادی از گروه اول نیز که میزان استفاده خود را کاهش دادند بتدریج کمتر احساس افسردگی و تنهایی کردند.این محققان می‌گویند مقایسه مکرر میان هر کاربر با دیگران در شبکه‌های اجتماعی و پی بردن به کیفیت ظاهراً بهتر زندگی آنها از یکسو و ترس از کنار گذاشته شدن و مورد بی‌توجهی قرار گرفتن در صورت عدم استفاده مکرر، عامل افزایش افسردگی در صورت استفاده مداوم از شبکه‌های اجتماعی است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

«آزاده نامداری» از ایران می رود! + جزییات تجاوز جوان 21 ساله به زن همسایه پس از تماشای فیلم غیر اخلاقی+ عکس ماجرای یک نفوذی در سپاه / «عباس زریباف» کیست؟+عکس دختر باردار راز همخوابی زشت با پدرش را فاش کرد + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا زنی منحرف 6 بازیکن سرشناس را ایدزی کرد + جزییات سرنوشت شوم شهناز در آن شب سرد! سرنوشت پرونده‌های جنجالی حمله به 5 پلیس راهنمایی و رانندگی ایران + فیلم و عکس ناگهان زمین دهن باز کرد و زن جوان را بلعید + فیلم یک زن توت فرنگی‌های حاوی سوزن می فروخت! زنان معروف قاجار را ببینید+ تصاویر خواننده سرود «آمریکا آمریکا» در آمریکا زندگی می‌کند؟! + فیلم و تصاویر سرقت دردسرساز خودروی مجهز به GPS در تهران حرکت ناشایست با انگشت هنگام رانندگی و ابطال گواهینامه جزئیات قتل های تکان دهنده در زندان زنان تهران / فرشته را برای سکوت کشتند !

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه ایران شبکه های اجتماعی فیس بوک هشدار اینستاگرام عکس فیلم ایران دختر سرقت افزایش جوان قتل زندگی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، این عکس با این نوشته «شاید براتون جالب باشه بدونید معلمای عشایر برا روز معلم ،چی هدیه میگیرن» در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر جزو پربازدیدها قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903087

دیگر خبرها

  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • کادوی روز معلم معلمان مناطق عشایری سوژه شبکه‌های اجتماعی شد/ عکس
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (عکس) ژیلا صادقی با این تیپ خفن در خارج سوژه شبکه‌های اجتماعی شد
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران