Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@07:43:32 GMT

دلایل افزایش قیمت برنج در بازار

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۹۸۵۸

دلایل افزایش قیمت برنج در بازار

مسیح کشاورز در پاسخ به دلایل افزایش یکی دو هفته اخیر قیمت برنج در بازار، گفت: هیچ نظارتی بر قیمت‌ها از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انجام نمی‌شود. همچنین قیمت‌گذاری خاصی هم ندارد و هر کسی هر قیمتی که دوست دارد می‌فروشد. دلالان هم به افزایش قیمت‌ها می‌دمند و چنین می‌شود که قیمت بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی چند روز گذشته قیمت برنج ایرانی در منطقه شمال به کیلویی ۱۴ هزار تومان رسیده است.

کشاورز همچنین از راه‌اندازی پایانه صادراتی برنج در آمل خبر داد که قرار است خریداران برنج ایرانی از کشور‌های دیگر به این منطقه سرازیر شوند و ضمن بازدید نزدیک از محصولات خریداری کنند.

*صادرات ۳ محموله برنج

رئیس جهاد کشاورزی مازندران هم اخیرا از صادرات سه محموله برنج به کشور‌های اروپایی خبر داده است.

همانطور که مشخص است علاوه بر عدم نظارت‌ها، تاثیر دلالان کاهش عرضه هم به افزایش قیمت برنج در بازار کمک کرده است.

ایران سالانه حدود ۱.۲ تا ۱.۵ میلیون تن نیاز به واردات برنج دارد و حدود ۲ میلیون تن برنج در داخل کشور تامین می‌شود.

صادرات برنج داخلی می‌تواند به کاهش عرضه در بازار و افزایش قیمت منجر شود.

به گفته مسیح کشاورز در ۷ ماهه ابتدای امسال ۹۸۵ هزار تن برنج از کشور‌های هند و پاکستان وارد کشور شده است و حدود ۲۰۰ هزار تن هم شرکت بازرگانی دولتی برای ذخیره سازی‌های احتیاطی وارد کرده است.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج همچنین درباره تائیدیه‌های بهداشتی برنج‌های وارداتی گفت: همه تائیدیه‌ها و ضوابط بهداشتی درباره باقی مانده سموم و فلزات سنگین اخذ می‌شود و در داخل کشور هم در مبادی ورودی همه این‌ها کنترل می‌شوند.

*فروش برنج خارجی بیشتر از ۸ هزار تومان ممنوع

قیمت برنج خارجی که به فروشگاه‌ها تحویل می‌شود کیلویی ۷ هزار تومان است و آن‌ها هم حق ندارند برنج خارجی را بیشتر از کیلویی ۸ هزار تومان بفروشند.

به گفته مسیح کشاورز استاندارد‌های بهداشتی که در کشور ما برای برنج تعیین شده سختگیرانه‌تر است چرا که سرانه مصرف برنج در ایران ۴۰ کیلوگرم است که نسبت به کشور‌های دیگر بالاست، بنابراین وجود سموم و فلزات سنگین در اندازه کم هم با این مصرف بالا می‌تواند دردسرساز باشد.

مسیح کشاورز در ادامه به نبودن تحقیقات در حوزه برنج انتقاد کرد و گفت:‌در هند رقم برنج ۱۱۰۵ اصلاح کرده‌اند که یک ماه زودرس است و ۳۵ درصد مصرف آب کمتری دارد، اما در ایران هیچ اصلاح برنج انجام نشده است. در حالی که مشکل بسیاری از افزایش قیمت‌ها و واردات را می‌توان با تولید بیشتر از طریق ورود کار‌های تحقیقاتی مرتفع کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت برنج افزایش قیمت برنج واردات برنج بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد

تین نیوز

بازار خودرو در اولین روز معاملاتی هفته، افزایش ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت ها را تجربه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، آن طور که گزارش ها نشان می دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با افزایش بدون تغییر به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان و تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش ها از بازار خودرو نشان می دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با افزایش ۲۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۸۲۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟