Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@22:24:45 GMT

پاسخ بی‌شرمانه"پمپئو"به توئیت"ظریف"

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۷۸۳

وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی بی شرمانه علیه محمد جواد ظریف با متهم کردن وی به دروغ‌پراکنی مدعی شد که آمریکا هرگز غذا و دارو را هدف تحریم‌های خود علیه ایران قرار نداده است. ناطقان: مایک پمپئو با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به گزارش اخیر نشریه نیوزویک و توئیت محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در این رابطه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیوزویک در گزارش روز جمعه خود اظهارات پمپئو را منتشر کرده بود که در یک مصاحبه گفته بود اگر رهبران ایران می‌خواهند که مردم این کشور غذا داشته باشند، باید یک تصمیم بگیرد.
پمپئو در پیام امروز خود این گزارش نیوزویک را ساختگی توصیف کرد و در اظهاراتی زننده نوشت: شرم بر نیوزویک که به ظریف کمک کرد تا دروغ‌پراکنی کند. حقیقت این است که آمریکا هرگز غذا و دارو را تحریم نکرده و چنین کاری نمی‌کند. این کالاها و تراکنش‌های مالی مرتبط با نیازهای بشردوستانه از تحریم‌ها مستثنی هستند.
محمدجواد ظریف در واکنش به گزارش نیوزویک در پیامی توئیتری این صحبت‌های مایک پمپئو را "جنایت علیه بشریت" خواند.
وی در پیام خود نوشت: ما فراموش نخواهیم کرد. وزیر امور خارجه مایک پمپئو در اقدامی از روی استیصال برای اعمال هوا و هوس‌های آمریکایی علیه ایران، به‌طور آشکار مردم ایران را تهدید به گرسنگی دادن، که یک جنایت علیه بشریت است، می‌کند. وی نیز همانند پیشینیانش خواهد فهمید که علی‌رغم تلاش‌های آمریکا، ایران نه‌ تنها بدون قربانی کردن تمامیتش دوام خواهد آورد، بلکه پیشرفت نیز خواهد کرد.
دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا از روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان‌ماه) بخش دوم تحریم‌های خود علیه ایران را اعمال کرد که حوزه نفت، بانکداری و کشتیرانی را هدف قرار می‌دهد. واشنگتن ادعا کرده است کالاهای مرتبط با نیازهای بشردوستانه شامل این تحریم‌ها نمی‌شود.
منبع: ایسنا برچسب ها: مایک پمپئو ، ظریف ، تحریم ، دارو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مایک پمپئو ظریف تحریم دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند