Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@09:47:54 GMT

آغاز ایجاد بانک شیر در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۰۹۹۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعتبار اختصاص یافته برای راه اندازی این بانک را دو میلیارد و 500 میلیون ریال بیان کرد و گفت: این دانشگاه در صدد تشکیل گروه علمی و اجرایی برای راه اندازی بانک شیر مادران و روند  ایجاد این بانک در اصفهان در مرحله تامین زیر ساخت شامل فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا جوانمردی، هدف از راه اندازی این بانک را کاهش مرگ ومیر نوزادان و شیرخوارگان بستری در بیمارستان ها دانست و  افزود: با آغاز فعالیت این بانک، شیر مادران اهداکننده  آزمایش و تایید سلامت می شود و به عنوان اهداکننده برای  ذخیره سازی شیر مادر عضو فعال این بانک می شوند.

رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شیر اهدا شده به بانک شیر منتقل و پس از گذراندن فرآیند پاستوریزاسیون برای استفاده به بخش های نوزادان و مراقبت‌ های ویژه نوزادان نارس ( NICU ) ارسال می شود.

وی افزود: استفاده از شیر اهدایی مادران نه تنها منجربه نجات نوزادان محروم از شیر مادر بلکه در تداوم تغذیه با شیر مادر هم موثر است.

ایده راه اندازی بانک شیر مادر در سال 1393  با هدف ارتقای شاخص سلامت نوزادان نخستین بار در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطرح  و نخستین بانک آن در تبریز ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صداوسیما بانک شیر اهدا کننده راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/لرستان فرماندار دلفان از راه‌اندازی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در مرکز بخش میربگ به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

اصغر قهرمانی شامگاه گذشته پنجم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان بخشداری میربگ و هلال احمر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در این بیمارستان متخصصان و پزشکانی در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، ارولوژی، پوست، اعصاب و روانپزشکی، زنان و زایمان، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی برای ارائه خدمات به اهالی این منطقه حاضر خواهند بود.

فرماندار دلفان ادامه داد: همچنین خدماتی مانند رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت، داروخانه ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی