Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:23:46 GMT

خط دوم طرح آبرسانی غدیر در آبادان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۸۹۴۴

خط دوم طرح آبرسانی غدیر در آبادان افتتاح شد

آبادان - ایرنا - در نخستین روز از سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان خوزستان خط دوم طرح آبرسانی به 78 روستای شهرستان آبادان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا با بهره برداری از این طرح 55 هزار نفر از اهالی ساکن در 78 روستای آبادان از آب آشامیدنی پایدار طرح آب غدیر بهره مند می شوند.
عملیات اجرایی این طرح آبرسانی با اعتبار 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی از چهارم تیرماه امسال آغاز شد و طبق پیش بینی مدت 6 ماه برای تکمیل آن زمان در نظر گرفته شده بود که در مدت زمانی کمتر از سه ماه اجرا و آماده بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای اجرای این طرح 6 کیلومتر شبکه انتقال به قطر 500 میلی متر از تصفیه خانه طرح جامع آب غدیر آبادان تا ایستگاه شهید کشتکار احداث شد.
با بهره بردای از این طرح شامل ایستگاه پمپاژ آب خام غدیر با نصب 2 دستگاه پمپ 90 کیلو وات از تصفیه خانه طرح جامع به تصفیه خانه ثامن، روزانه 20 هزار متر مکعب آب به ظرفیت آب روستایی آبادان افزوده می شود.
با بهره برداری از این طرح مشکل تامین آب روستاهای بخش اروندکنار و مرکزی آبادان برطرف می شود.
خط دوم طرح آبرسانی غدیر با وجود مشکلاتی چون شرایط نامناسب زمین ، عبور از رودخانه و نهرهای متعدد ، وجود لوله های نفت ، گاز در مدت زمان 75 روز از سوی سازمان آب و برق خوزستان اجرا شد.
به گزارش ایرنا در آئین افتتاح این طرح آبرسانی رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز حضور داشت.
معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیران نیرو ، جهاد کشاورزی و نیز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ظهر دوشنبه به منظور بهره برداری از چند طرح عمرانی از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شد.
افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق شهرستان اهواز و بازدید از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و کانون های داخلی ریزگرد این استان از برنامه های سفر 2 روزه معاون اول رئیس جمهوری به استان خوزستان می باشند.
شرکت در نشست برنامه راهبردی استان خوزستان بخش پایانی سفر 2 روزه معاون اول رییس جمهوری در خوزستان است.
7104/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبرساني طرح غدير آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، همزمان با ظهر پنجشنبه در قالب سفر استانی هیأت دولت به سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه سمنان افتتاح شد.

این خوابگاه فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متری افتتاح شد.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت یکی از خیران استان سمنان تأمین شده است.

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و … چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.

رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

کد خبر 6081984

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی