Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-23@07:19:54 GMT

اخطار سازمان هواشناسی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۷۹۱

به گزارش وانانیوز، 

در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: «با توجه به پیش بینی بارش شدید باران گاهی با رعد و برق، در بعد از ظهر چهارشنبه (۲۳ آبان ماه) در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال غرب فارس و پنجشنبه (۲۴ آبان ماه) در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و غرب فارس، جنوب اصفهان، جنوب ایلام، جنوب لرستان و شمال بوشهر آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.»

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آب گرفتگی معابر سیلاب هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران، گردوخاک و تگرگ در اغلب مناطق کشور

 به گزارش تابناک به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتیِ محلی از روز شنبه تا چهارشنبه موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک، تگرگ و صاعقه می‌شود.

شنبه کرمان، هرمزگان، شمال و شرق فارس، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات غربی سمنان، زنجان، دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، مازندران، تهران، کردستان و کرمانشاه و یک‌شنبه اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق فارس و دامنه و ارتفاعات استان‌های سمنان، کرمان، مازندران و گیلان شاهد این شرایط جوی خواهند بود.

گستره بارش‌ها روز دوشنبه به اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، البرز، قزوین، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، سمنان، قم، یزد، فارس، خراسان رضوی و خراسان شمالی می‌رسد.

سه‌شنبه آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، شمال کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، شرق و شمال شرق خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و چهارشنبه خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و دامنه و ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران و البرز با این شرایط جوی همراه خواهند شد.

احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله مخاطرات اعلام شده برای این سامانه است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

دیگر خبرها

  • گرد و خاک در راه جنوب غرب خوزستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / رگبار و رعد و برق
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • آب‌های جنوب از فردا مواج و متلاطم می‌شود
  • رگبار باران، گردوخاک و تگرگ در اغلب مناطق کشور