Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوزستان-افتتاح قطعی پروژه احداث خط دوم غدیر، جهت آبرسانی به آبادان و خرمشهر و ۹۲ روستای حومه این شهرها پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۲۱ آبان) در تصفیه خانه ثامن آبادان با حضور وزیر نیرو انجام گرفت.

به گزارش قدس آنلاین-رضا اردکانیان وزیر نیرو، با ابراز خرسندی از همراهی معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا و مسئولین ارشد دولتی برای شرکت در آغاز عملیات بهره برداری و اجرایی تعدادی از طرح های عمرانی استان خوزستان بیان کرد: طرح های مهم زیربنایی  استان از جمله طرح‌های آب و برق امروز و فردا به مناسبت ایام با برکت ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم صلوات الله علیه و سلم انجام می شود که بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه این طرح عمرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح ۸۴ هزار متر مکعب خطوط آب شیرین کن های طرح غدیر

وی برآورد آغاز عملیات طرح آبرسانی غدیر را بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان برای طرح هایی که به ثمر رسیده امروز و فردا افتتاح می شود،  هزینه شده و حدود ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم اعتبارات برای طرح هایی که عملیات اجرایی آنها در آینده انجام می شود در نظر گرفته شده است که از جمله آنها احداث آب شیرین کن پیشرفته برای مردم شریف آبادان است.


 وزیر نیرو میزان اعتبارات کل استان خوزستان را برابر اطلاعاتی که فراهم شده بالغ بر ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز دانست و اذعان داشت: طرح‌ در دست بهره برداری نمک زدایی آب شیرین حدود ۴۵ هزار مترمکعب در شبانه روز در دست اجرا است. طرحی که امروز کلنگ زنی می شود ۱۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز آب شیرین تولید می کند،  اما برای طرح‌های بلندمدت و آتیه بالغ بر ۸۴ هزار متر مکعب در شبانه‌روز، آب شیرین کن های دیگر در نظر گرفته شده و از جمله طرح‌هایی است که به ثمر رسیده است.


وزیر نیرو در پایان از طرح بزرگ آبرسانی غدیر، تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز، نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان  یاد کرد که با همکاری وزارت نیرو، وزارت صنعت و معدن و تجارت، همچنین ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی به بهره برداری می رسد  خبر داد.

آبرسانی به ۹۲ روستای آبادان و خرمشهر

دکتر صابر علیدادی معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان در حاشیه افتتاح قطعی پروژه احداث خط دوم غدیر، جهت آبرسانی به آبادان و خرمشهر و ۹۲ روستای حومه این شهرها  که پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۲۱ آبان) در تصفیه خانه ثامن آبادان انجام گرفت، عنوان کرد: عملیات اجرایی تکمیل خط  انتقال آب ۲۰۰۰ میلی متری غدیر به طول ۸۷ کیلومتر از اسفند ماه ۹۶ با هدف تامین نیاز  آبی شهرهای آبادان ، خرمشهر ، شادگان و روستاهای تابعه با به کار گیری بیش از ۳۰ اکیپ اجرایی و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۱۵ تیر ماه سال جاری بصورت آزمایشی به بهره برداری رسید و پس از تکمیل شیر آلات خط و انجام برخی اصلاحات امروز بدست معاون اول رییس جمهور دکتر جهانگیری و وزیر نیرو به بهره برداری قطعی رسید.

وی با اشاره به اینکه انجام وتکمیل این‌ پروژه در شرایط عادی به یکسال زمان نیاز داشت،  خاطر نشان کرد: پس از ۴ ماه تکمیل طرح در نیمه تیرماه به بهره برداری اولیه  رسید و در حال حاضر وارد فاز بهره برداری قطعی شده است.

علیدادی  بالا رفتن EC آب بعلت خشکسالیهای اخیر در رودخانه کارون  و به تبع آن  بالا رفتن EC شهرهای آبادان و خرمشهر را مسبب مشکل شوری آب ۹۲ روستای این محدوده دانسته و اضافه کرد: با اقدام به موقع سازمان آب وبرق خوزستان عملیات اجرایی آبرسانی به ۷۸ روستای آبادان و ۱۴ روستای خرمشهر نیز از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز و احداث ۲۰ کیلومتر خط انتقال و دو ایستگاه پمپاژ در محدوده های این دوشهر طی ۳ ماه و با هدف انتقال ۲۳۰ لیتر برثانیه آب به روستاهای آبادان و ۵۰ لیتر برثانیه به روستاهای خرمشهر در انتهای شهریور ماه به اتمام رسید.

وی افزود: این خط بالغ بر یکماه است که در شرایط بهره برداری قطعی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، آبرسانی به ۹۲ روستای آبادان و خرمشهر از طرح غدیر با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آبادان آب شیرین کن اسحاق جهانگیری افتتاح پروژه خرمشهر رضا اردکانیان طرح آبرسانی غدیر معاون اول رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

فرزاد بهمن پور مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: دو عدد شیر پروانه‌ای موجود در تصفیه خانه شماره ٢ آب اهواز از مدار خارج شده بود، و در مسیر اسقاطی قرار گرفته بودند، که با ابتکار عمل همکاران اصلاح، بازسازی و آماده بهره برداری می‌باشند.

او می‌گوید: هزینه‌های نگهداری و بهره برداری از تاسیسات‌های آبرسانی بسیار بالا می‌باشد .

به گفته او با تعمیر این دو عدد شیر پروانه‌ای از هزینه کرد بیش از ۵ میلیارد ریال جلوگیری شد.

بهمن پور گفت: این گونه اقدامات ضمن کاهش هزینه ها، به تداوم و تسهیل آبرسانی به مردم عزیز نیز منجر می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری