Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@12:59:31 GMT

آغاز طرح کتابخوانی گیل آموج در رشت+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۸۷۰

آغاز طرح کتابخوانی گیل آموج در رشت+فیلم

‍‍‍‍‍‍

طرح کتابخوانی "گیل آموج" با حضور رانندگان سامانه هوشمند حمل و نقل اسنپ در رشت آغاز به کار کرد. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، طرح کتابخوانی "گیل آموج" صبح امروز در کتابخانه میرزا کوچک جنگلی رشت با حضور جمعی از رانندگان شهری و اصحاب رسانه آغاز به کار کرد.

پریسا کرمیدر حاشیه مراسم افتتاح طرح کتابخوانی "گیل آموج" در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طرح کتابخوانی "گیل آموج" به منظور معرفی و ارائه کتب و کتابخانه‌های شهر رشت با همکاری سامانه هوشمند حمل و نقل اسنپ، شهرداری رشت، پلیس راهور و سازمان سیما، منظر و فضاهای سبز شهری شهرداری رشت اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه این طرح ابتکاری تا پایان آبان ماه اجرا می‌شود اعلام کرد: طرح "گیل آموج" در شهر رشت با تجهیز 100 دستگاه خودرو اسنپ با 10 عنوان کتاب برای آشنایی همشهریان با کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهر رشت آغاز به کار کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای 23 کتابخانه روستایی، 59 کتابخانه شهری، 84 کتابخانه نهادی، 23 کتابخانه مشارکتی و 2 کتابخانه سیار در مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه 10 عنوان خلاصه کتاب، کتاب کودک و کتاب آسان در حوزه های اجتماعی در اختیار رانندگان و همشهریان قرار گرفته است افزود: این طرح در آینده نزدیک در کل استان گیلان اجرا می‌شود و به صورت دوره‌ای کتاب‌های مختلفی وارد این چرخه می‌شود.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: یکی از این کتاب‌ها کتاب چکیده "قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران" است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر آشنایی هرچه بیشتر مردم با قوانین کشور در اختیار همشهریان قرار گرفته است.

کرمی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان است افزود: بهترین روش در ارتقای سطح آگاهی جامعه خوانش و مطالعه کتاب است که در طرح "گیل آموج" سعی شده تا مخاطبان با کتاب‌های روز و مطرح آشنا شوند و با مطالعه، اوقات فراغت خود را غنی سازند.

وی با بیان اینکه در کل استان گیلان تعداد 23 ایستگاه مطالعه سیار در مراکز عمومی و پرجمعیت همچون بیمارستانها و بانک‌ها داریم گفت: ایستگاه‌های مطالعه سیار با استقبال خوبی از سوی مردم رو به رو شده و مردم اوقات تلف شده خود را با این کتاب‌ها به بهترین شکل پر می‌کنند.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان اظهار داشت: یکی از کتابخانه‌های سیار به شکل خودرو در منطقه آزاد انزلی فعالیت دارد که دارای 4 هزار عضو است و کتابخانه سیار قاصدک شهر رشت به مناطقی که کتابخانه ندارد خدمات‌رسانی و رفت و آمد می‌کند.

کرمی با اشاره به اجرای موفق طرح "کوله کتاب" که با همکاری جمعیت هلال احمر گیلان و سپاه قدس گیلان توسط انجمن حامی کشور در مناطق ییلاقی و سخت گذر فعالیت دارد گفت: مناطق روستایی ماسال، آستارا، لاهیجان، تالش، املش و رودبار از طرح "کوله کتاب" بهره مند شدند.

در حاشیه این مراسم یکی از رانندگان شهر رشت در قاب دوربین تسنیم اظهار داشت: ما از این طرح استقبال کردیم و امیدواریم مردم هم که از کتاب و کتابخانه‌ها دور شده‌اند به سمت مطالعه کتاب بروند و از کتابخانه‌های شهر استفاده کنند.

یکی دیگر از رانندگان شهر رشت ضمن ارزشمند دانستن طرح کتابخوانی "گیل آموج" به دوربین تسنیم گفت: کتاب‌های خوبی در اختیار ما قرار گرفته است تا مسافرانی که جذب فضاهای مجازی شده‌اند و از کتاب دور مانده‌اند کم کم نگاهشان به کتاب برگردانده شود.

وی با بیان اینکه به امید خدا علاوه بر والدین، فرزندان هم با الگوبرداری از والدین به‌سوی کتاب روی آورند خاطرنشان کرد: کتاب و مطالعه هم برای من به عنوان راننده و هم برای مسافران ارزشمند است چرا که سبب افزایش آگاهی عمومی می‌شود.

انتهای پیام/م

R7877/P1018188/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام نویسی ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛  ناشران می‌توانند تا پنجم اردیبهشت با مراجعه به سامانه ketab.ir نام نویسی کنند. شیوه حضور ناشران دیجیتال در نمایشگاه فقط به صورت فیزیکی است و ناشرانی که دارای مجوز از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی باشند، امکان نام نویسی در این نمایشگاه را دارند.
کتاب‌های منتشر شده ناشران دیجیتال از سال ۱۳۹۹ به بعد در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل عرضه است و قبل از آن باید به ثبت آثار خود در سامانه اقدام کنند.
سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برداشت گل گاوزبان از باغ‌های گیلان آغاز شد
  • آغاز بازرسی‌ها از دستگاه‌های اجرایی گیلان
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم
  • آغاز نام نویسی ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است
  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر