Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون امور استان هاي صداوسيما در نشست با اصحاب رسانه از فعاليت مراکز استاني صداوسيما براي بزرگداشت چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي سخن گفت.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي علي دارابي،در نشست با اصحاب رسانه با بيان ضرورت بزرگداشت چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي گفت: همانطور که در دنيا بزرگداشت دهه ها، ربع يا نيم قرن‌ها فرصتي براي بازنگري در راه طي شده و نگاهي به آينده برگزار مي‌شود ما نيز در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي،ضمن پرداختن به اين امر مي‌کوشيم به جوانان نسل امروز از راه پرافتخار پدرانشان بگوييم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارابي چهلمين سال انقلاب اسلامي را مرحله به بلوغ رسيدن انقلاب دانست که مي‌توان در اين فرصت فارغ از برخي تلاطم‌ها که متوجه انقلاب و اوضاع کشور بوده، ارزيابي درستي از خدمات و کارنامه نظام داشت و افق آينده را ترسيم کرد.
وي با ارائه گزارشي از عملکرد دو ساله ستاد بزرگداشت چهلمين سالگرد انقلاب در معاونت امور استان ها گفت: اين ستاد در معاونت امور استان ها از نيمه دوم سال95 کارش را آغاز کرده و تا کنون نشست هاي متعددي در مناطق پنجاه‌گانه استاني با حضور بيش از هزار مدير، مجري، تهيه کننده و برنامه ساز برگزار کرده است.
وي بااشاره به ايجاد بخش ويژه چهلمين سالگرد در بيست و يکمين جشنواره توليدات مراکز استانها گفت: اين جشنواره با شعار "شبکه هاي استاني، چهل سال پايداري و افتخار و پيشرفت" و با تجليل از برخي پيشکسوتان و مشاهير دوران انقلاب اسلامي برگزار شد.
معاون امور استان ها سپس به تشريح برنامه هاي توليد شده و در دست توليد مراکز استانها در خصوص چهلمين سالگرد پرداخت و گفت: تا کنون 200 برنامه گفت‌وگو محور با عنوان «کارنامه» با هدف ارائه عملکرد خادمان ايران ساخته شده و در حال پخش است که در اين برنامه ها از تمام استانداران و مديران نهادها و دستگاه هاي اجرايي استان از اول انقلاب تا کنون دعوت مي شود تا کارنامه خدمات نظام جمهوري اسلامي را تبيين کنند.
وي از توليد مستندي 33 قسمتي به مدت 5هزار و 940 دقيقه خبر داد که دستاوردها و کارنامه نظام را براي مردم خصوصا جوانان تبيين مي کند.
دارابي همچنين از توليد و پخش 130 قسمت مستند درباره شهداي مدافع حرم به مدت 5 هزارو 885 دقيقه ياد کرد و گفت:کارنامه خدمات انقلاب در مستند هاي توليد شده در هر استان رونمايي خواهد شد که مقايسه اي از خدمات انقلاب با اوضاع قبل از انقلاب خواهد داشت که پاسخگوي پرسش هايي است که نسل جوان امروز به دنبال آن هستند.
دارابي از طراحي و برنامه ريزي براي توليد 18فيلم تلويزيوني و 31 سريال با موضوع انقلاب و سرداران دفاع مقدس خبر داد و گفت: 4 سريال «بانوي سردار، گنج راه شيري، جلال و روزهاي بي‌قراري 2» در مرحله تدوين و صداگذاري است و در ايام دهه فجر روي آنتن خواهند رفت. وي از سريال هاي «سنجر خان، مادر، روايت ناتمام، تقدير و آينا» نيز ياد کرد که در مرحله پيش توليد هستند.
معاون امور استانها از پايان مرحله نگارش 6 سريال با نام هاي «خاطرات حميد» ، «گوهرشادبيگم»، «سرزمين مادري»، «رضاي مرضيه»، «شهيدزين‌الدين» و «من و سردار» خبر داد و گفت: 16 سريال ديگر از جمله «شهيد آيت الله صدوقي، سردار شهيد همداني با نام حبيب سپاه، خانم حديده چي دباغ با نام بي باک، شهيد آيت الله بهشتي، آيت الله طالقاني با نام ابوذر زمان و شهيد دکتر محمد شهرياري » در مرحله نگارش و اصلاح طرح هستند.
دارابي با معرفي توليدات مراکز استان ها در ساختارهاي ديگر گفت: 60 قطعه اثر موسيقايي با موضوع انقلاب و دستاوردهاي آن به مدت 200 دقيقه توليد شده است. وي همچنين از برنامه ريزي و توليد آثار پويانمايي به مدت 572 دقيقه و مجموعه موشن گرافيک به مدت 584 دقيقه خبر داد و گفت: توجه به زيرنويس به مثابه رسانه اي مستقل نيز در ارائه و انعکاس خدمات نظام به عنوان ظرفيتي رسانه اي از ديگر راهبردهاي اين معاونت براي بزرگداشت چهلمين سالگرد بوده است.
رئيس ستاد نکوداشت چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي از توليد بيش از 100 عنوان پادکست و پست هاي جذاب در شبکه هاي اجتماعي براي حضور فعال در فضاي مجازي در اين زمينه خبر داد و اعلام کرد 50 کليپ 5دقيقه‌اي با موضوع دستاوردهاي انقلاب اسلامي در فضاي مجازي توليد شده است. وي همچنين از طراحي صفحه ويژه چهل سالگي انقلاب در تارنماي مراکز استاني خبرداد.
طراحي و برنامه ريزي براي توليد مجموعه مستندهاي «چهل سردار» براي معرفي شخصيت‌هاي برجسته در حوزه دفاع مقدس و مقاومت به مدت 2هزارو 70 دقيقه، «چهل حکيم» براي معرفي چهره‌هاي خدوم و برجسته پزشکي به مدت هزارو 600 دقيقه، «چهل کوثر» براي معرفي مادران و همسران صبور و مقاوم عرصه انقلاب و چهره هاي نام آور عرصه هاي علم و فن‌آوري به مدت 195 دقيقه و «چهل کارآفرين» براي معرفي کارآفرينان برجسته در اقتصاد مقاومتي از ديگر فعاليت هاي سيماي مراکز استانها بود که دارابي در اين نشست از آن ها ياد کرد.
معاون امور استان ها در اين نشست گزارشي نيز از فعاليت شبکه هاي راديويي در استان ها براي چهلمين سالگرد انقلاب ارائه داد و گفت: در 33 مرکز استان بيش از هزارو 580 برنامه با ساختار مسابقه در اين زمينه توليد شده است.
وي افزود: 72 نمايش راديويي به مدت دو هزارو 160 دقيقه با موضوع نقش شخصيت‌ها و حوادث اثرگذار انقلاب در استانها توليد شده است.
دارابي توليد و پخش 120 برنامه مستند با موضوع بررسي زندگي شخصيت‌هاي انقلابي، پيشرف‌هاي استاني در حوزه هاي مختلف و معرفي روستاهاي نمونه به مدت 3هزار دقيقه را از ديگر فعاليت هاي راديوي استان ها برشمرد و از توليد 93 ميني فيچر به مدت 500 دقيقه با موضوع رويدادها و خاطرات انقلاب سخن گفت.
بنا به گفته او 1584 برنامه گفت‌وگو محور نيز با هدف بيان دستاوردهاي چهل ساله انقلاب به مدت 79هزارو 200 دقيقه توليد شده است. طراحي و پخش 3هزارو 168 برنامه شاخص ويژه چهل سالگي در برنامه‌هاي پرمخاطب، 198 آنونس از دستاوردهاي انقلاب، بازخواني تاريخ شفاهي نيز از برنامه هايي بود که دارابي از آن ها ياد کرد.
وي هچنين از توليد بيش از 4هزارو850 دقيقه برنامه در شش ماهه اول سال 1397در بخش‌هاي خبري مراکز استاني براي انعکاس فعاليت چهل ساله انقلاب در سراسر کشور خبرداد و گفت: توليد و پخش گفت‌وگوهاي ويژه خبري در قالب ميزگرد با موضوع دستاوردهاي انقلاب و همه آنچه گزارش شد تنها گوشه‌اي از فعاليت مراکز استاني صداوسيما است که بنا به اقتضائات هر استان در حال توليد پخش است .
معاون امور استان ها از اصحاب رسانه خواست تا با تلاش مضاعف در زمينه بزرگداشت انقلاب اسلامي و معرفي دستاوردهاي نظام تلاش دشمن براي عمليات رواني در کشور و ايجاد مانع بر سر راه انقلاب اسلامي را خنثي کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

حتی ما نیروهای باسابقه و شناخته شده انقلاب و نظام که عمرمان را صرف خدمت به اسلام و تقویت آرمان‌های انقلابی و ترویج ارزش‌های دینی کرده‌ایم، اکنون به خاطر حاکم شدن فضای پرمغالطه بر جامعه که محصول قدرت گرفتن عناصر و جریان‌های افراطی است، چاره‌ای غیر از این نداریم که قبل از هر اظهارنظری، شهادتین سیاسی بر زبان و قلم جاری کنیم تا به بی‌دینی و ضدیت با انقلاب و نظام متهم نشویم. به همین دلیل اکنون که می‌خواهیم درباره گشت ارشاد اظهارنظر کنیم شهادت می‌دهیم مسلمان شیعه اثناعشری هستیم و به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی التزام عملی و زبانی و قلمی و قلبی داریم.

این اعتقاد شرعی‌مان را نیز اضافه می‌کنیم که حجاب، یک حکم الهی است و رعایت آن قطعاً به سلامت اخلاقی جامعه کمک می‌کند. این را هم قبول داریم که دشمن برای ترویج بی‌حجابی در ایران برنامه دارد و تمام ایرانیان غیور لازم است برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن برنامه حساب ‌شده، معقول و منطقی داشته باشند.

اما حضرات مسئولین مطمئن باشند بدون بازگشت به اصول و آرمان‌های اولیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متبلور هستند، هیچ توفیقی برای اجرای احکام شرعی و مقررات قانونی مرتبط با شرع به دست نخواهند آورد.

علت، کاملاً روشن است و تعجب در اینست که حکمرانان ما چرا به موضوعاتی با اینهمه وضوح و بداهت توجه ندارند و عجیب‌تر اینکه بعد از اینهمه شکست در تلاش‌های مکرر در زمینه موضوعات مشخص باز هم به سراغ امتحان کردن همان روش می‌روند و از خیرخواهان دلسوز هم نمی‌پذیرند که این روش‌ها جواب نمی‌دهند و باید به مسیر صحیح بازگردند.

منظور کسانی که توصیه می‌کنند روش‌های تجربه شده و شکست ‌خورده را کنار بگذارید این نیست که حکمرانان از حکم شرعی و قانونی حجاب صرفنظر کنند و کشف حجاب را به رسمیت بشناسند. منظور اینست که مدیریت جامعه براساس سیاست‌هائی مبتنی باشد که مردم را به دین جذب کند و گرایش قلبی به انجام وظایف دینی و احکام الهی به وجود بیاورد.

عملکردها متأسفانه اکنون در جهت عکس آن چیزی است که باید باشد و همین نوع عملکرد است که میان مردم و مسئولین و حتی احکام دینی فاصله می‌اندازد.

مردم می‌گویند شما که به نام دین بر این کشور حکومت می‌کنید اگر بی‌عدالتی، تبعیض، مماشات با مفسدان، نادیده گرفتن اهانت به پیامبر و امیرالمؤمنین در موارد خاص، تکریم کسانی که تخلفشان در جابجائی اموال و زمین و باغ کاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان کاملاً مستند است، خواست دین است ما را با چنین دینی نسبتی نیست.

حکمرانان بپذیرند که فقط همین دو فقره اخیر مماشات با آن واعظ اهانت‌کننده و تکریم این امام جمعه موقت مرتبط با ماجرای باغ گل اُزگُل، میلیون‌ها نفر را نسبت به دین بدبین و در اعتمادشان به نظام تزلزل ایجاد کرد چون این برخوردهای حاکمیتی به نام دین صورت گرفته‌اند. اگر گزارش‌هائی برخلاف این واقعیت به حکمرانان رسیده، لازم است در گزارشگران تجدید نظر کنند و تردیدی به خودشان راه ندهند که این گزارشگران حتی اگر خودشان افراد صالحی هستند، از متن جامعه بی‌خبرند. در چنین وضعیتی چگونه فکر می‌کنند ازسرگرفتن مبارزه با بی‌حجابی جواب می‌دهد؟!

با عملکردی که ما داریم، دشمن برای اجرای برنامه‌هایش به هیچ تلاش و سرمایه‌گزاری و هزینه کردن و حتی تبلیغات نیازی ندارد. ما با کارهائی که می‌کنیم به صورت مجانی برنامه‌های دشمن را به دقیق‌ترین شکل به اجرا درمی‌آوریم.

برای خنثی کردن توطئه دشمن، این ما هستیم که باید در سیاست‌هایمان و عملکردهایمان تجدید نظر کنیم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا کنیم، تبعیض‌ها را کنار بزنیم، مفسدان را بطور یکسان به محاکمه بکشانیم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جایگاهی که هستند به سزای تخلفشان برسانیم، بحران اقتصادی را ریشه‌کن نمائیم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، آزادی‌های مشروع را تأمین نمائیم و حقوق قانونی مردم را به رسمیت بشناسیم، بدون اینکه نیازی به گشت ارشاد و بگیر و ببند باشد مردم احکام دین و قانون را داوطلبانه عمل می‌کنند، نقشه دشمن نقش بر آب می‌شود و ریزش‌ها به رویش‌ها تبدیل می‌شوند. در غیر اینصورت، متأسفانه باز هم دین باید هزینه اشتباهات حکمرانان را بپردازد. چرا اینهمه از دین خرج می‌کنید؟ 

دیگر خبرها

  • روایت صادقانه مقاومت و مظلومیت در به افق فلسطین
  • دریادار سیاری: وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • پاسخ پشیمان کننده ارتش و سپاه به هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرزهای ایران
  • کارنامه درخشان سپاه، نمایشگر تجربه یک ملت
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • ولایت‌ مداری و مردمی بودن مهمترین ویژگی ارتش است
  • مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده