Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری همایش بین المللی «سینما در عصر دیجیتال»، نخستین همایش بین المللی «سینما در عصر دیجیتال» به دبیری روح الله حسینی فردا سه شنبه ۲۳ آبان با برپایی ۵ سخنرانی، ۲ پنل تخصصی و ۱ کارگاه در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران به کار خود ادامه می دهد.

در دومین روز از برگزاری همایش بین المللی «سینما در عصر دیجیتال» مباحثی با عناوینی چون «بررسی تحولات سبک سینمایی عباس کیارستمی در گذر از آنالوگ به دیجیتال» توسط اکرم جمشیدی، «گونه شناسی و تحلیل نظام های ادراک تَن در سینمای دیجیتال» توسط علی رویین، «سینمای امروز و مخاطبان آن تاثیر تحول آنالوگ به دیجیتال» توسط لیدا کاووسی، «ـزیبایی شناسی سینمای دیجیتال و آخرین تحولات آن» توسط برونو ماسی و «دیجیتالیسم در سینما و نمادین شدن امر خیال» توسط رامتین شهبازی در قالب سخنرانی ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش دوم از سخنرانی ها نگاهی کوتاه به تاریخچه تحولات تکنولوژیک در سینمای جهان از سال ۱۹۷۰ تا امروز دارد. در این بخش ایرا باسکار رییس دانشکده زیبایی شناسی و هنر دانشگاه جواهر لعل نهرو هندوستان درباره «بالیوود: سینمای هند و آمالِ جهانی/ تاثیرات متقابل تکنولوژی های نوین میان بالیوود و هالیوود» سخنرانی می کند. همچنین استفان پیازسکی پژوهشگر آلمانی درباره نظارت و کنترل در عصر دیجیتال با تمرکز بر سینمای آلمان صحبت می کند.

همچنین در روز دوم از همایش بین المللی «سینما در عصر دیجیتال» ۲ پنل تخصصی برگزار می شود. پنل نخست «زیبایی شناسی سینما در عصر دیجیتال» نام دارد که با مدیریت فاطمه حسینی شکیب برگزار می شود و امیر سحرخیز، احمدرضا معتمدی، احمد الستی و مجید شیخ انصاری اعضای این پنل هستند. پنل دوم «نظارت و کنترل سینما در عصر دیجیتال» نام دارد و کامبیز نوروزی به عنوان مدیر پنل حضور دارد. منوچهر شاهسواری، استفان پیازسکی، ایرا باسکار و محمدمهدی عسگرپور اعضای این پنل سینمایی هستند.

پایان بخش برنامه های روز دوم این همایش برپایی کارگاهی با عنوان «کارکردهای طراحی کانسپت در سینمای ایران» با مدیریت سهیل دانش اشراقی خواهد بود.

نخستین همایش بین المللی «سینما در عصر دیجیتال» از ۲۱ تا ۲۳ آبان در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

کد خبر 4456353 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روح الله حسینی همایش سینما در عصر دیجیتال کتابخانه ملی تئاتر ایران سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم کوتاه هالیوود سینمای مستند سریال ایرانی کنسرت موسیقی فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، کمدی سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه کنندگی کامران حجازی، در ادامه استقبال مخاطبان، روز سه‌شنبه ۷ فروردین در سال جدید توانست ۲ رکورد مهم سینمای ایران را جابه جا کند.

این فیلم در روز هفتم فروردین توانست با ثبت رقم فروش ٧ میلیارد تومان در یک روز، به رکورد تازه‌ای در فروش روزانه تاریخ سینمای ایران دست پیدا کند.

این رکورد پیش از این با ثبت رقم ۵ میلیارد و ۵٨٠ میلیون تومان در اختیار فیلم «هتل» بود.

«تمساح خونی» همچنین روز گذشته توانست در ادامه اکران خود با ثبت رقم فروش ٣١ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان در هفته‌ای که گذشت، رکورد فروش هفتگی تاریخ سینمای ایران را با فاصله بشکند.

این رکورد پیش از این با ٢٢ میلیارد و ٨۶٠ میلیون تومان در اختیار فیلم «فسیل» بود.

این کمدی پرمخاطب در هفته‌های اخیر رکوردهای مختلف دیگری از جمله رکورد فروش روز نخست، روز دوم، افتتاحیه (سه روز اول)، هفته نخست را به نام خود ثبت کرده و به تازگی از مرز فروش ۵۵ میلیارد تومان عبور کرده است.

به گفته دست اندرکاران پروژه این کمترین زمان رسیدن یک فیلم به این میزان فروش در سینمای ایران است.

در «تمساح خونی» جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، با حضور جمشید جهانزاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم توسط پخش شهرفرنگ در سینماهای سراسر کشور درحال اکران است.

کد خبر 6063675 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه
  • چطور پرویز دهداری و سعید پورصمیمی ۴۰ سال بعد به هم رسیدند؟
  • «تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر
  • کیانوش عیاری با هدیه تهرانی تماس گرفت | امین حیایی انتخاب اول بود اما ...