Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@08:01:53 GMT

اجرای 16 برنامه در ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره)

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۸۹۸

اجرای 16 برنامه در ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره)

به گزارش ایکنا؛ محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی 21 آبان در نشست خبری چهارمین ویژه برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی که در ساختمان مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، گفت: 24 آبان ماه سال‌روز ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی است، ایشان در طول عمر با برکت خود، با تحصیل، تدریس و پرورش ده‌ها شاگرد توانست افق‌های جدید به روی فلسفه و حکمت اسلامی باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متأسفانه جامعه با شخصیت علمی و تأثیرگذاری ایشان آشنا نیست و به همین دلیل از سال 1394 در ایام ارتحال علامه، ویژه برنامه‌هایی برای بزرگداشت ایشان برگزارمی‌کنیم، بیان کرد: برای برنامه بزرگداشت امسال تاکنون 16 برنامه در نظر گرفته شده است.

خراسانی افزود: این برنامه‌ها از 20 تا 30 آبان ماه طی مدت دوهفته اجرا می‌شود که از این 16 برنامه، 14 برنامه در قم، یک برنامه در نمایندگی مشهد و یک برنامه در نمایندگی شیراز برگزارخواهد شد.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: 12 برنامه را گروه‌های علمی مجمع تا چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌کنند، همچنین برگزاری دو نشست علمی را در نظر داریم که نشست اول 24 آبان در دفتر مرکزی قم و با موضوع حکمت و سیاست در اندیشه علامه طباطبایی و نشست دوم 30 آبان در نمایندگی مشهد و با موضوع نوآوری‌های علامه طباطبایی در باب حرکت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه ویژه‌ امسال، گردهمایی اساتید علوم عقلی است که 30 آبان در دفتر مرکزی قم برگزار می‌شود؛ این گردهمایی به حکمت و سیاست در اندیشه علامه می‌پردازد و استادانی چون حجج اسلام احمد واعظی، نجف لکزائی، علیرضا صدرا و مرتضی یوسفی راد به بیان مطلب خواهند پرداخت.

خراسانی افزود: ماهیت معجزه از منظر علامه، علوم انسانی از نگاه علامه و اعیان ثابته همچنین نظرات و سیر فلسفی علامه، تفسیر جدیدی از اعتباریات علامه از دیگر نشست‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا خراسانی مجمع حکمت طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست ستاد حجاب و عفاف با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این نشست گفت: این دانشگاه از نظر اولیاء یک محیط امن و مطمئن است و وظیفه داریم همچنان این امنیت را ایجاد کنیم و یکی از جنبه‌های امنیت موضوع «حجاب و عفاف» است که با توجه به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرشید سلیمی با بیان اینکه برای تحقق موفق «حجاب و عفاف» باید خانواده‌ها، استادان، کارکنان و دانشجویان مشارکت و تعامل داشته باشند، ادامه داد: تمامی تذکرات و راهنمایی‌ها در این باره باید دوستانه و توأم باادب باشد و در صورت تکرار با فرد مورد نظر براساس قوانین و مقررات رفتار شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته گفت: فرهنگ‌سازی و برگزاری برنامه‌های تشویقی و انگیزشی درباره حجاب و عفاف در صورتی که به صورت اصولی و علمی برگزار و خروجی آن نیز پیش‌بینی شود می‌تواند مثمرثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود