Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد گفت: موافقت سازمان برنامه و بودجه برای انتشار 31 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به منظور شتاب در اجرای پروژه نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد اخذ شد.

به گزارش قدس آنلاین ، قاسم تقی زاده خامسی روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در سفر اردیبهشت امسال رئیس جمهوری به مشهد طی دیداری با آقای روحانی توضیحاتی در خصوص طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و روند کند ارائه و درخواست کمک دولتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق دستور رئیس جمهوری این درخواست مکتوب شد و پس از پیگیری، طی روزهای اخیر با حمایت و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی موفق شدیم امضای موافقت سازمان برنامه و بودجه را با انتشار اوراق مشارکت و یا اسناد خزانه به مبلغ 31 هزار میلیارد ریال اخذ کنیم.
شهردار مشهد گفت: برای ادامه روند این درخواست موافقت و مصوبه شورای شهر مشهد نیز نیاز بود که امروز اخذ شد. طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی حدود 25 سال پیش مصوب شده ولی تاکنون تنها 40 درصد پیشرفت داشته و زخم کهنه ای است.
وی افزود: بودجه شهرداری برای تکمیل این طرح کفایت نمی کند، آستان قدس رضوی نیز مشکلات خود را دارد و در محدوده 50 هکتاری متعلق به خود کار را انجام می دهد لذا نیاز به حمایتهای دولتی داریم.
تقی زاده خامسی ادامه داد: 50 درصد اصل و سود بازپرداخت اوراق بر عهده دولت و نیمی نیز بر عهده شهرداری مشهد است که سهم 50 درصدی شهرداری از محل درآمدهای حاشیه ای این طرح تسویه خواهد شد. بر این اساس امسال هفت هزار میلیارد ریال، سال آتی 14 هزار میلیارد ریال و سال 1399 مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای این پروژه منتشر می شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: درخواست و لایحه شهرداری امروز مبنی بر انتشار 31 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای نوسازی بافت فرسوده حرم مطهر اقدامی ارزشمند است.
احمد نوروزی افزود: شهرداری مشهد مکلف است تاثیرات بودجه ای این مصوبه را در بودجه های امسال تا سال 1399 منظور کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: 50 درصد بازپرداخت اصل و سود این اوراق بر عهده دولت است.
بتول گندمی افزود: با انتشار این اوراق در پایان کار شورای پنجم و پشتکار و تلاش مدیریت شهری شاهد اقدام کم نظیری در مشهد و بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی خواهیم بود.
اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد و پیرامون حرم مطهر رضوی از سال 1371 در محدوده ای به وسعت 310 هکتار آغاز شده است.
لوایح پرداخت یارانه سال 1397 سازمان اتوبوسرانی مشهد، ایجاد بستر اجرایی مدیریت هوشمند شهری مبتنی بر اطلاعات مکانی برای ناحیه منفصل توس، ایجاد بستر سه بعدی شهری مبتنی بر اطلاعات مکانی برای پشتیبانی از مدیریت و طراحی هوشمند در منطقه ثامن، حمایت از ایجاد آکادمی فوتبال در مشهد و مجوز تاسیس موسسه فرهنگی هنری خانه هنرمندان مشهد نیز امروز در نمشست شورای این شهر بررسی و مصوب شدند.


منبع : ایرنا

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اوراق مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی ظهر شنبه با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه تأکیدات بودجه ۱۴۰۳ و کنترل و پیشرفت پروژه‌های سال جاری مورد بررسی قرار گرفت

وی افزود: درباره واگذاری بخشی از یکی از پروژه‌های مشارکتی نیز بحث و تبادل نظر شد، همچنین درباره تسویه بخشی از مطالبات بانک شهر بابت اوراق مشارکت در شهرداری بررسی لازم انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان اوراق مشارکت سال گذشته که در سال جاری محقق می‌شود، ۲,۹۰۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری و بخشی با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت است، تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مربوط به خرید اتوبوس با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، ۶۰۰ میلیارد تومان هم با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت و ۲ هزار میلیارد تومان با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری اصفهان است.

نورصالحی ادامه داد: ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهمیه سال ۱۴۰۲ است که در ۱۴۰۳ محقق می‌شود و تمام این اوراق برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان از جمله خرید اتوبوس و واگن‌های مترو هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های سال جاری که در مرحله عقد قرارداد یا تهیه طرح است، تا پایان خرداد سال جاری نهایی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان در سال جاری چند قرارداد در حال اجرا است که امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان، گفت: برای تعیین بهره‌بردار این مرکز برای اینکه مکمل سالن اجلاس تهران باشد و تحت بهره‌برداری برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، مذاکراتی با محوریت استانداری و معاونت ریاست جمهوری در حال انجام است و تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 6089907

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود