Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@01:38:26 GMT

ایجاد ۱۰۰ کلانتری سیار در دستور کار

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۲۶۷

سردار محمد شرفی در حاشیه همایش سالانه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان کردستان در جمع خبرنگاران گفت: تجهیز ۵ هزار پلیس به لباس‌های دوربین دار در سال جاری در برنامه پلیس پیشگیری بوده که تا کنون یک هزار مورد از آن در اختیار نیرو‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح در راستای برنامه‌های نظارتی پلیس پیشگیری از ماموران و همچنین در راستای حفظ حقوق شهروندی و متهمان اجرا می‌شود که یک هزار مورد از آن در جغرافیای تهران بزرگ، فرودگاه امام خمینی (ره)، استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: تحقق شاخص‌های حقوق شهروندی یکی از تکالیف نیروی انتظامی است که در این راستا و برای توسعه کمی و کیفی شاخص‌های ارائه خدمات انتظامی به مردم تاکنون تمامی نظرگاه‌های کشور زیر پوشش تصویری رفته است.

سردار شرفی با اشاره به اینکه این طرح به منظور رعایت حقوق متهمان تحت نظر راه اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: با ایجاد این امکان هم اکنون فرماندهان ارشد انتظامی استان‌ها و کشور می‌توانند به صورت بهنگام (آنلاین) تمامی این نظرگاه‌ها را زیر نظر داشته باشند.

ایجاد ۱۰۰ کلانتری سیار در دستور کار

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال تسریع در خدمات به مردم راه اندازی ۱۰۰ کلانتری سیار تا پایان سال جاری را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: این کلانتری‌ها با توجه به تغییر جغرافیای جرایم در نقاط جرم خیز ایجاد می‌شوند که طراحی و تجهیز آن کاملا بومی و از سوی نیرو‌های داخلی انجام شده است.

وی ادامه داد: منابع ایجاد و راه اندازی این کلانتری‌ها از محل‌های مختلف مشخص شده، اما عدم تامین اعتبارات، مهمترین مشکل نیروی انتظامی برای به نتیجه رسیدن این برنامه است.

سردار شرفی آموزش به مردم و نیرو‌ها را در راستای پیشگیری از وقوع جرایم از دیگر برنامه‌های این نیرو اعلام کرد و گفت: در سال جاری ۱۰۰ هزار همیار پلیس پس از ارائه آموزش‌های مختلف سازماندهی شده اند.

وی افزود: در کنار ارائه آموزش‌ها تکمیل حلقه‌های پیشگیری از جرایم توسط این نیرو از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که از جمله آن می‌توان به پلیس افتخاری، نگهبان محله، همیار پلیس و در نهایت تشکل‌های مردمی اشاره کرد.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در صدد است با اتصال این حلقه‌ها در راستای اجرای برنامه‌های ناجا ساختار اجتماعی را به سمت موفقیت بیشتر در برنامه‌های پیشگیری هدایت کند.

۸۷ درصد مردم از رفتار پلیس رضایت کامل دارند

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه رعایت شاخص‌های حقوق شهروندی و دادرسی از تکالیف نیرو‌های انتظامی است، گفت: طبق داده‌های آماری سامانه ۱۹۷ این نیرو، ۸۷ درصد مردم از رفتار‌های نیرو‌ها رضایت دارند.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: همچنین ۸۵ درصد از مراجعه کنندگان به یگان‌های انتظامی نیز از عملکرد نیرو‌ها رضایت دارند و پلیس در نظر دارد با جدیت کامل تحقق برنامه‌های مختلف از جمله کلانتری سیار، ساماندهی همیاران پلیس و لباس‌های دوربین دار را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه همایش سالیانه مدیران و فرماندهان با هدف بررسی عملکرد استان و نظارت بر تحقق فرامین، سیاست‌ها و خطی و مشی‌ها در استان‌ها تشکیل می‌شود.

سردار شرفی بیان کرد: در سال جاری نیروی انتظامی حدود ۶ اولویت را به استان‌ها اعلام کرده که یکی از آن‌ها را می‌توان ارتقاء توان عملیاتی و دفاعی در استان‌ها برشمرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: استان کردستان در راستای این اولویت‌ها و همچنین ارتقاء کیفی آموزش و تجهیزات یکی از استان‌های برجسته کشور در یک سال گذشته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی استان دوربین حقوق فرودگاه امام خراسان رضوی آذربایجان غربی نیروی انتظامی پوشش جرم رفتار پلیس استان کردستان اصفهان جرم خراسان رضوی فرماندهی انتظامی استان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش

روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده خبر داد.

شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

منبع: ایران

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد
  • دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • توجه نکردن به دستور ایست پلیس، حادثه آفرید
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است