Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:05:37 GMT

مدارس عشایری در 12 شهرستان آذربایجان شرقی برپاست

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۸۲۱

مدارس عشایری در 12 شهرستان آذربایجان شرقی برپاست

مراغه - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری آذربایجان شرقی گفت: 12 شهرستان استان از جمله چاراویماق دارای مدارس عشایری بوده و از مزایا و امکانات این اداره برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، حبیب مهدوی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش چاراویماق افزود: آموزش و پرورش عشایری با هدف بسط عدالت آموزشی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو درصد از جمعیت 3.9 میلیون نفری آذربایجان شرقی را عشایر تشکیل می دهند.
مهدوی ادامه داد: حرکت در چارچوب طرح ملی و جامع ساماندهی عشایر، حفظ هویت عشایر و بهره مندی جمعیت دانش آموزی عشایر منطقه از مزایای این گونه مدارس از دیگر اهداف این مدارس است.
وی ایجاد امید بیشتر به آینده ای روشن و ارتقا جایگاه معلمان و توسعه مشارکت های مردمی را از دستاورد های وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع و تلاش در راستای کیفیت بخشی آموزشی و نظارت مستمر بر عملکرد مدیران و ساماندهی نیروی انسانی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این حوزه است.
معاون فرماندار چاراویماق نیز در این جلسه گفت: مهمترین رکن هر سازمانی، نیروی انسانی کارآمد آن سازمان است که با بهره مندی از علم و تفکر موجب موفیقت آن سازمان می شوند.
سعید فاتح افزود: آموزش و پرورش به دلیل پرورش نیروهای انسانی کارآمد و تولید علم جایگاه ویژه ای در جوامع دارد.
وی با اشاره به فرهنگ ساز بودن آموزش و پرورش گفت: اهمیت فرهنگ سازی بیشتر و تاثیرگذارتر از سایر زیر ساخت هاست و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.
معاون فرماندار چاراویماق همچنین از برپایی کلاس های درس در 84 باب کانکس در این شهرستان خبرداد و گفت: استفاده از کانکس به عنوان فضای آموزشی برای رفع نیاز در شرایط ضروری است و فضای مناسب آموزشی برای دانش آموزان شهرستان چاراویماق باید ایجاد شود.
مدیر آموزش و پرورش چاراویماق نیز در این جلسه از جذب و هزینه کرد 850 میلیون تومان برای نوسازی تجهیزات مدارس در این شهرستان از آبان 96 تا آبان 97 خبر داد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات نوسازی تجهیزات مدارس جذب شده که با توجه به بالا بودن تعداد مدارس و قرارگرفتن بیشتر آنها در مناطق روستایی، به اعتبارات بیشتری نیاز است.
قربانعلی اسدی گفت: مدرسه سه کلاسه خیرساز روستای بیگلرکندی در حال تکمیل است که امیدواریم در آینده نزدیک با حضور خیران مدرسه ساز و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری برسد.
بیش از 6 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان چاراویماق در حال تحصیل هستند.
شهرستان چاراویماق دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش و پرورش مدارس عشاير چاراويماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اطلاعیه‌ای در خصوص تجدید انتخابات هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان به شرح ذیل صادر کرد؛

با توجه به اعلام رأی جلسه حکمیت دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱ برگزار گردید، ضمن بررسی همه جانبه این دفتر در خصوص انتخابات هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان آذربایجان شرقی، به استحضار عموم می‌رساند انتخابات این هیأت تجدید خواهد شد.

همچنین جهت تعیین وضعیت و ممانعت از بروز عقب افتادگی در هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان، سرپرست جدید این هیأت با هماهنگی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و اداره کل ورزش و جوانان استان انتخاب و اقدامات لازم جهت برگزاری مجدد انتخابات این هیأت در اسرع وقت انجام خواهد شد.

کد خبر 6081685

دیگر خبرها

  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در خوزستان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان