Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:32:20 GMT

دیدار زلمای خلیل‌زاد با اشرف غنی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۳۸۷

دیدار زلمای خلیل‌زاد با اشرف غنی

نماینده ویژه آمریکا در کابل با رئیس‌جمهوری افغانستان دیدار کرد. زلمای خلیل‌زاد با هدف لابی برای مذاکرات صلح با طالبان تور سفر به کشورهای منطقه‌ای را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری افغانستان، زلمای خلیل‌زاد، نماینده آمریکا در امور سازش افغانستان یکشنبه در کابل با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان درباره طرح‌هایش برای نشست‌های پیشنهادی با مقام‌های پاکستان، عربستان، امارات، قطر و نمایندگان طالبان رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این بیانیه، اشرف غنی از تلاش‌های تحت امر افغان‌ها و روند صلح تحت حمایت افغان‌ها حمایت کرد و از خلیل‌زاد بابت تلاش برای برقراری صلح در کشورش قدردانی به عمل آورد.

این نماینده آمریکا در تکرار سفرهای ماه گذشته خود قصد دارد تا در روزهای آتی راهی اسلام‌آباد، ریاض، دوبی و دوحه شود. به نظر می‌رسد آزادی ملا برادر، معاون سابق گروه طالبان از زندان پاکستان در ماه گذشته حاصل تلاش‌های خلیل‌زاد باشد.

همزمان با تلاش‌های آمریکا، روسیه جمعه کنفرانس صلحی در مسکو با طالبان و هیاتی متشکل از مقام‌های رده پایین افغان با حضور دیپلمات‌هایی از ایران، پاکستان، چین، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان برگزار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد گزارش «افغانستان اینترنشنال» مبنی بر ممنوعیت دیدار مسئولان دفتر سیاسی هیئت حاکمه افغانستان با مقامات خارجی جعلی است.

افغانستان اینترنشنال به‌استناد مکتوبی که طالبان تصریح می‌کند جعلی است، گزارش داده بود: در این حکم هر نوع دیدار «خودسرانه آشکار و پنهان» مقامات طالبان با مقامات خارجی ممنوع شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که هیئت حاکمه افغانستان تأکید دارد خواستار روابط خوب با همه کشورهاست و با تمام ظرفیت به‌دنبال گسترش روابط خود با کشورهای مختلف است.

پیش از این نیز معاون سخنگوی طالبان با جعلی خواندن گزارش‌های «افغانستان اینترنشنال» درباره اعمال محدودیت بر مراسم محرم گفته بود: این یک رسانه نیست و مأموریت جاسوسی دارد.

وی تأکید کرده بود: تصمیم‌ها در هماهنگی با علمای اهل‌تشیع گرفته شده است و محدودیت خاصی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد