Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تعیین ۲ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هم برای افراد متقاضی انجام عمل‌های چشم گربه‌ای و گوش الاغی و هم پزشکان تسهیل‌کننده این اقدام خبر داد.

حسن نوروزی با تایید صحت خبر منتشر شده از سوی رئیس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران مبنی بر اینکهجراحی‌های نوظهور زیبایی مثل تغییر رنگ چشم، شکل گوش مشروع تلقی نمی‌شوند و بر اساس قانون Law مجازات اسلامی غیرقانونی و قابل تعقیب کیفری هستند، گفت: اصولا تغییرات در پیکره وضعیت نظام خلقتی انسان از نظر مذاهب گوناگون رد شده است، کما اینکه اهل سنت و مسیحیت این اقدام را حرام می‌دانند و معتقدند خلقت خدا را نباید تغییر داد و تقریبا نظر همه ادیان به این می‌رسد که انجام این نوع عمل‌ها امری ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام عمل‌های جراحی نوظهور نیاز به مجوز دادگاه صالحه دارد

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر افرادی که گرفتار یک وسواسی شده باشند و تصمیم بگیرند که با انجام عمل جراحی تغییراتی در ظاهر خود ایجاد کنند، باید به دادگاه صالحه که دادگاه خانواده است، مراجعه کنند و دادخواست ارائه دهند و بعد با مجوز دادگاه به این امر مبادرت ورزند.

وی با اشاره به انجام عمل جراحی برای قراردادن عنبیه مصنوعی و کاشت نگین در چشم، تغییر دائم رنگ چشم به رنگ‌هایی همچون قرمز و عمل‌های نامتعارف تحت عنوان چشم گربه‌ای و گوش الاغی، تصریح کرد: انجام این نوع عمل‌ها مصداق ماده 638 قانون مجازات اسلامی بوده و اقدامی مجرمانه است و چنین تغییراتی که در جسم انسان انجام شده و باعث تحریف در جامعه می‌شود، ممنوع است.

نوروزی در مورد تعیین نوع مجازات برای پزشک Doctor و فرد متقاضی انجام این گونه عمل‌های جراحی، اظهار کرد: قطعا هم فردی که تقاضای انجام این گونه عمل‌های جراحی مجرمانه را دارد و هم پزشکی که راه را برای تحقق این عمل‌ها تسهیل کرده و اسباب ارتکاب جرم Crime را فراهم می‌کند، مجازات خواهند شد.

انجام عمل‌های جراحی غیرمتعارف باعث جریحه‌دارشدن عفت عمومی می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان نوع مجازاتی که برای این افراد در قانون مجازات اسلامی تعیین شده است، یادآور شد: تعیین مجازات برای این افراد بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی صورت می‌گیرد که در آن آمده هر گاه کسی علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق Whip محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد؛ اما عفت عمومی را جریحه‌دار نماید، تنها به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در تحلیل جریحه‌دار کردن عفت عمومی در پی انجام عمل‌های جراحی غیرمتعارف، تاکید کرد: یک زمان ممکن است فردی تغییر جنسیت دهد به این صورت که مرد خود را به زن یا زن به مرد تبدیل کند که قطعا نیاز به دریافت مجوز هم دارد یا فردی خود را به شکل سگ یا گربه یا هیولا درآورد که از مصادیق جریحه‌دار کردن عفت عمومی محسوب می‌شوند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خاشقجی زنده است! / ادعای عجیب رییس پلیس شیخ نشین! «آزاده نامداری» از ایران می رود! + جزییات تجاوز جوان 21 ساله به زن همسایه پس از تماشای فیلم غیر اخلاقی+ عکس دختر باردار راز همخوابی زشت با پدرش را فاش کرد + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جزییات اقدامات علی دایی در مناطق زلزله زده / چرا یکسال سکوت و اتهام این دختر با 13 فوتبالیست سرشناس رابطه شیطانی داشت! / اولین بار 17 ساله بود! +عکس ناگهان زمین دهن باز کرد و زن جوان را بلعید + فیلم جزئیات قتل های تکان دهنده در زندان زنان تهران / فرشته را برای سکوت کشتند ! سرقت دردسرساز خودروی مجهز به GPS در تهران زنی عجیب که در جعبه 50 سانتی متری زندگی می کند+عکس لحظه هولناک مرگ سه عابر زیرقطار+ فیلم مرگ دردناک یک پلیس هنگام تعقیب دزدان بانک + فیلم آرین 4 ساله چطور در دیگ قرمه سبزی یک رستوران تهران افتاد؟ یک زن توت فرنگی‌های حاوی سوزن می فروخت!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه پزشکی زیبایی قانون Law پزشک Doctor جرم Crime شلاق Whip پزشک گربه مجازات شلاق انتظار عکس فیلم ایران دختر زندگی افزایش قتل تهران بازی مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق گفت: در بازه زمانی ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، افزود: این پویش تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.


رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، ادامه داد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • گولسیانی: پزشک سپاهان از بازیکنان این تیم بیشتر دوید
  • نکونام: مردم می‌دانند سر چه کسانی باید پایین باشد
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • پورموسوی: به زودی طوفان به پا می‌کنم؛ می‌گویم چه کسانی خیریه صوری دارند
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه