Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@19:15:49 GMT

استخراج گنج از دریای بیکران تاریخ شفاهی دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۰۴۷

استخراج گنج از دریای بیکران تاریخ شفاهی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی نحوه داستان‌نویسی در آثار دفاع مقدس در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش برگزار شد. در این نشست که با حضور جمعی از نویسندگان و مدیران فرهنگی در حوزه دفاع مقدس ارتش برگزار شد، نحوه داستان نویسی و استفاده از شیوه‌های جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیر سرتیپ سیفی رئیس سازمان حفظ آثار ارتش در این نشست گفت: تاریخ شفاهی دفاع مقدس دریای بیکرانی است که باید در آن گنج استخراج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری مدظله العالی هم در دیدار با شاعران دفاع مقدس، هم بر استفاده از تاریخ شفاهی و جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران دفاع مقدس تاکید کردند چرا که می‌توان با تاریخ شفاهی زوایای مختلف دفاع مقدس را مشخص کرد.

به گفته او سازمان حفظ آثار ارتش از سالیان قبل، حرکت بزرگ ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان، رزمندگان و خانواده‌های شهدا را آغاز کرد و بحمدالله الان هزاران ساعت فیلم و هزاران برگ خودنوشته جمع آوری کرده است و هنوز هم در قالب حدیث عزت و اقتدار ادامه دارد.

سیفی ادامه داد:اما نیاز به یک حرکت جهادی دیگر داریم تا با کمک صاحب نظران، هنرمندان و نویسندگان این گنجینه تاریخ شفاهی را پالایش و با خلق آثار زیبا به جامعه عرضه کرد. خوشبختانه هیات رییسه ارتش به ویژه فرماندهی و امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده و رییس  کمیته بصیرت افزایی، خودشان موتور محرک این حرکت‌اند و خواهیم توانست همچون جنگ تحمیلی، در دوران جنگ نرم با سلاح ایمان و ایثار که میراث گرانقدر دوران حماسه هستند در این دفاع نیز پیروز و سرافراز خواهیم بود.
 

کد خبر 4456371 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات دفاع مقدس داستان نویسی دفاع مقدس جنگ تحمیلی کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه ادبیات جهان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هفته کتاب رونمایی کتاب گردشگری میراث فرهنگی معرفی کتاب بازار نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات داستانی اسباب بازی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با درود به روح تابناک همه گلگون کفنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، توفیق روزافزون آن نیروی الهی را در راستای تحقق حداکثری اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تا ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) از خداوند منان مسئلت می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با صدور پیامی فرا رسیدن روز ارتش را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر است:

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با درود به روح تابناک همه گلگون کفنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، توفیق روز افزون آن نیروی الهی را در راستای تحقق حداکثری اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تا ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) از خداوند منان مسئلت می‌کند.

پیام تاریخی و به موقع معمار کبیر انقلاب اسلامی در 29 فروردین 1358 حیات دوباره‌ای بر کالبد ارتش انقلابی دمید و با حمایت قاطعانه خویش مشت محکمی بر دهان مزدوران داخلی و بدخواهان ایران عزیز کوبید. این درایت و دوراندیشی حکیمانه بنیان گذار جمهوری اسلامی، زمینه ساز نقش مهم ارتش در دوران 8 سال دفاع مقدس شد و غیور مردان ارتش با شجاعت و ایثارگری مثال‌زدنی خود، نقشی کلیدی در دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور ایفا کردند. 

رژه روز ارتش در لویزان برگزار می‌شود

به فرموده‌ی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی): در دفاع مقدّس، جوهر ارتش جمهوری اسلامی ایران آشکار شد. ارتش در بخش‌های مختلف، با عناصر گوناگون خود توانست کار‌های درخشان و بزرگی را انجام بدهد.

اکنون که بیش از 4 دهه از حیات طیبه انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، ارتش قهرمان با تحولات و پیشرفت‌های اعجاب انگیز در عرصه‌های گوناگون و حوزه‌های مختلف؛ نشان داد که نیرویی انقلابی و ولایتمدار و مقتدر در جهت پیشبرد آرمان‌های این نظام مقدس است.

امروز اقتدار، آمادگی و توانمندی بی نظیر ارتش جمهوری اسلامی خود به قدرتی بازدارنده تبدیل و غیورمردان ارتش دوشادوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در کنار سایر قوای نظامی و انتظامی کشور در جهت تحکیم اقتدار و امنیت این مرزو بوم جان بر کف و گوش به فرمانِ فرمانده معظم کل قوا، حاضرند تا همچون شیرانی غران در برابر هر تهدیدی از سوی دشمنان این مرز و بوم به میدان آمده و از ارزش‌های این نظام مقدس در هر گوشه‌ای از پهنه‌ی گیتی حراست و صیانت کنند.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با درود به روح تابناک همه گلگون کفنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، توفیق روز افزون آن نیروی الهی را در راستای تحقق حداکثری اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تا ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) از خداوند منان مسئلت می‌نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران