Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- ناسیونالیست های افراطی لهستان در صدمین سالگرد جشن استقلال این کشور که در ورشو پایتخت برگزار شد، پرچم اتحادیه اروپا را آتش زدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، در این مراسم که به مناسبت سالگرد استقلال لهستان در روز 11 نوامبر (20 آبان) برگزار شد، ناسیونالیست ها همچنین فریاد «مرگ بر اتحادیه اروپا» سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روابط ورشو و بروکسل به تازگی به دنبال اختلافات چندی درباره اصلاحات قضایی در لهستان و اکنون «تهدید بسیار جدی» خروج این کشور از اتحادیه اروپا به وخامت گراییده است.
گفته می شود در این مراسم بیش از 250 هزار نفر از لهستانی ها شرکت داشتند.
سازمان جوانان موسوم به «همه لهستانی ها» که از دکترین فاشیستی و ناسیونالیست افراطی حمایت می کند تصاویری از پرچم های اتحادیه اروپا را که در شعله های آتش می سوختند، در صفحه توئیترش به نمایش گذاشت.
این اعتراضات با انتقاد مرکز نظارت بر نژادپرستی و رفتارهای بیگانه ستیزانه مواجه شده است. مقامات لهستانی ضمن تایید آن، این اتفاقات را «جزیی» دانستند.
اتحادیه اروپا به تازگی از اصلاحات در دستگاه قضایی لهستان و به ویژه قانونی جدید که سن بازنشستگی قضات دیوان عالی را به 65 سال کاهش می دهد، انتقاد کرد. به گفته مقامات بروکسل، چنین اصلاحاتی ممکن است حاکمیت قانون در این کشور را تهدید کند.
اواخر سال گذشته میلادی، اتحادیه اروپا به دنبال تصویب 13 اصلاحات جنجال برانگیز در دستگاه قضایی در لهستان نگرانی خود را از حاکمیت قانون در این کشور ابراز کرد و «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا درباره خروج لهستان از اتحادیه اروپا هشدار داد و آن را «تهدیدی بسیار جدی» توصیف کرد. این مقام اروپایی گفت اگر ورشو به اختلافاتش با بروکسل درباره اصلاحات قضایی ادامه دهد، سناریویی که وی «پولکسیت» توصیف کرد، بروز خواهد کرد.
اروپام**9158**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتحاديه اروپا لهستان جشن استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور