Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 60 میلیون برگ سند در قالب یک میلیون پرونده املاک در این استان وجود دارد، گفت: 48 میلیون برگه سند از این تعداد آرشیو الکترونیکی شده که 80 درصد اسناد را شامل می شود.

امیر جوان کیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ایجاد آرشیو الکترونیکی از ابتدای سال جاری آغاز شده، افزود: آرشیو الکترونیکی این تعداد برگه سند نشان دهنده فعالیت مناسب این اداره کل در ثبت الکترونیکی پرونده هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ایجاد آرشیو الکترونیک از طرح های مهم و در دست اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک به شمار می رود.
وی اضافه کرد: آرشیو الکترونیکی پرونده های ثبتی اقدامی موثر در راستای تکمیل خدمات الکترونیکی است و نقش مهمی در ارتقای امنیت و حفظ اسناد و سوابق ثبتی دارد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ایجاد آرشیو الکترونیکی ضمن حذف مراجعه های فیزیکی به سوابق از گردش پرونده جلوگیری می کند، بیان کرد: این امر موجب سرعت، دقت و تسهیل در رسیدگی به درخواست ها می شود.
جوان کیا اعلام کرد: پرونده هایی که در حال پیگیری و انجام هرگونه فرآیند ثبتی است، بیش از چندین دهه قدمت دارد و آرشیو الکترونیکی بهترین راه حل برای نگهداری طولانی مدت آنهاست.
وی گفت: مسوولان اهتمام جدی برای اجرای طرح الکترونیکی پرونده های ثبتی دارند تا فعالیت ها تسریع شود و ارائه خدمات به بهترین شکل صورت گیرد.
به گزارش ایرنا 225 دفتر اسناد رسمی و 220 دفتر ازدواج و طلاق در آذربایجان غربی فعالیت دارد و به واسطه احراز هویت دیجیتال و الکترونیکی شدن انواع خدمات، جلوی هرگونه سوء استفاده و دستکاری در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد نیز به صفر رسیده است.
9918/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ثبت اسناد و املاك آرشيو الكترونيكي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی باقرزاده در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی دولتی که در سالن جلسات هتل بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سالیان سال در خصوص موقوفات، مشکلات تثبیت مالکیت و اختلاف نظرات وجود داشت که در حال حاضر با درایت مدیران استانی و همدلی مثال‌زدنی به ویژه شوراهای قضائی خوزستان و مدیران مربوطه که در این زمینه دخیل بوده‌اند، تثبیت سند صورت گرفت و بنده قدردان آنها هستم.

مدیرکل اسناد و ثبتی اوقاف و امور خیریه گفت: امید است تحول‌هایی که در یک سال و نیم اخیر در تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی به ویژه املاک و اراضی وقفی اتفاق افتاده ادامه‌دار باشد تا ما بتوانیم شاهد اتمام و پایان تثبیت مالکیت موقوفات استان خوزستان در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر 6086608

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • بلاتکلیفی بیست ساله برای ساخت و ساز
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • ثبت ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی