Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با صدور نامه‌ای خطاب به اتحادیه‌های قرآنی کشور از آنها خواست تا در روند ادغام اتحادیه‌‌ها و فعالیت هیات رسیدگی به موسسات از قانون تبعیت کنند. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که از شورا‌های اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است، با صدور نامه‌ای خطاب به اتحادیه‌های قرآنی کشور (اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه موسسات قرآنی) درخواست کرد در روند فعالیت‌های هیات رسیدگی به موسسات و ادغام اتحادیه‌های قرآنی از قانون تبعیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخشی از این نامه آمده است؛ «به منظور جلوگیری از هدر رفتن دستاوردهای فعلی که با دشواری به دست آمده است؛ دستور فرمایید فعالیت آن مجموعه در چارچوب قانون و مصوبات هیئت رسیدگی به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت دنبال شده و از برگزاری مجمع عمومی بدون نظر هیئت اجتناب شود».

یادآور می‌شود، حدود هفت سال پیش موضوع ادغام اتحادیه‌های قرآنی بر سر زبان‌ها افتاد امّا در سال 93 موضوع بررسی روند ادغام اتحادیه‌های استانی و کشوری شکل جدی‌تری به خود گرفت و حدود 100 جلسه در رابطه با ادغام دو اتحادیه قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی برپا شد. برآورد این جلسات، بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و به منظور ایجاد ساز وکار لازم برای هماهنگی دستگاه‌ها در اجرای ضوابط و مقررات تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت (ع) و حُسن تعامل، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام وظایف مصرّح و قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و اتخاذ روش‌های مطلوب در عرصه ساماندهی مشارکت‌های مردمی و صدور مجوز و نظارت بر فعالیت‌های آنها، هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور تشکیل شد. دبیرخانه این هیأت نیز در سازمان تبلیغات اسلامی استقرار یافت و صدور مجوز به موسسات قرآنی در کشور آغاز شد.

پس از آغاز فعالیت هیات رسیدگی به موسسات، به تدریج صدور مجوز موسسات و رسیدگی به مشکلات موسسات در دستور کار قرار گرفت و به دفعات، مدیران ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در جلسات و همایش‌های مختلف، سخن از بهبود وضعیت موسسات به میان آوردند، تا جایی که حتی اساسنامه استانی اتحادیه مدغم از سوی شورای توسعه تدوین و مورد تایید موسسات قرار گرفت امّا قضیه به اینجا ختم نشد و در موضوع ادغام اتحادیه کشوری، اختلافاتی در خصوص بندهای اساسنامه بوجود آمد.

آنچه به نظر می‌رسد، این است که اگر نامه قائم‌مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور برای هر دو اتحادیه به منزله قانون و فصل‌الخطاب باشد، باید روند ادغام اتحادیه مدغم کشوری در اواخر همین ماه اجرا شود.

انتهای پیام/

R1444/P1356/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور مسئولان را موظف کرده‌ که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنند، گفت: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: به زودی قصد عزیمت به کشور آذربایجان برای شرکت در یک اجلاس را دارم؛ در این سفر دیدارهای مختلفی داریم و تلاش خواهیم کرد سطح تعاملات مشترک را ارتقا دهیم.

وی بیان اینکه باید از این سخنگاه بین‌المللی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و نگاه متعالی فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده کنیم، افزود: تلاشمان این است که در مسیر دیپلماسی فرهنگی و ارتقای ارتباطاتمان با کشورهای منطقه بتوانیم با آذربایجان نیز به واسطه همین نگاه، گفت‌وگوها را انجام دهیم و از این فرصت برای اعتلای حوزه فرهنگی و تعاملات فرهنگی منطقه‌ای مشترک استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ درباره حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: دولت، دانش پایه است و تقریباً جلسه‌ای از جلسات دولت را در خاطر ندارم که رئیس‌جمهور در مورد شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آوری‌های نوین به همه اعضای دولت مطالبی را گوشزد نکرده باشند، در همین راستا مسئولان را موظف کرده‌اند که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های تابعه آن مثل سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه‌ها و سازمان سینمایی با قوت در این مسیر حرکت می‌کنند و از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار قرار دارد ایجاد شهرهای جدید صنایع خلاق فرهنگی است.

وی افزود: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر 748984

دیگر خبرها

  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی