Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-03-28@17:47:15 GMT

یک بسته راهنما برای خرید لپ تاپ دانشجویی ارزان‌

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۹۸۸۹

یک بسته راهنما برای خرید لپ تاپ دانشجویی ارزان‌

دیگر کلاس‌ها تق و لق نیست و تمام و کمال تشکیل می‌شود. سرما هم لباس‌های گرم دانشجویان را با خودش به متن زندگی آورده. پژوهش و ارائه و تمرین هم که هرگز از زندگی دانشجو رخت بر نمی‌بندد. دغدغه‌های دانشچویی این‌هاست: سلف و اعتراض به غذا‌های بی‌کیفیت، در به در به دنبال کار دانشجویی بودن. امروز دیگر می‌شود دانشجویان را درگیر روزمرگی‌هایی از جنس دانشجو دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان دیگر دانشجو جدای از درس خواندن برای فیلم دیدن و کتاب خواندن و گشت و گذار در اینترنت و دانلود آهنگ و همه و همه از لپ تاپ استفاده می‌کند. بعضی‌ها اول با کامپیوتر و بعضی‌ها از همان اول با لپ تاپ شروع کردند.دیگر بعد از این دو ماه احتمالا ورودی‌ها نیز دارند به خریدن لپ‌تاپ فکر می‌کنند. ما هم به جای شما به لپ تاپ خریدن فکر کردیم. به یکی از بازار‌های معروف پایتخت رفتیم تا ببینیم چه باید کرد.

به اولین مغازه که رفتیم، فهمیدیم بازار خراب است. فروشنده آب پاکی را روی دستمان ریخت و گفت: قیمت لپ‌تاپ نسبت به بهمن سال گذشته ۳ برابر شده و لپ تاپی که پارسال با قیمت ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شده الان قیمتش ۳ میلیون تومان شده. آن لپ تاپ ۷۰۰ هزار تومانی هم به کار دانشجوی رشته‌های مهندسی نمی‌خورد و مصرف خانگی دارد. دلار است دیگر…

کمی که ما هم با مغازه دار صحبت کردیم و گفتیم لپ‌‎تاپ خودمان را با این قیمت خریدیم و الان اینقدر گران شده؛ مرد فروشنده ما را متوقف کرد و گفت: خریداران هم نیازشان را در نظر نمی‌گیرند. فرد برای خرید لپ‌تاپ با مصارف ساده‌ای مثل ورد و اکسل و فیلم دیدن و «همسایه جهنمی» بازی کردن و چرخیدن در اینترنت می‌آید. می‌‍پرسم امکان دارد بخواهی فوتوشاپ کار کنی یا بازی سنگین انجام دهی؟ می‌گوید حالا شاید خواستیم. همین خواستن او یک میلیون تومان به هزینه‌اش اضافه می‌کند. به احتمال زیاد هیچ وقت هم از این امکانات اضافه استفاده نمی‌کند؛ که البته مفصل برایتان خواهیم گفت: این امکانات اضافه چه چیز‌هایی هستند. فروشنده برایمان توضیح داد که لپ‌تاپ مثل موبایل نیست و تقلبی ندارد. چند برند محدود مانند Lenovo و Asus و .. هستند و انگار محدوده انتخاب‌ها مشخص است.

یکی از مواردی که موقع خریدن لپ‌تاپ باید به آن دقت کنید مغز لپ‌تاپ است. پردازنده. یعنی هرچه سرعت پردازنده شما بالاتر باشد وبگردی و بازی شما روان‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

بیشتر پردازنده‌ها از نوع i۳، i۵ و i۷ است. از توضیح جزئیات تخصصی‌اش می‌گذریم، ولی بدانید برای استفاده به عنوان یک گیمر یا یک مهندس با استفاده‌ی حرفه‌ای بی برو برگرد باید i۷ را انتخاب کنید، ولی برای کار‌های گرافیکی هرچند i۷ بهتر است ولی i۵ جوابگوی شماست. از سری U. برای انجام کار‌های حرفه‌ای بپرهیزید که با وجود کم مصرف بودن قدرت کافی را ندارند.

مورد دیگری که باید حواستان به آن باشد کارت گرافیک است. کارت گرافیک تقریبا مغز دوم لپ‌تاپ است. تصاویر لپ‌تاپ را هم ایجاد می‌کند. پردازنده اصلی چند هسته پردازشی دارد، ولی کارت گرافیک هزاران هسته برای کار‌های همزمان. خلاصه کارت گرافیک دست راست پردازنده مرکزی‌ست. کارت گرافیک دو نوع دارد. یکی مجتمع که در یکپارچه درون پردازنده اصلی‌ست و حافظه اش مشترک. نوع دوم مجزا از پردازنده اصلی‌ست و بین ۲ تا ۸ گیگ حافظه ویدئویی دارد.اگر مهندس هستید کار‌های گرافیکی انجام می‌دهید برای کارت گرافیک مورد نیازتان حداقل Nvidia GeForce GTX۹۶۰ را در نظر بگیرید. در عبارت Nvidia GeForce GTX۹۶۰ به اولین عدد بعد از GTX دقت کنید، این عدد نشان‌دهنده سری کارت گرافیک است که برای کار‌های گرافیکی مهندسی سری ۹ کفایت می‌کند. صرف نظر از توضیحاتش فراموش نکنید هارد SSD را برای لپ تاپتان انتخاب کنید چرا که سرعت پردازش لپ‌تاپتان بسیار بالاتر می‌رود.

درباره رم لپ‌تاپ باید گفته‌شود که هر برنامه‌ای اجرا کنید اول در رم اجرا می‌شود. از ۴ گیگ شروع می‌شود تا ۱۶. تقریبا برای همه نهایتا ۸ گیگابایت رم کافی‌ست.

مقاومت نکنید. بخواهید نخواهید، بپذیرید یا نپذیرید لپ‌تاپ دسته دوم بسیار به صرفه‌تر است. مثلا دست دوم یک لپ‌تاپ HP۸۶۷۰ را می‌توان با قیمت حدود دو میلیون و نیم خرید. با ارتقا هارد این لپ‌تاپ به هارد SSD و رم آن به و پردازنده یا CPU به Core i۵ با اضافه شدن ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان برای ارتقا،، صاحب یک لپ‌تاپ قوی حتی برای کار‌های سنگین خود شوید.

اگر می‌خواهید کار انیمیشن انجام دهید بدانید که یک حرفه‌ای قطعا از یک کامپیوتر با کارت گرافیک بسیار قوی استفاده می‌کند تا لپ‌تاپ، ولی باز هم اگر لپ‌تاپ را انتخاب کردید پیشنهاد ما به شما پردازنده core i۷ و هارد SSD است. برای پردازنده‌ هم  AMD’s Fire Pro یا Nvidia’s Quadro را پیشنهاد می‌کنیم.

دیگر راجع به حافظه داخلی لپ‌تاپ نیاز به توضیح زیادی نیست چرا که قطعا می‌دانید هرچه سروکارتان با پروژه‌های حجیم‌ترباشد نیازتان به هارد با ظرفیت بالا بیشتر است. حالا چه از آن‌هایی که درون لپ‌تاپ جای می‌گیرد چه آن‌هایی که به شکل مجزا هستند و با کابل به لپ‌تاپ متصل می‌شوند. برای برنامه نویسی یک لپ‌تاپ برای مصرف خانگی هم پاسخ‌گوی نیازتان است. سخت نگیرید.‌

می‌مانند دانشجویان رشته‌های علوم انسانی که مصرفشان در حد استفاده از مایکروسافت آفیس یا همان ورد و اکسل است و سایر نرم افزارهایش نیاز به سخت افزار خاص و یا بسیار قوی ندارد. فقط شما نیز به حافظه لپ‌تاپتان توجه کنید. حالا اگر در میان از چند مورد صرف نظر کنید بدون این که ضرر کنید هزینه کمتری می‌پردازید.

صفحه کلید با نور پس زمینه هم در امکانات بعضی لپ‌تاپ‌ها هست. اما نور صفحه نمایش کافیست و وجود نور صفحه کلید، هزینه اضافی روی دستتان می‌گذارد. هر چقدر هم کم. چیزی حدود ۳۰ دلار. اگر حرفه شما کار با تصاویر نیست به صفحه نمایشی با وضوح بیش از ۱۰۸۰ یا همان فول‌‍‍‍‍اچ‌دی خودمان نیاز ندارید هزینه‌تان را برای پردازنده یا کارت گرافیک و این دست واجب‌تر‌ها کنار بگذارید.لازم به ذکر است به صفحه‌نمایش لمسی فکر هم نکنید که هزینه‌تان شدیدا زیاد می‌شود. از خیر دوربین سه بعدی هم بگذرید.

و این هم چند پیشنهاد:

 

برای مصارف خانگی

Lenovo IdeaPad 320

قیمت حدود ۴ میلیون

پردازنده: Intel Core i3 7100U با سرعت ۲.۴۰ گیگاهرتز

کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 940M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ از نوع TFT و با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل

حافظه رم: ۴ گیگابایت از نوع DDR4

حافظه ذخیره‌سازی: ۵۰۰ گبگابایت از نوع هارد دیسک با سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه

مشترک برای دانشجویان رشته‌های مهندسی و مناسب برای انجام کارهای گرافیکی

Lenovo IdeaPad 520

قیمت حدود ۷ میلیون تومان

پردازنده: Intel Core i7 7500U با سرعت ۲.۷۰ تا ۳.۵۰ گیگاهرتز

کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 940MX با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ از نوع IPS و با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

حافظه رم: ۸ گیگابایت از نوع DDR4

حافظه ذخیره‌سازی: ۱ ترابایت از نوع هارد دیسک با سرعت ۵۴۰۰ دور بر دقیقه

 

 پیشنهادی بهتر برای کارکردن با نرم افزارهای مهندسی و انجام کارهای گرافیکی

ASUS VivoBook Pro 15 N580VD

قیمت حدود ۱۵ میلیون

پردازنده: Intel Core i7 7700HQ با سرعت ۲.۸۰ تا ۳.۸۰ گیگاهرتز

کارت گرافیک: GeForce GTX 1050Ti با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی

صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچ از نوع IPS و با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل

حافظه رم: ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4

حافظه ذخیره‌سازی: ۱ ترابایت از نوع هیبریدی همراه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD

 

فارغ از پیشنهادها، نکاتی که در راهنما گفته شد را برای خرید در نظر بگیرید. با  این حدود قیمت‌ها دیگر بعید است بشود لپ‌تاپ را بعد از مدتی فروخت و بهترش را گرفت.

منبع : خبرگزاری دانشجو

منبع: ساتین

کلیدواژه: بازار لپ تاپ بهترین لپ تاپ راهنمای خرید راهنمای خرید لپ تاپ قیمت لپ تاپ ایسوس قیمت لپ تاپ ASUS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی ریلمی 12X چه ویژگی‌هایی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی ریلمی 12X با نمایشگر 6.67 اینچی و تراشه Dimensity 6100+ SoC در چین عرضه شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت ریلمی گوشی جدید خود به نام Realme 12X را به تازگی در چین عرضه گرده است، این محصول دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۲۵ نیت است، ضخامت آن ۷.۸۹ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۰ گرم است.

گوشی ریلمی 12X به تراشه مدیاتک +Dimensity 6100 مجهز شده است و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲ گیگابایت رم مجازی همراه است، این محصول با استفاده از رابط کاربری Realme UI 5.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۴ اجرا می‌شود، انرژی مورد نیاز آن نیز با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‎‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی بهره می‌برد.

یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی گوشی ریلمی X12 تعبیه شده است، یک دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی واقع شده است؛ این محصول گواهی IP54 را دریافت کرده است، بنابراین در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم است، یک حسگر اثرانگشت نیز در لبه کناری گوشی تعبیه شده است.

کوشی ریلمی X12 در دو نسخه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، نسخه اول با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و نسخه دوم با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی وارد بازار می‎‌شود، قیمت نسخه اول ۱۹۴.۳۲ دلار و قیمت نسخه دوم ۲۲۲.۱۰ دلار ارزیابی شده است.

کد خبر 739540

دیگر خبرها

  • پلیس : مردم هنگام خرید خودشان رمز کارت را وارد کنند
  • لزوم رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در ایام نوروز
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ۳ توصیه مهم فرشته راهنما به یک تجربه‌گر مرگ + فیلم
  • چگونه در جوانی پول‌دارتر و موفق‌تر شوید؟
  • اینفوگرافیک و موشن گرافیک ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • گوشی ریلمی 12X چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • ویژگی‌ها و قابلیت‌های پردازنده‌های جدید اینتل
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور + خرید سریال ثبت نام کنکور سایت sanjesh.org
  • پردازنده‌های جدید اینتل چه قابلیت‌هایی دارند؟