Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران در خصوص هفته کتاب گفت: رادیو ایران با توجه به ذات عمومی و فرهنگی خودش سعی می‌کند در مقاطع مختلف طرح‌های ملی در صحنه رسانه‌ای کشور نقش‌آفرین باشد.

وی ادامه داد:با توجه به رهنمود‌های مدیر شبکه برای گروه‌های مختلف علاوه بر برنامه‌سازی فعالیت‌های محیطی و جنبی وظایفی تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گودرزی درباره ویژه برنامه‌های رادیو با موضوع کتاب بیان کرد:در اردیبهشت‌ماه آئین سخن را برگزار کردیم که ویژه پاسداشت زبان پارسی بود و رادیو ایران شاید اولیه شبکه‌ای است که آن را انجام داده است.

وی افزود: با توجه به هفته کتاب که هفته فرهنگی است برنامه کافه هنر در اواخر آبان ماه به هفته کتاب اختصاص داده می شود و به طرح پویش من کتاب می‌خوانم می‌پردازد.

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران با بیان اینکه امسال چهارمین دوره پویش «من کتاب می‌خوانم» برگزار می شود،بیان کرد:در این دوره با چند نهاد ازجمله شبکه ترویج کتاب‌خوانی ایران و خانه کتاب مشارکت کردیم.قرار است ۴۰ کتابخانه در مناطق محروم ساخته شود و همکاری با جام باشگاه‌های کتابخوانی خواهیم داشت.

گودرزی تصریح کرد:جام باشگاه‌های کتابخوانی در واقع کاری است که شبکه ترویج کتابخوانی انجام می‌دهد و به صورت مویرگی در مناطق محروم فعالیت و کتاب را بین مردم توزیع می کنند و در کنار آن ۴۰ کتابخانه هم راه‌اندازی می‌شود و ما از ناشران، مولفان و مردم درخواست می‌کنیم که در سامانه‌ای که طراحی خواهیم کرد کتاب به این کتابخانه‌ها اهدا کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران خانه کتاب رادیو ایران پویش ملی من کتاب می خوانم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی، روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در محل استانداری زنجان، گفت: طی دو سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منشأ خیر و به نفع مردم است و از مدیران اجرایی در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تأثیرگذار نگاه متفاوتی داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

افشارچی تاکید کرد: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 6086962

دیگر خبرها

  • راه اندازی پویش هشتگ معلم عزیزم
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند