Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با همکاری دهیاری ها از هر شهرستان پنج روستایی که دارای بیشترین آمار بی سوادی در استان هستند را شناسایی و اطلاعات آن ها دریافت شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی آخش جان روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان افزود: با ارتباطی که با تعدادی از دهیاران این روستاها برقرار شد، لیست تعدادی از بی سوادان را کسب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: همکاری و همراهی دهیاران در روستاها با واحدهای سوادآموزی می تواند نقطه ی عطفی در رسیدن به ریشه کنی بی سوادی باشد.
معاون سواد آموزی هرمزگان اظهارداشت: با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، فعالیت کمیته های سوادآموزی در روستاهای استان با سرعت بیشتری انجام می شود.
آخش جان گفت: انتظار است بخشداری ها نیز برای صدور ابلاغ اعضای کمیته ی سوادآموزی در این روستاها، همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: برای هماهنگی بیشتر، آمار جذب شده ی بی سوادان به صورت هفتگی به رییس شورای پشتیبانی سوادآموزی است. گزارش می شود.
آخش جان ادامه داد: با توجه به زمان اندکی که تا پایان مهلت جذب بی سوادان در اختیار است، نیاز به همکاری و همراهی دستگاه های متولی در بحث تشکیل کمیته سوادآموزی روستاها وجود دارد.
طبق تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، باید تا پایان امسال برای با سواد کردن بیش از پنج هزار بی سواد در استان هدف گذاری و اقدامات لازم انجام شود.
براساس آمار ارایه شده از سوی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش هرمزگان، پنج و 53 صدم درصد جمعیت 10 تا 49 سال این استان از نعمت سواد بی بهره هستند که بیشتر این افراد را زنان روستایی تشکیل می دهند.
شهرهای بندرعباس، میناب و جاسک بیشترین جمعیت بی سواد را در استان هرمزگان دارند.
طبق آمار اسفند ماه سال گذشته نیز، در گروه سنی 10 تا 49 سال تعداد 2 میلیون و 692 هزار و 389 نفر بی سواد در کشور هستند که از این تعداد 64 هزار و 764 نفر مربوط به هرمزگان است.این تعداد شامل 26 هزار و 399 مرد و 38 هزار و 365 زن هستند.
در گروه سنی 6 سال به بالاتر نیز در هرمزگان، 185 هزار و 786 نفر معادل 12 و یک دهم درصد بی سواد هستند.
میزان باسودی جمعیت 6 ساله ها و بالاتر در این استان 87 و 7 دهم بوده و از استان هایی محسوب می شود که بیشترین میزان باسوادی را بین سال های 90 تا 95 در جمیعت 6 ساله ها و بالاتر به خود اختصاص داده است.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سوادآموزي روستاها هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

آمار بیشترین هزینه‌های نظامی در سال ۲۰۲۳ را مشاهده کنید. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، آمار بیشترین هزینه‌های نظامی در سال 2023 به ترتیب آمریکا (916 میلیون دلار)؛ چین ( 296 میلیون دلار) و روسیه ( 109 میلیون دلار) در صدر جدول قرار دارند.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند