Web Analytics Made Easy - Statcounter


کسانی که اعتماد به نفس دارند می‌دانند چه چیزی برای آن‌ها ارزشمند است و چه می‌خواهند. آن‌ها عادت‌ها و الگو‌های فکری که به رسیدنشان به هدف کمک می‌کند را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. در ادامه با کار‌هایی که این افراد انجام نمی‌دهند آشنا شوید. شاید شما هم یکی از آن‌ها باشید.

آن‌ها باورشان این نیست که از دیگران کم ارزش‌تر هستند
یکی از باور‌هایی که در ایجاد اعتماد به نفس نقش مهمی دارد این است که “ارزش من به عنوان یک شخص با دیگران برابر است” و این یعنی به اندازه دیگران حق دارید که برای خودتان زندگی کنید، اهداف تان را دنبال کنید و از زندگی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آن‌ها از عدم اعتماد به خود نمی‌ترسند
کسانی که اعتماد به نفس دارند می‌دانند که نداشتن اعتماد به خود چیز بدی نیست. گاهی اوقات ترس یعنی عدم آمادگی برای یک کار مهم مثل ارائه سخنرانی یا مصاحبه؛ و تمرین باعث می‌شود این فشار ذهنی را کم کنید. گاهی اوقات نیز احسلس عدم اعتماد به خود می‌گوید اطلاعات بیشتری کسب کنید، مسیرتان را عوض کنید و یا کمی به خودتان استراحت بدهید.

آن‌ها منتظر حرکت بزرگ نمی‌مانند
تصور ما از افراد با اعتماد به نفس کسانی هستند که قدم‌های بزرگی برداشته اند، اما ویژگی شاخص آن‌ها این است که در قدم‌های کوچ شجاعت و جسارت به خرج می‌دهند. آن‌ها با احساس موفقیت و حمایت از دیگران تغییرات تدریجی در خودشان ایجاد کرده اند.

آن‌ها اعتماد به نفس را با غرور اشتباه نمی‌گیرند
بعضی‌ها از اعتماد ب. نفس می‌ترسند، چون آن را با غرور و تکبر اشتباه می‌گیرند. در واقع وقتی اعتماد به نفس دارید کمتر به خودتان تمرکز می‌کنید و بیشتر به اطرافیان تان توجه می‌کنید.

آن‌ها از درگیری نمی‌ترسند
کسی که اعتماد به نفس دارد از درگیری فرار نمی‌کند و بدون این که حالت دفاعی بگیرد آن را می‌پذیرد. وقتی به ارزش خودتان پی نبرده باشید هنگام بحث و درگیری دائم انتقاد و مخالفت می‌کنید و اجازه نمی‌دهید کسی بر خلاف شما حرف بزند. اعتماد به نفس به این معنی نیست که هنگام درگیری دیگران را تحقیر کنید بلکه باید هم نظرات خود را بگویید و هم نظرات دیگران را گوش بدهید.

آن‌ها از شکست نمی‌ترسند
اعتماد به نفس به این معنی نیست که هیچوقت شکست نمی‌خورید، همیشه لبخند می‌زنید و هیچوقت اضطراب و استرس را تجربه نمی‌کنید. بلکه به این معنی است که می‌توانید تمام این احساسات را کنترل کرده و برای غلبه به مشکلات و چالش‌ها پیش بروید.

آن‌ها به دنبال کمال گرایی نیستند
کمال گرایی یکی از آن افکار غلط است که از کمبود اعتماد به نفس نشات می‌گیرد. اگر باورتان این باشد که بدون هیچ حرکتی باید خیلی چیز‌ها را داشته باشید این افکار جلوی تلاش شما برای چیز‌های ارزشمند را می‌گیرد.

آن‌ها هر چیزی که در تبلیغات می‌بینند را باور نمی‌کنند
بسیاری از تبلیغات برای فروش محصول خود کاری می‌کنند که نسبت به خودتان احساس بدی پیدا کنید. به عنوان مشکلی در ظاهرتان که تا آن زمان متوجهش نشده بودید.

آن‌ها هر چیزی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند را باور نمی‌کنند
در شبکه‌های اجتماعی احساس می‌کنید همه زندگی خوبی دارند. ازدواج عالی شغل رویایی و خیلی موارد دیگر…، اما فراموش نکنید تمام تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند سرشار از دروغ و اغراق هستند. همه آدم‌ها مشکلات و نقص‌های جسمی دارند، اما در فضای مجازی آن را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارند.

آن‌ها از امتحان کردن چیز‌های جدید نمی‌ترسند
خیلی‌ها کار جدیدی را امتحان نمی‌کنند، چون از شکست می‌ترسند. آن‌ها قبل از این که وارد عمل شوند مطمئن می‌شوند که این کار ۱۰۰ درصد عالی و بدون نقص است. اگر شکست را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرید موفق‌تر می‌شوید.

آن‌ها به خودشان تمرکز نمی‌کنند
تمرکز به خود یعنی تصور این که دیگران همیشه حواسشان به شما هست و یا هر چیزی که به زبان می‌آورید احمقانه و اشتباه است. وقتی از این قفسی که برای خودتان ساخته اید بیرون بیایید بهتر می‌توانید با دیگران ارتباط سازنده برقرار کنید.   منبع: بدونیم 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موفقیت هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید

اختلال شخصیت ضد اجتماعی چیست؟

فردی که دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی است، برای رفتارهای درست و نادرست دیگران اهمیتی قائل نیست. این افراد معمولا از قانون‌ها پیروی نمی‌کنند، رفتار خشن و تهاجمی دارند و حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند. این افراد از رفتار خود پشیمان نمی‌شوند، نسبت به عواقب اعمال آزاردهنده خود بی‌تفاوت هستند یا بدرفتاری با دیگران را توجیه می‌کنند. آن‌ها ممکن است دروغ بگویند، رفتار خشونت‌آمیز یا تکانشی (بدون فکر) داشته باشند و مواد مخدر و الکل مصرف کنند. همچنین معمولا در انجام مسئولیت‌های خود در خانواده، محل کار یا دانشگاه کوتاهی می‌کنند. افرادی که اختلال شخصیت ضد اجتماعی دارند، ممکن است ظاهری گرم و صمیمی داشته باشند اما در سابقه‌ی رفتاری آن‌ها، خشونت، فرار از مدرسه، دزدی، دعوا و یا مصرف مواد مخدر و الکل دیده می‌شود. علائم اختلال شخصیت ضد اجتماعی در دختران معمولا قبل از رسیدن به سن بلوغ و در پسران، ممکن است زودتر مشخص شود. اختلال شخصیت ضد اجتماعی تقریبا  در ۱ تا ۴ درصد افراد جامعه دیده می‌شود.

علائم اختلال شخصیت ضد اجتماعی

رایج‌ترین نشانه های اختلال شخصیت ضد اجتماعی عبارتند از:

 نادیده گرفتن درست و غلط بودن

دروغ گفتن برای سوء استفاده از دیگران 

بی‌توجهی به امنیت خود و دیگران

بی‌احترامی به دیگران

بازیچه قرار دادن دیگران برای سود یا لذت شخصی

گرفتن تصمیم‌های ناگهانی و بدون فکر

داشتن حس تکبر و برتری

نقض مکرر هنجارهای اجتماعی (از جمله قانون)

داشتن رفتار تهاجمی یا خشونت‌آمیز با دیگران

عدم احساس گناه در مورد آسیب رساندن به دیگران

بی‌مسئولیت بودن و ناتوانی در انجام مسئولیت‌های کاری یا مالی

دلایل بروز اختلال شخصیت ضد اجتماعی

شخصیت هر فردی ترکیبی از افکار، عواطف و رفتارها است. روشی که مردم برای دیدن، درک کردن و ارتباط برقرار کردن با دنیای بیرون به‌کار می‌برند و نگرشی که نسبت به خودشان دارند، به شخصیت آن‌ها مربوط است. شخصیت در دوران کودکی و احتمالا توسط ژن‌ها و تجربیات زندگی شکل می‌گیرد.

دلیل مشخصی برای بروز اختلال شخصیت ضد اجتماعی وجود ندارد، اما محققان، چند عامل را در بروز این اختلال، موثر می‌دانند:

ژنتیک

سابقه‌ی تجاوز و آزار جنسی در دوران کودکی

مورد اذیت و آزار قرار گرفتن در دوران کودکی

مورد بی‌توجهی قرار گرفتن در دوران کودکی و بلوغ

بزرگ شدن در خانواده‌ای پر تنش

سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به اختلالات شخصیتی

تغییرات در عملکرد مغز هنگام شکل گیری

شرایط محیطی و موقعیت‌های زندگی

سابقه‌ی اختلال سلوک در دوران کودکی (سرقت، تخریب اموال عمومی، پرخاشگری نسبت به مردم و حیوانات، فریب‌کاری)

روش‌های درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی

درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی آسان نیست. افراد مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی به ندرت به دنبال درمان هستند. از سوی دیگر، تعداد نسبتا زیادی از آن‌ها درمان خود را خیلی زود متوقف می‌کنند. با این حال، در بعضی از افراد، درمان و پیگیری دقیق می‌تواند در درازمدت کمک‌کننده باشد. درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی، یک درمان طولانی مدت بوده و با استفاده از روش‌های زیر، انجام می‌شود:

روان درمانی: به روان درمانی، گفتگو درمانی نیز گفته می‌شود. روان درمانی شامل مدیریت عصبانیت و خشونت، درمان اعتیاد، درمان افسردگی و اضطراب می‌شود. اگر فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، بیماری خود را نپذیرد، روان درمانی موثر نخواهد بود.

دارو درمانی: استفاده از هیچ داروی مشخصی برای درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی تایید نشده است. پزشکان ممکن است برای درمان مشکلاتی که گاهی اوقات همراه با اختلال شخصیت ضد اجتماعی رخ می‌دهند، مانند اضطراب یا افسردگی، دارو تجویز کنند.

معرفی آثار سینمایی درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی

تنگه وحشت (۱۹۶۲)

پرتقال کوکی (۱۹۷۱)

هالووین (۱۹۷۸)

سکوت بره‌ها (۱۹۹۱)

الهه ضمیری - خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • پیولی: از اعتماد به نفس و پتانسیل کافی برای غلبه بر رم در المپیکو برخوردار هستیم
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • درباره انسان‌های بی‌مثال معاصر