Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا­ و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری در نشست خبری افزود: امروزه این دانشگاه گمنام نیست و هم اکنون حدود­ ۱۲۰ دانشجو از کشور‌های مختلف شامل عراق، سوریه، سنگال، ترکیه، ساحل عاج، نیجریه، لبنان، بروندی و ایتالیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: در مدت یک­ و نیم سال فعالیت بنده در این دانشگاه تلاش‌هایی برای تحقق اهداف نظام و اندیشه‌های رهبری داشته ایم، زیرا فعالیت‌های این دانشگاه به تأمین امنیت و پیشگیری از تکفیر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری افزود: در ابتدای کار بنده در این دانشگاه، واحد خواهران دانشگاه در حال تعطیل شدن بود و با اقدامات جهادی توانستیم این واحد به فعالیت خود ادامه دهد به گونه‌ای که ۱۱۸ نفر در این واحد جذب شدند.

وی گفت:­ این دانشگاه در سال‌های گذشته سه واحد در استان‌های کردستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان داشت که واحد‌های دانشگاه را در یک و نیم سال گذشته توسعه دادیم. به گونه‌ای که واحد گلستان از همین ترم تحصیلی آغاز به کار می‌کند و­ واحد‌های بوشهر و قم نیز به زودی فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری افزود: تلاش داریم در آذربایجان غربی و گیلان نیز برای ادامه تحصیل دانشجویان­ در رشته‌های مختلف واحد‌هایی را تأسیس کنیم.
­

وی گفت: این دانشگاه تنها دانشگاهی است که در آن فقه شافعی، حنفی و امامیه در کنار یکدیگر تدریس می‌شود و دانشجویان از مذاهب مختلف در آن مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی تجلی گاه­ شعائر انقلاب مبنی بر انسجام مذاهب اسلامی است.

وی گفت:­ ایجاد دوره‌های کارشناسی ارشد یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی در یک و نیم سال گذشته است­ و تلاش داریم این دوره‌ها را در واحد‌های مختلف ارتقا دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری با اشاره به فعالیت حدود ۲۵ ساله این دانشگاه افزود: انتظار این بوده است که در این مدت این دانشگاه در ردیف بسیاری از دانشگاه‌های برتر قرار گیرد و حداقل در داخل کشور به خوبی معرفی شده باشد، ولی باید اعتراف کنیم که دانشگاه مذاهب اسلامی بروز و ظهور مناسب و همچنین جایگاه مناسب را پیدا نکرده است.

وی گفت: مأموریت این دانشگاه حساس و پیچیده است زیرا­که در راستای­ تنویر افکار جامعه به شکل علمی گام برمی دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مطالعات علمی تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حامد خراسانی معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور یک‌هزار و ۴۶۸ داوطلب در دو دانشکده پزشکی و دانشکده مهارت و کارآفرینی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد روز پنج‌شنبه میزبان ۸۶۱ داوطلب در دو رشته علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی است که از این تعداد ۵۰۵ داوطلب خانم و مابقی آقا هستند.

معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: روز جمعه نیز ۶۰۷ داوطلب خانم رشته علوم تجربی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در ماراتن کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

خراسانی گفت: آزمون سراسری علوم انسانی، ریاضی و فنی و تجربی در شیفت صبح روزهای ۵ شنبه و جمعه رأس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و درب‌های حوزه‌های امتحانی رأس ۷:۳۰ بسته خواهد شد که لازم است داوطلبان نیم ساعت قبل از بسته شدن درهای حوزه‌های آزمون در محل دانشگاه حضور داشته باشند؛ چراکه از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی ممانعت خواهد شد.

وی با تأکید بر داشتن کارت شناسایی معتبر برای ورود به حوزه آزمون متذکر شد: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه، تراش، مداد پاکن و یک سنجاق یا سوزن همراه داشته باشد و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله کیف دستی، دستگاه‌های الکترونیکی (تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و...)، ماشین حساب و یادداشت خودداری کند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر /

کد خبر: 1228228 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد آزمون سراسری

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • نفرتی که امروز نسبت به صهیونیست‌ها ایجاد شده، تبدیل به نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • رئیس جدید دانشگاه شهید محلاتی سپاه پاسداران معرفی شد
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد