Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@20:34:50 GMT

​گزارش مرکز آمار؛ سفره مردم ۴۷.۵درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۹۹۹۰

​گزارش مرکز آمار؛ سفره مردم ۴۷.۵درصد گران شد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، براساس آماری که مرکز آمار ایران منتشر کرده است، نرخ تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در پایان مهر با 11.4 درصد رشد نسبت به ماه قبل از آن به 47.5 درصد رسید. این رقم در شهریورماه 36.1 درصد محاسبه شده بود.

براین اساس نرخ تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات برای دهک اول جامعه از 32.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد در شهریورماه به 46.2 درصد در مهر افزایش یافته است. این رقم برای دهک دوم جامعه نیز در مهر به 47.3 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل از آن 12.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

دهک سوم شاهد بالاترین تورم خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در مهرماه بوده به‌نحوی که تورم نقطه‌ای از 35.4 درصد در شهریور برای این دهک، به 47.8 درصد در ماه هفتم سال رسیده است.

درحالی که نرخ تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات برای دهک چهارم در شهریورماه 35.7 درصد بود، این رقم در مهرماه به 47.7 درصد افزایش یافت. همچنین این رقم برای دهک پنجم در هفتمین ماه سال 47.5 درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن 11.4 درصد رشد نشان می‌دهد.

اما تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات برای دهک ششم از 35.9 درصد در شهریورماه به 47.3 درصد در مهرماه رسیده است.

این رقم در هفتمین ماه سال برای دهک هفتم نیز 47.3 درصد محاسبه شده است که رشدی 11.4درصدی نسبت به شهریورماه داشته است.

تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات برای دهک هشتم در حالی در مهر 47.0 درصد ارزیابی شده که این رقم در ماه قبل از آن برای این دهک 36.1 درصد بوده است.

دهک نهم اما شاهد کمترین نرخ تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در مهرماه بوده به‌نحوی که 46.0 درصد ارزیابی شده است. این رقم برای این دهک در ماه قبل از آن 35.6 درصد محاسبه شده بود.

این رقم برای دهک دهم نیز از 36.4 درصد در شهریورماه به 46.5 درصد در مهرماه رسیده که افزایشی 10.1درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید

بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

دیگر خبرها

  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • سرگیجه با آمار تورم
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت