Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر بودجه سال ۹۵ در مراحل پایانی است و مقرر شده روز چهارشنبه کار رسیدگی به پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۹۸ را در هیئت وزیران آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی که صبح امروز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: در پاسخ به درخواست دانشگاه خوارزمی می‌توانم دو اقدام در رابطه با بودجه داشته باشم که یک بخش آن به سال جاری معطوف می‌شود و از ردیفی که در قانون بودجه تعریف شده برای تهیه بخشی از دیون فعالیت عمرانی این دانشگاه استفاده کنیم و از این ردیف در راستای کاهش بدهی‌های دانشگاه نیز استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه اظهار کرد: امید است تا پایان سال بتوانیم این ردیف بودجه را به دانشگاه‌ها اختصاص دهیم با آنان در جهت فعالیت‌های بیشترشان همکاری داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در حال حاضر بودجه سال ۹۵ در مراحل پایانی است و مقرر شده که کار رسیدگی به پیش نویس لایحه بودجه سال ۹۸ را چهارشنبه در هیئت وزیران آغاز کنیم. اینکه این دانشگاه چه سهمی از بودجه سال آینده داشته باشد، بنابر نظر اساتید مشخص خواهد شد.
وی در ادامه گفت: تلاش ما در بودجه ۹۸، این است تا بودجه دانشگاه خوارزمی را تقویت و همکاری‌های بیشتری داشته باشیم تا این دانشگاه نیز بتواند طرح‌های عمرانی خود را کامل کند.

نوبخت همچنین افزود: انتظار من به عنوان مسئول برنامه و بودجه کشور این است تا در شرایط حاضر با توجه به مشکلات راه توشه‌ای از این جلسه کسب کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: در سازمان برنامه و بودجه هزار کارشناس با مدارج بالای علمی مشغول فعالیت هستند، اما این تعداد با توجه به حجم مشکلات برای برنامه ریزی کافی نیست. البته براساس شاخص‌های اقتصادی از سال ۹۲ تا ۹۶ وضعیت اقتصادی رو به بهبود بوده است.
نوبخت در ادامه گفت: با توجه به شوک اقتصادی وارد شده و قابل مشاهده باید تلاش بیشتری جهت بهبود وضعیت اقتصادی صورت گیرد. در حال حاضر دانشگاه‌های ما از نظر علمی جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستند،در حالی که امروزه مردم انتظارات بیشتری از دولت دارند و سازمان برنامه و بودجه باید برنامه‌ای برای آن آماده کند.   وی گفت: همچنین این سازمان برای ۵ سال آینده برنامه‌ای آماده کرده بود که با توجه به شرایط فعلی نیاز به بازنگری دارد، برنامه‌ای متناسب با شرایط تحریم در ۱۲ زیربرنامه تهیه شده بود . همچنین میزان صادرات نفتی ما از ۲.۵ بشکه کاهش بسیاری داشته، اما با افزایش قیمت نفت، بخشی از آن جبران شده است و ما با توجه به محدودیت منابعی که با آن مواجه هستیم، تلاش می‌کنیم به اهداف خود برسیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: هر یک از بخش‌های اقتصادی نیازمند توجه است و انتظار ما این است که با همکاری دانشگاه‌ها به صورت دوجانبه برای حل مشکلات اقتصادی، تعامل ایجاد شود. همچنین ما از دانشگاه تهران نیز درخواست داشته ایم به صورت شبکه‌ای با دانشگاه‌های اقتصاد و اساتید مطرح آن ارتباط برقرار کرده و از نظرات آن‌ها برای کمک به دولت بهره بگیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به روند کاهش دما از فردا گفت:از روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه (به‌ویژه پنجشنبه و جمعه) استان تحت تأثیر سامانه بارشی فراگیری قرار خواهد گرفت که سبب رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا روز سه شنبه با توجه به عبور موج ضعیفی از فراز استان همراه با ضرایب بالای ناپایداری شاهد رگبارهای پراکنده، وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی نقاط خواهیم بود.

وی افزود: طی روز دوشنبه و سه شنبه با توجه به میزان وزش باد برخاستن گرد و خاک موقت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه (به‌ویژه پنجشنبه و جمعه) استان تحت تأثیر سامانه بارشی فراگیری قرار خواهد گرفت که سبب رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق خواهد شد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: از فردا روند کاهش دما مورد انتظار است و از ظهر سه‌شنبه تا اواخر چهارشنبه خلیج فارس مواج است.

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته کشاورزی اهواز با ۳۹.۶ و ایذه با ۱۵.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۹.۲ و حداقل به ۲۳.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 748870

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • رگبار باران در تهران از چهارشنبه/ افزایش دما تا ۵ روز آینده
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور