Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@22:36:17 GMT

الگوهای ترویج فرهنگ نماز در جامعه معرفی شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۲۷۶

الگوهای ترویج فرهنگ نماز در جامعه معرفی شوند

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت: ترویج فرهنگ نماز و معرفی الگوهای موفق در این امر در جامعه از ضروریات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ماسال، حجت‌الاسلام ابوطالب حجازی امروز (دوشنبه، 21 آبان) در اجلاس شهرستانی نماز ماسال که در سینما شادی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم ماسال مردمی متدین هستند که از قبل انقلاب تاکنون تدین خود را حفظ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه همه ما باید در زمینه نماز فعالیت کنیم که این امر نیاز به همت بالا دارد، افزود: اگر همت ترویج فرهنگ نماز در جامعه در همه ما وجود داشته باشد قطعا به توفیقات فراوانی دست پیدا می‌کینم.

 

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم محیط را برای اقامه نماز فراهم کنیم و این موضوع هیچ احتیاجی به بودجه ندارد، گفت: تقویت نماز و معرفی الگوهای موفق در این امر یک ضرورت برای جوامع اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام حجازی با اشاره به اینکه یکی از دلایل عقب افتادن ما، اذان است، تصریح کرد: اکثر مساجد از پخش کردن اذان صبح از مسجد امتناع می‌کنند.

 

وی با اشاره به شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، خاطرنشان کرد: در درجه اول پدر و مادر باید خود نماز خوان باشند تا الگویی برای فرزندانشان شوند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان اظهار کرد: پدر و مادر باید در بدو تولد فرزند در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه بگویند، در سه سالگی فرزند به او کمله «لااله الاالله»، در چهار سالگی کلمه «محمد رسول الله»، در سن پنج سالگی رکوع، در سن 6 سالگی سجده و در سن هفت سالگی وضو گرفتن را به او بیاموزند.

 

حجت‌الاسلام حجازی با بیان اینکه وقتی فرزند 9 ساله شد نماز را کامل بلد است، افزود: نباید نماز را یکباره به فرزند آموخت زیرا دلزده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کسی نماز خواندن بلد باشد اما نماز نخواند بالاخره روزی نماز خواهد خواند، گفت: اینگونه جلسات بسیار خوب است و نیاز دارد که سالی یکی دوبار همه شهرستان‌ها چنین همایشاتی برگزار کنند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد تحریم آمریکا استان همدان شیراز اردبیل محمد جواد ظریف اجلاس جهانی گردشگری مناطق زلزله زده ترامپ اقامه نماز جماعت ستاد اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه پایداری خانواده و زیست عفیفانه کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بحث جمعیت مسائل اقتصادی، اشتغال و میزان ازدواج اثرگذار است اما باید میزان اثرگذاری این موارد را نیز بررسی کرد چرا که مسائل اقتصادی به تنهایی در جوانی جمعیت اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت معضلی جهانی است و خیلی از کشورهای دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: تغییر سبک زندگی در مؤلفه‌های فرزند آوری اثرگذار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: گره‌های ذهنی که در مباحث فرهنگی و اجتماعی وجود دارد از عوامل عدم رغبت به رشد جمعیت و فرزند آوری است و باید گره‌های ذهنی و مباحث فرهنگی و اجتماعی حل شود تا مسیر برای جوانی جمعیت تسهیل شود.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: دستگاه‌ها اگر تعهدی در زمینه جوانی جمعیت دارند باید مورد توجه قرار دهند تا رغبت خانواده‌ها در فرزند آوری و یا امر ازدواج افزایش یابد.

وی اعلام کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با فعال کردن ستاد جوانی جمعیت آمادگی لازم را دارد تا تمام توان خود را برای این مهم در استان به کار ببرد.

وی به تأثیر آموزش در امر جوانی جمعیت پرداخت و افزود: با استفاده از سامانه مبشران می‌توانیم دوره‌های آموزشی آفلاین برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اجرای طرح نور را اقدام ارزشمندی از سوی نیروی انتظامی خواند و بیان کرد: حجاب و عفاف فقط مختص یک نهاد خاص نیست و باید سایر دستگاه‌ها نیز همراهی کنند تا موفق پیش برود.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: به منظور تجلیل از بانوان اثرگذار در استان با محوریت عرصه‌های اجتماعی جشنواره حضرت خدیجه (س) را هر ساله برگزار می‌کنیم که این جشنواره امسال نیز در راستای تقدیر از بانیان اثرگذار و کارآفرینان برتر استان در حوزه حجاب و عفاف، جمعیت و خانواده برگزار می‌شود.

کد خبر 6085194

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • ۳ اولویت اجرایی جایزه جوانی جمعیت/ ضرورت معرفی الگوهای فرزندآوری در جامعه
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود