Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@10:16:55 GMT

واردات تلفن همراه مسافری چه شد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۹۹۰۰

باوجود اعلام آغاز اجرای رجیستری موبایل مسافری با پاسپورت و شماره مسافری از 8 آبان، فعالان بازار تلفن همراه می‌گویند تغییری در رجیستری موبایل مسافری ایجاد نشده و گوشی‌های غیرمسافری همچنان به نام مسافر قابل ثبت است. آفتاب‌‌نیوز : اخیرا معاون وزیر ارتباطات از آغاز اجرای رجیستری موبایل مسافری با پاسپورت و شماره مسافری بعد از اربعین (8 آبان) خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا، با بیان اینکه سامانه همتا سه نهاد گمرک، وزارت صمت و ارتباطات را با یکدیگر متصل کرده، از رفع مشکلات فنی در حوزه اتصال برخط این سامانه ها خبر داده و گفته: «ارتباط سامانه همتا، گمرک و نیروی انتظامی برقرار شده تا گوشی های تلفن همراه بعد از اربعین (8 آبان) با شماره گذرنامه و شماره مسافری وارد شوند.»
پس از اجرای طرح رجیستری موبایل، مشکلی در عملکرد سامانه اظهارنامه پرداخت حقوق گمرکی موبایل وجود داشت که در نتیجه آن در حالی که قرار بود این سامانه مسیر ورود یک موبایل به ازای هر مسافر در سال باشد اما میان‌بری برای ورود محموله‌های بزرگ موبایل شد که با پرداخت حق گمرکی کالای غیررسمی را رسمی و غیرقاچاق می‌کرد.
بنابرنظر مسئولان، این مشکل به دلیل عدم اتصال سامانه‌های ناجا و گمرک ایجاد شده که در نتیجه امکان احراز اصالت پاسپورت در سفر را برای گمرک غیرممکن کرده بود. قرار بود پس از اتصال سیستم‌ ناجا و گمرک برای احراز اصالت پاسپورت‌، ثبت گوشی‌ قاچاق در سامانه مسافری متوقف شود اما اجرای این طرح در نیمه مهرماه، یک هفته با هدف تامین کالا در بازار به تعویق افتاد.
حداقل تا 8 آبان ماه همچنان خبری از اصلاح شیوه نبود تا اینکه فلاح از ورود گوشی های تلفن همراه بعد از اربعین (8 آبان) با شماره گذرنامه و شماره مسافری خبر داد.
کسب اطلاع فارس از فعالان بازار تلفن همراه و واردکنندگان خرد گوشی نشان می‌دهد در زمان انتشار این خبر در 21 آبان، شیوه ثبت گوشی تلفن همراه همچنان مانند سابق است و اصلاحی در شیوه ثبت گوشی‌های غیرمسافری به نام مسافری صورت نگرفته است.
منبع: فارس کد خبر: ۵۵۶۲۴۳ تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تلفن همراه واردات تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل

به گزارش همشهری آنلاین، در باتری‌های لیتیوم-یون، از مواد جامد برای الکترودها و یک مایع الکترولیت استفاده می‌کنند. آن‌ها به دلیل ظرفیت بالا و تولید انرژی کارآمد محبوب هستند. در باتری‌های لیتیوم پلیمر اما به‌جای استفاده از یک الکترولیت مایع، از یک پلیمر ژل مانند استفاده می‌کنند. این ویژگی به آن‌ها امکان می‌دهد که شکل‌های مختلف و سبک‌تری داشته باشند. هر دو نوع باتری دارای مزایا و معایبی هستند، اما در مجموع، آن‌ها امکان ذخیره‌سازی بیشتر و کارایی بهتر را نسبت به انواع قدیمی‌تر باتری‌ها مانند نیکل-کادمیوم یا نیکل-فلز هیبرید فراهم می‌کنند.

برای افزایش عمر باتری موبایل، راه‌حل‌های متعددی وجود دارد. صفحه نمایش یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان انرژی در موبایل است. کاهش روشنایی صفحه می‌تواند به‌طور قابل توجهی مصرف باتری را کاهش دهد. همچنین بسیاری از گوشی‌های هوشمند دارای حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف باتری هستند که با کاهش فعالیت‌های پس‌زمینه و کاهش عملکرد سخت‌افزاری، مصرف باتری را بهینه می‌کنند.

در عین حال، برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند می‌توانند به‌طور ناخواسته مصرف باتری را افزایش دهند. بستن این برنامه‌ها می‌تواند به بهبود عمر باتری کمک کند. وقتی در منطقه‌ای با پوشش شبکه ضعیف قرار دارید، گوشی شما برای یافتن سیگنال بیشتر تلاش می‌کند که این امر مصرف باتری را افزایش می‌دهد. فعال کردن حالت هواپیما در این شرایط می‌تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

تلگرام در یک کشور اروپایی فیلتر شد | علت این فیلترینگ چیست؟

گاهی وقت‌ها هم به‌روزرسانی‌ها شامل بهبودهایی در مدیریت انرژی هستند که می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک کند. خاموش کردن وای‌فای، بلوتوث و داده‌های سیار وقتی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید نیز یکی دیگر از راه‌هایی محسوب می‌شود که می‌تواند در کاهش مصرف باتری موثر باشد. همچنین بسیاری از گوشی‌ها با تنظیمات بهینه برای مصرف باتری عرضه می‌شوند. استفاده از این تنظیمات می‌تواند مفید باشد و دست آخر، باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که داغ شدن بیش از حد موبایل می‌تواند به باتری آسیب بزند و عمر آن را کاهش دهد.

کد خبر 840737 برچسب‌ها باتری سیستم عامل - اندروید موبایل آیفون

دیگر خبرها

  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟
  • ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
  • (عکس) اوکراین با تلفن‌ همراه با پهپاد‌های انتحاری روسیه مقابله می‌کند!
  • اوکراین چگونه از تلفن های همراه برای مقابله با پهپاد های انتحاری روسیه استفاده می کند (+عکس)
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۷ فروردین)
  • اعلام رسمی تعداد خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۲/ خروج بیش از ۳ میلیارد دلار از کشور برای واردات موبایل/ چینی‌ها در ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه به ایران را داشتند/ الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • واردات ۳.۲ میلیارد دلار تلفن همراه در سال گذشته/ ۳۰ تن شمش طلا وارد کشور شد